badje te klein

mijn zoontje is ook al heel lang te groot voor het badje. hij kan nog niet zelfstandig zitten. en zo'n bad zitje vind ik niks, want we hebben niet echt een bad. we hebben een douche met een diepe sta bak. die vul ik altijd half, rol een handdoek op en leg ik gewoon in het water. zijn hoofd ligt dan op die opgerolde handdoek, en de rest van zn lijfje ligt in het water. ik vind het een prima oplossing. en hij geniet van het warme water.
 
toen onze dochter met 4 maanden te groot was voor het badje, en ze was zo druk dat we haar niet meer vast konden houden. we doen haar sindsdien onder de douche met een van ons en toen ze met 6 maanden zelfstandig kon zitten ging ze in het badstoeltje van prenatal. ze is nu 11 maanden en voor mij bijna niet meer te tillen maar ze gaat nog steeds met papa mee onder de douche of in het stoeltje. eigenlijk zouden we haar badje weer een keer moeten proberen
 
Wij hebben een grote ( opruim-) bak gekocht bij de blokker. Idd een douchestoeltje erin van prenetal. Toen ze nog er nog wel eens onderuit gleed hielden we haar gewoon vast in het stoeltje. Wij hebben een vrij hoge bak, maar er zijn ook lagere. Kunnen ze toch wel liggen ( enentueel met een badsteuntje), maar hebben ze wel meer ruimte. Het is wel minder voor je rug en als ze zitten in het stoeltje is het niet mogelijk om de onderkant goed te wassen. Dus die eerst even wassen voordat ze erin gaan. Wij hebben gekozen voor een opruimbak, omdat daar direct alle speeltjes etc. in bewaard kunnen worden. Hij is af te sluiten met een deksel dus we stapelen daarna vrolijk andere dingen erop. Na het badje wel alles schoon en droog maken, goed luchten ivm schimmel. Later kunnen we het ding gebruiken voor andere spullen. ( haha, lekker economisch.
 
Ons zoontje gaat allang niet meer in kleine badje, al sinds 2e week niet meer, hij is nu 3 maanden, hij vond dat verschrikkelijk, wij hebben zon liggertje, waar hij lekker in kan liggen en dan gaat hij lekker met zn grote zus in het grote bad met ene beetje water erin, dat vind hij veel prettiger.
 
Te klein? Mijn oudste dochter van 6 jaar (1 meter 20) zit nog elk weekend in het babybadje (we hebben alleen een douche).
Als baby kunnen ze heel lang in het badje met een badsteun/zitje tot ze goed kunnen zitten en dan kunnen ze weer gewoon los zitten.
 
Onze zoon van 8,5 maand gaat nog steeds in zn badje. Moet m wel op de grond gaan zetten want meneer wil erin staan en daar vind ik zo'n ding iets te instabiel voor, maar verder past het prima. Heb m van de week zelfs nog ff in zn tummytub gepropt:) Hij zat er heerlijk in, beetje opgevouwen maar met de grootste lol. Het is maar net wat je te klein vind. Zodra ze zitten in dat badje hebben ze weer ruimte genoeg lijkt me...
 
Terug
Bovenaan