badje te klein

In een badje kunnen ze prima zitten. Onze dochter van bijna 1 jr zit er ook gewoon in.
Wij hebben ook alleen een douche en met papa douche vindt ze super fijn of idd een laag water in de douchebak en dan lekker op haar buikje zwemmen.
Ik vind persoonlijk een badje dus ook niet te klein....

Andere tip een specikuip. Daar zit onze meid ook graag in! Is wat hoger, dus kun je goed vullen met water en nog plaats genoeg om een speeltje erbij te doen!

 
Als je een bad hebt... klein laagje water erin en je kindje er in laten liggen, zo loste ik mijn probleem al heel snel op. Sven spetterde zo hard in bad dat het gewoon niet meer te doen was. Nu ligt ie gewoon in het grote bad in een klein laagje water. Kan ie spetteren zo hard als ie wil, genoeg ruimte.
 
Ons manneke van 15 maanden (en echt geen kleine vent is behoorlijk groot voor zijn leeftijd) gaat ook nog lekker in het badje. Onze meid van bijna 4 heeft tot voor kort ook nog in het badje gezeten. Ze vond zelf dat het wel wat klein voor haar werd en gaat nu lekker onder de douche. Dan kan ze ook in de douchebak (een lage) zwemmen. Dit zijn haar woorden he.
Maar heel soms wil ze toch nog wel even in het badje.

 
Ik had bij de 1e een emmer en dat beviel me eigenlijk niet. Nu heb ik voor de 2e een gewoon badje gekocht, maar mijn 1e van inmiddels 3 heeft het badje ontdekt en wil niks liever dan met zijn dikke billen in bad zitten. Hij heeft de grootste lol, ook al kan hij er niet languit in liggen.
Ik heb eigenlijk altijd gedouched met de oudste, eerst pakte mijn man of ik hem dan aan uit de douche om hem aan te kleden, en als ik alleen thuis was wikkelde ik hem in een paar handdoeken en zette hem in de wipper op de grond van de badkamer, zodat ik nog even snel mezelf kon douchen. Ging prima, en zo waren we toch allebei binnen redelijke tijd schoon.
 
Onze zoon, bijna 1 jaar 78 cm gaat nu nog steeds in zijn bebejou badje. Eerst even zitten, daarna even liggen waarbij hij zijn beentjes optrekt of over de rand legt. Hij heeft er nooit een probleem van gemaakt (en wij ook niet). Het badje staat in de buurt van de douche, en we gebruiken de douchekop om water over de rest van zijn lijfje (en haartjes) te spoelen. Gaat perfect!

Nu is het inmiddels wel een beetje klaar. Hij zit zelfstandig en het kan niet lang meer duren voordat ie staat en loopt. Dus krijgt hij voor zijn verjaardag een bibabad light. Kan ik makkelijk opbergen en past in de douche cel. En past bij zijn mate van zelfstandigheid, denk ik

Ken ook mensen die een opblaasbaar badje hebben gekocht, maar die hebben ook ruimte over in de douchecel.
 
Wij zetten het badje in de grote badkuip, ons meisje van 9 maanden zit in het badje. Languit liggen is idd niet meer mogelijk. Vinden wij geen probleem, ze zit er lekker in te spetteren en spatteren. Wij spoelen haartjes en lijfje met een (plastic) beker.
 
Terug
Bovenaan