balneum - eczeem

Hoihoi altesaam!

Nou, kom net bij de kinderarts vandaan; we wilden toch ns een prof laten kijken naar Sam z'n eczeem. Nu vertelde hij iets wat ik toch met jullie wilde delen.. Er wordt namelijk gedacht dat Balneum badolie prima kan, juist ook bij kinderen met eczeem.. maar dit klopt niet!! Ik had al zo'n vermoeden, Sam kwam soms roder het badje uit dan dat hij inging. Maar op het CB en ook de HA zei dat het niet aan de balneum kon liggen.. WEL DUS! Deze olie wordt gemaakt met een basis van noten/pindaolie.. en wat staat er in de top 3 van allergieen.. noten/pinda's!! Tssss..
Een badje met daarin zemelen (gewoon de goedkoopste zoals de ka zei..) is prima! Goed.. dacht ik het al die tijd goed te doen..

We hebben nu druppels gekregen om zo de jeuk te verminderen en gaan toch nog over op een andere voeding. Nutrigen (? even uit m'n hoofd). En over 6 weken moeten we weer langs.. Wel prettig dat we nu gewoon ook een prof hebben die Sam in de gaten houdt..

Groetjes, Margreet en Sam 13 dec.

Heee Magreet,

Wat goed dat he toch naar de kinderarts bent gegaan! Ik gebruik voor Yara helemaal niets in bad, alleen de betedineschampoo voor haar haren. Daarna smeer ik haar altijd helemaal in met lanettecreme.

Ik ben benieuwd of het uiteindelijk aan de voeding blijkt te liggen (nutramigen bedoelde je toch?) Eerlijk gezegd denk ik van niet, dan had het van de pepti al iets beter moeten worden en dat is niet zo toch? Maar ik ben geen arts dus ik kan het verkeerd hebben Succes met Sam en hou je ons op de hoogte?

Liefs Andrea en Yara

Ja hoor. Lekker dan. Denk je goed advies te krijgen.
Zeg nu ik jullie toch hierzo tref. Jullie zijn ervaringsdeskundigen. Jeske heeft op beide armen vrij grote droge plekken rond haar ellebogen met een rode rand. Lijken wel plakaten. Op haar benen heeft ze ook wat van die plekken.  Ik vermoed dat het iets van een schimmel is.  Moet morgen toch naar het CB dus dat komt goed uit. Maar zou het ook eczeem kunnen zijn? Ze heeft wel al eerder iets tegen een schimmel gehad omdat haar billetjes helemaal open lagen. Dat werkte heel goed.

Drea, waar haal jij die lanettecreme?

He juf,

van dei plakaten heb ik geen idee. Toch maar even naar de huisarts denk ik. Ik heb zelf niet zo'n vertrouwen in het cb, daar zeiden ze dat het wel vanzelf over zou gaan.

Vaseline lanettecreme haal ik altijd bij de apotheek (op advies van de kinderarts) en is zonder recept verkrijgbaar.  Daar zitten geen hormonen of iets dergelijks in, het is een vette zalf dus je kan het onbeperkt gebuiken.

Hi dames,

Hebben jullie het gevoel dat ha melk wat helpt met eczeem?
Eleni heeft het al met 4 weken gekregen toen kreeg ze bv en dan friso normaal en behandeling met cortison fucidine en vaseline van de apotheek om vet te houden.
Het was ff verdwenen en opeens kwam het erger terug. Toen kregen we sterkere zalf bethamethason- eczeem weg en na de behandeling is het weer terug.  
Ze krijgt  nu wel friso ha intensief maar ik zie niet dat het wat doet?! Bij jullie wel?

In bad doe ik alleen water. Cb zei ik mag zemelen gebruiken maar heb het nog niet geprobeerd.

Groetjes Christina
Eleni is van 15 dec

Hi dames,

Hebben jullie het gevoel dat ha melk wat helpt met eczeem?
Eleni heeft het al met 4 weken gekregen toen kreeg ze bv en dan friso normaal en behandeling met cortison fucidine en vaseline van de apotheek om vet te houden.
Het was ff verdwenen en opeens kwam het erger terug. Toen kregen we sterkere zalf bethamethason- eczeem weg en na de behandeling is het weer terug.  
Ze krijgt  nu wel friso ha intensief maar ik zie niet dat het wat doet?! Bij jullie wel?

In bad doe ik alleen water. Cb zei ik mag zemelen gebruiken maar heb het nog niet geprobeerd.

Groetjes Christina
Eleni is van 15 dec

hee juf, ik gebruik alleen lannette, geen vaseline!! Die kun je ook gewoon bij de drogist kopen. En zoals je de plekken beschrijft kan het zowel een schimmel zijn, als eczeem. Google maar eens op dauwworm, daar worden de plekken zo beschreven.

Ik roep al zo lang dat Balneum niet te harden is! Nou weet ik waarom. Thnx Margreet dat je het met ons hebt willen delen. Nu weet ik zeker da tik het nooit meer ga gebruiken. Ik dacht dat het aan mij lag!

Patries

Nou volgens de arts van het CB is het eczeem. Heb een of ander zalfje met alleen vaseline met nog iets vettends gekregen. Mag geen zwitsal meer in het badje doen en de was met Neutral doen. Het zag er wel redelijk goed uit. Met dat zalfje moet het wel wegtrekken. Volgens haar kan ik  nu ook maar beter even wachten met het geven van een fruithap

Terug
Bovenaan