Bahbah...zo snel overal genoeg van

Hoii

Even over je hond.. ik had het zelf ook dat ik zwanger was.. maar probeer je hond hier niet de dupe van te laten worden.. ze voelen heeel veel aan. En honden vergeten niks! Anders krijg je het straks net zo hard terug op je bord.. En daar word je niet vrolijk van.. Hoe moeilijk het ook is.. wat ik zelf deed als ik weer eens een uitschieter had.. ging ik naar boven of buiten maar iig weg van mijn dogs.. zodat ik me niet op hun kon afreageren.
Wat voor 1 heb je en hoe oud is ie? Ik heb 2 rottweilers van 2 en 4..
Succes!

Liefs Renate (zwanger worden forum)

Thnx Renate...en zoals beloofd, bestellingen die gemaakt worden en waarin gezet wordt dat t via de Mamaclub is, dan gooi ik er 15% korting in... :D

En wat de hond betreft...Het is een Mechelse Herder, van bijna 14...en sinds 10 jaar bij mij.
Ik weet zeker dat hij mijn zwangerschap aanvoelt...hij laat me geen moment alleen als we thuis zijn...en aangezien ik in de ziektewet ben, ben ik veel thuis...
Maar zodra ik dus een keer wegga, kan ik er donder op zeggen dat er weer wat gesloopt is...

Net weer...was ff bij oudcollega in de winkel geweest...kom thuis...en weer geplunderd...echt kansloos...ben in tranen uitgebarsten...

Dit heeft ie nog nooit gedaan {jah okey, als er nog vleeswaren of chocola inzat, maar niet als er voor hem niets bijzonders inzat.}

Ik reageer me zeker niet af op de hond...maar hij weet t al...als hij zoiets gedaan heeft, komt hij niet naar de deur om me als een dolle stier te begroeten...maar blijft op zn plaats...
En dan heb ik nog niets gezegd ofzo...dus hij weet t wel...

Daarbij de nachten als mijn vriend hier is...dan is het de hele nacht wakker zijn...heen en weer lopen en weer terug...Op mijn vinylvloertje {en alles gelijkvloers} hoor ik dus alles...
Naar de bank, andere bank, waterbak, bij ons, bank, voerbak, waterbak, bank, bij ons...en zo de hele nacht door...

Vanmiddag brak ik echt even af...weet ook niet wat ik er verder mee moet, afwachten maar...en hopen dat t gauw overgaat...

Zo herkenbaar,......die kleine meid van mij kan niets goed doen, mijn man kan niets goed doen en ik al helemaal niet.
Heb nergens geen fut voor huishouden raakt zwaar achter enz enz enz.

Shit
Had een heel verhaal terug geschreven loopt me pc vast.. nu kan ik weer opnieuw beginnen.

Maar goed ik had op je site gelezen wat voor hond het is. Al 1 op leeftijd..
Ik weet wel zeker dat hij weet dat er een kleintje in jou buik groeit. Hij voelt jou spanning/korte lontje aan. Hij reageerd daarop doormiddel van slopen.
Probeer dit te voorkomen door de boodschappen op te ruimen en geen dingen te laten staan waar hij nu graag aankomt.. Het is anders dan dat je gewend bent maar jullie leven gaat veranderen en dat voelt hij. Als je dit probeerd te voorkomen hoef je ook niet boos te worden, dit scheelt je heel veel energie en stress..
En ze weten idd dondersgoed als ze fout zijn geweest..
En de nachten ja dat is lastig.. is het anders dan anders? Is daar wat aan veranderd? Er is iets waardoor hij zo onrustig is.. probeer dat uit te zoeken wat dat is en dan kun je naar een oplossing kijken.
Ik begrijp heel goed dat je brak, het is ook niet niks al die hormonen haha.

Succes! En probeer echt om die dingen te voorkomen en een oplossing te zoeken! Je bent pas net zwanger.. dus het begint pas.. als je er nu niet opzit 'kan' het alleen maar erger worden. Hij kan er niks aan doen dat jij last heb van je hormonen.
Ik hoop dat je eruit komt.

Liefs

Thnx meis...

En die tassen, die hingen gewoon aan de stoel...zat aan boodschappen ook niet echt meer wat in...
Het lijkt mij een beetje van "ik ben boos/gefrustreerd dat baasie weg is, want nu kan ik dr niet beschermen"...hahaha heb nu geen tas meer aan de stoel, want die heeftie allemaal gesloopt...

Wat de nachten betreft...hij is gewend om naast mij te slapen...zodra me vriend er niet is, slaapt hij op t matras. Jah ik weet t, niet fris, maar door de tijd heen zo gelopen {hij flikte het steeds snachts als ik al lag te slapen, kroopie zn mand uit matras op...en aangezien er toch niemand sliep voor n jaar of zes, vond ik het wel prima}
Maar als me vriend er wel is, dan ligt de overloper aan ZIJN kant naast t bed op zn eigen dekens...
Er is in de 4.5jaar dat we samen zijn nooit een probleem geweest...TOT half December...
Toen begon hij met de nachtelijke wandelingen en als mijn vriend dus thuis slaapt {wat hij nu dus meer doet, omdat t anders nie slapen is} is er niets aan de eum hond...

Strax als we eenmaal verhuisd zijn, zal hij zelfs moeten wennen aan beneden slapen, want hij kan daar de trappen niet {meer} op...

We hebben nog ffies...maar dat hebben we ook wel nodig...

Ja wie weet is dat het.. maar hang ook geen nieuwe tassen meer aan de stoel. Ik kan hier ook geen deco op mijn lage kastjes of tafels zetten want als madam zich verveelt gaat dat eraan.. Ik haal het nu gewoon weg dan kan ze er ook niet aankomen..

Oeps een hond in bed.. ja dat is lastig.. dan is hij in principe rang gelijke.. wij hadden onze teef als pup op de bank.. daar ben ik heel snel mee gestopt omdat ze nogal dominant is dus dat kon gewoon niet. Je moet wel een duidelijke rangorde in de roedel hebben. En de baasjes horen altijd hoger te staan.
Woon je niet samen met je vriend? Is hij er daarom niet altijd?
Je hond weet dus niet waar hij aan toe is dat hij de ene keer wel op bed mag en de andere keer niet. Ik zou zeggen ook als je vriend er niet is, niet meer op bed. Creeer een eigen slaapplek voor hem (niet in de slaapkamer!) en laat hem daar nu al aan wennen. Het zal even moeilijk zijn en hij zal dat niet meteen pikken. Maar dan hoeft hij er in het nieuwe huis niet aan te wennen. Want dan krijgt hij en een nieuwe huis, en mag niet meer bij je slapen, en dan komt er straks nog een kleine ook. Dan gebeuren er zoveel veranderingen in een keer, dat hij daardoor ook weer gefrustreerd kan raken.

Ik klink nu als een één of andere dogwispher haha maar wij hebben met onze rottweilers (vooral onze teef die we van pup af aan hebben) heel wat te stellen gehad en nog steeds! Ik heb door middel van ervaring geleerd dat 1 keer ja altijd ja is en 1 keer nee altijd nee. Ze zullen je altijd blijven testen maar wees duidelijk en vooral de leider.
Die van ons hebben elke dag dezelfde indeling, 3 keer wandelen op een dag elke ochtend en avond eten, tijdens ons diner op hun plek totdat wij klaar zijn. hun eten pas na ons. Niet spelen aan de riem tijdens wandelen. Niet op het kleed in de huiskamer spelen (wel gewoon op het laminaat maar niet bij de tafel) Dit zijn strakke regels maar ze weten wel waar ze aan toe zijn..

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Maar het is belangrijk dat je hier rust in vind voor jou en de kleine maar vooral voor je hond! Ze zijn nooit te oud om te leren!

Liefs

Ik vin t alleen maar fijn om tips te krijgen...Heb m dan al wel tien jaar in huis, maar dit ken ik gewoon niet van m...
En idd...Boris is wel een beetje een verwende hond...maarjah, we zijn ruim zes jaar samen geweest dus dan is dat gewoon...
Hij is verders best netjes opgevoed hoor...haalt niets van tafel, ligt op zn plaats als ik aant eten ben, is dol op kinderen.

Ik woon idd nog niet samen...maar voorheen was dat voor Boris nooit een probleem hoor...Zodra me vriend er was, ging hij gewoon aan die kant op zn lap liggen...

Afgelopen weekend hebben we t zo gedaan dat me vriend "het woord" deed...op zn plaats sturen, aan de lijn enzo {hij komt nooit van de lijn vanwege agressief gedrag naar andere honden}. Ook snachts dus op zn plaats laten leggen...en hij is maar een keer of vier ervan afgeweest...wat dus aardig rustig was, vergeleken bij de nog geen drie minuten van de nachten ervoor...

Maar dan ga ik vannacht maar es proberen om m in de kamer op zn plaats te laten...
Hij kan deuren openmaken...dus k hoop niet dat hij me rechtop tegen de deur gaat staan zo :D

Bedenk me net wat, weet niet of je die ervaring ook hebt...
We hebben in November me kater Bickels in moeten laten slapen...niervergiftiging...wat denk jij, werkt het gemis van zn vriendje versterkend??

Terug
Bovenaan