Badje of tummy tub.

Wij hebben ook beide maar alleen omdat ik deze had gekregen hoor!!
Ik had zelf gewoon badje met standaard.
Ik heb echt een mega badkamer met een groot aanrecht waar de waskommen op staan. Daar tussen kon ik mijn tummy tub zetten.
Maar vorig jaar heeft mijn zusje een kleintje gekregen en heeft bij de hema een standaard gekocht waar beide in kunnen dus die heb ik ff geleend....handig dus. Wat ook handig is ,is mijn mannetje hihihi die heeft een soort tafel gemaakt met poojes die over de waskom valt makkelijk met baby aankleden de badkamer is echt heerlijk warm!

Nou succes met je keuze....
Misschien kan je hem wel lenen van iemand?

Wij hebben een badje gekocht. Zonder standaard ivm dat we een groot dressoir als commode hebben, badje en aankleedkussen kunnen er ruim naast elkaar op. En de babykamer is naast de badkamer, dus ook ideaal qua afstand. En de badkamer is niet groot genoeg om badje in neer te zetten.

Wij hebben ook beiden met een standaard waar ze allebei op passen. Ik heb het dus als set gekocht destijds. Maar ik moet zeggen dat ik de tummytub misschien 5 keer gebruikt heb. Ik vond het doodeng omdat je de baby aan de zijkanten van de hals vast moest houden. En mijn dochter wilde ook al vrij snel niet meer in de tummytub. Het badje vond ik ook inderdaad erg handig, die stond bij haar op de kamer. Als je alleen bent is dat inderdaad een stuk gemakkelijker dan douchen ;)

@ pini kun je dan als je het badje erop hebt staan er wel goed bij??
ben namelijk zelf kraamverzorgende en kom het vaker tegen maar zodra we da badje vullen kunnen mensen er slecht bij (en arbo techinisch heb je kans dat de kraamzorg het afkeurt en niet mag doen dan!!!)

is niet lullig bedoel alleen een tip om van te voren uit te proberen

Slimme tip kleutermamma.
Ik heb ook beide. Ik hoor van meiden dat ze een stadaard hebben, waar allebei op kunnen, maar ik zet de tummytub gewoon in het badje. Is de vloer niet gelijk nat als je spettert. Ik vind de tummtub heel fijn, omdat je gewoon rechtop kan staan als je de kleine baddert. Ik had nogal bekkenklachten na de bevalling en dan is een scheve houding niet te doen eigenlijk. Verder is de keuze heel persoonlijk. Alleen meenemen onder de douche zou ik niet doen. Een kleintje geniet vaak van het warme water. Wanneer een kleintje een badje niks vindt, zal de douche ook niet echt een succes zijn.
Succes met je keuze!

oke ja cm zegge me niks maar kom het wel vaker tegen want je moet over het randje heen je kind vasthouden in het water

met mn eigen dressior zou ik het niet halen bv!! maar goed zou het eens proberen dan weet je het!!

Wij hebben beide, maar ik vond die tummytub helemaal niets, wat een gedoe zeg!
Douchen met je kleine is trouwens wel ontzettend leuk, maar idd, je moet hiervoor wel echt met twee personen zijn. Onze dochter vond het trouwens vanaf dag 1 (hihihi, okay, dag 4 ofzo) geweldig om met papa of mama onder de douche te gaan.

Wat je trouwens ook kan doen is de kleine gewoon in de keuken, in de gootsteen afpoedelen. Vooral in het begin zijn ze echt nog niet vies en klein genoeg.

Terug
Bovenaan