Bahbah...zo snel overal genoeg van

Ik weet niet zo goed of het een goede oplossing is om jou vriend ineens de bevelen te laten geven.. maar aan de andere kant weet hij dan wel dat hij ook naar hem te luisteren heeft.
Ga er idd vanavond gelijk mee aan de gang. Maakt hij de deur open dan stuur je hem weer terug op zijn plaats en doe je de deur weer dicht en ga je weer verder slapen. Het kan zo zijn dat dit vooral de eerste nacht een paar keer achter elkaar gaat gebeuren, hoe vervelend dit ook is geef niet op! Al moet je 10x uit bed om hem op zijn plaats te sturen. Dit moet je even vol houden. Het kan zijn dat ie er met 1 nacht aan gewend is maar het kan ook een week duren. Maar als jij opgeeft dan weet hij dat en neemt hij je niet serieus. Want dan denkt ie ohh als ik door ga krijg ik uiteindelijk toch mijn zin.
Mocht het nou bijv. Al 4 nachten helemaal goed gaan en de 5e nacht weer niet, stuur hem dan ook die 5e nacht weer terug! Vaak als je denkt dat het goed gaat, gaan ze het ineens toch weer proberen.
En misschien is het wat om hem te verbieden in de slaapkamer te komen.. ook overdag als de deur openstaat.. dan weet hij gewoon dat hij daar niet (meer) welkom is. En is het duidelijk wat wel en wat niet. Koop een lekker mand of kleed of iets voor hem en maak een eigen plekje voor hem in de woonkamer of hal waar je wilt.
Wat betreft de kater. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het kan zeker zo zijn dat ie hem mist. Heeft hij afscheid kunnen nemen van de kater? Heeft hij hem dood gezien? Of was ie ineens weg en niet meer terug gekomen?
Het is namelijk zo als jou hond heeft gezien/geroken dat de kater niet meer leefde dan begrijpt hij dat en heeft hij afscheid kunnen nemen.
Heb je hem bijvoorbeeld levend meegenomen en bij de dierenarts in laten slapen. Dan denkt jou hond dat ie nog leeft en zal die op hem blijven wachten..
Maar vertoond hij dit gedrag sinds de kater er niet meer is of sinds de zwangerschap?

Liefs

ppfff...wat een nacht...hahahaa maar we hebbe t overleefd...

Tegen half 12 naar bed gegaan...hondie op zn eigen bank. Met t kleed waar hij normaal snachts op ligt.
Meneer stond gelijk bij de slaapkamerdeur te piepen...heeft dit anderhalf uur volgehouden.
Ik was natuurlijk nog steeds wakker en jah, dan moet je naar de wc.
Deur open, en de hond vloog gelijk naast mijn kant van t bed...zag alleen n paar oren.
Heb m naar de bank geroepen, maarjah, hij kwam niet...nog keer roepen, nog steeds niet...toen kwam hij aangeslopen, wat hij ook altijd doet als hij wat gesloopt heeft. Heel zielig, maar toen ik de koekjes erbij pakte was t goed...paar gedaan en weer naar bed gegaan.
Zelfde verhaal eiglijks weer...piepen werd steeds harder. Dus maar weer op zn plek gelegd...
Dit een keer of zes gedaan...toen bleef hij liggen...
TOEN GING DE WEKKER!!! zaak gebeld dat ik nog steeds niet kwam {da moet dus elke dag} en daarop hoorde ik Boris weer komen aandrentelen en piepen.
Heb m ff achterthuis gedaan, konnie ff plassen, doen we elke ochten. Daarna weer op zn plaats gelegd en ik weer slapen...hij heeft nog n tijd staan piepen...maar toen ik boos geroepen had dattie op zn plaats moest hoorde ik m warempel naar de bank drentelen en gaan liggen...
Twaalf uur werd ik wakker...en meneer lag prinsheerlijk op de bank te snureken...

Hij heeft niet tegen de deur aan gestaan wat k zelf eigenlijk wel verwacht had...dus dat is weer een meevaller.
Moet wel zegen dat ik gesloopt ben...maar da is nie zo heel erg. Boris trouwens ook, die ligt nu heel hard te snurken.

Wat Bickels betreft...we hebben hem in November laten inslapen...
We hebben m doodziek meegenomen en bij de dierenarts laten inslapen...Maar wel gelijk mee teruggenomen.
Hij heeft die nacht nog thuis op de bank gelegen...Boris kon daar dus bij...

{De geniale grap van die avond moet ik ook ff vertellen...ik ben die avond nog ff bij de buren geweest, om te vertellen dat Bickx er niet meer was en in de tijd heeft Boris dus een plak chocola van t aanrecht gejat, wat echt een raadsel is hoe hij erbij kon, en deze bij Bickx neergelegd...ipv zelf op te vreten wat hij normaal deed als ze wat gejat hadden}

En zwanger ben ik ergens halverwege December geworden...
{maar in die tussentijd is het hier vrij hectisch geweest ivm voorbereidingen van een beurs die k ging draaien, sinterklaas en kerst enzo...}

Hahaha ik moet erg lachen om je verhaal! Wat een nacht! Leuk he zon 'dog wisper' met ideeen haha.
Maar je ziet dus al dat het wel werkt.. hij weet wel wat je van hem wilt. Dit moet je nu blijven volhouden en dan gaat hij straks automatisch op zijn plek.
Wat wij doen; voor wij naar boven gaan dan krijgen ze een klein snoepje. En dat weten ze ook als ze een snoepje krijgen gaan ze op hun plek en slapen. Dit zou jij dus ook kunnen proberen.
Ik zou hem alleen niet tussendoor belonen met koekjes/snoepjes. Want dan heb je kans dat ie blijft piepen omdat ie dan weet dat ie weer een koekje krijgt als ie weer op zijn plaats gaat liggen.
Je kan hem wel belonen doormiddel van je stem of een aai.

Met je kat heeft het dus niks te maken, hij weet dat hij er niet meer is en heeft afscheid kunnen nemen. Het kan zijn dat ie daar 1 a 2 weken ander gedrag door vertoond maar niet nu nog..
Wat een apart verhaal van dat chocolade.. heel byzonder.. haha

Ik denk dat dit echt en met je zwangerschap en met de (aankomende) verhuizing te maken heeft. Hij voelt aan alles dat er dingen staan te gebeuren.

Even wat anders.. heb jij hyves? dan hoef ik niet iedere keer deze topic op te zoeken. Want ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit gaat verlopen!

Liefs

Jah een nacht was het zeker...dacht ook verders rustig aan te kunnen doen, maar blijkt dat we nog vjaardag hebben dusss...nog nie op tijd matrazzie op...hahaha BALENNNNN...

Ik weet t van de snoepjes..maar was alleen ff om m naar de bank te krijgen zonder dat hij t idee had wat fout gedaan te hebben...want hij had echt die puppyogen en kwam aansluipen...en dan is een slak sneller...

Verders idd alleen met knuffel enzo gedaan...

pff...echt weer terug naar af...strakke regels...en vooral het consequent zijn...hahahaha voor mij net zo moeilijk as voor hem...
Vooral omdat hij voorheen nooit zo "vervelend" was...maar nu merk ik dat hij echt vrij snel in de gaten heb hoe en wat...hij is best slim voor n belg :D

Hetgene met Bickels vonden wij ook heel bijzonder...moest heel hard huilen en lachen gelijk...ben ook blij dat de buurman ff meegelopen was {omdat we niet wisten wat Boris evt. met m gedaan had...die had nog nooit een dood vriendje meegemaakt}
Heb wel het idee dat hij m mist, in elk geval "iets" mist...want ze waren hele dagen samen...

En ik heb hyves...mellanie1979.hyves.nl

ach joh morgen weer lekker uitslapen denk?! ik ga zo me bedje opzoeken morgen weer werken..
Het is inderdaad weer terug naar het begin.. haha een belg!
Het kan idd zo zijn dat ie de kat nog steeds mist. Maar hij weet iig wel dat ie niet meer leeft..

Ik zal je even toevoegen.

Terug
Bovenaan