balneum - eczeem

Hmm, gaat allemaal weer lekker langs elkaar heen, cb en deskundigen. Hebben jullie ook het idee zo weinig aan het cb te hebben? Goed dat we dat weten van die balneum idd! En wie zei dat nou over vitamine K en pinda olie? Welke vitamine K is dat? Wij hebben die druppels op oliebasis van Davitamon! Kappen met dat spul? Ik vergeet het trouwens toch heel vaak te geven, ik denk dat hij het ongeveer 3 á 4 keer in de week krijgt naast de bv....
Hoe werkt een badje met zemelen trouwens? Wij hebben het gister geprobeerd met een paar scheppen zemelen in een washandje en laten trekken als thee in heet water en daarna het badje bijvullen. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Edith

Ik doe de zemelen altijd in een maatbeker (of wat dan ook) met gekookt water, laat dit even "trekken"/weken en na een uurtje ofzo doe ik het door de zeef en wat je overhoudt is troebel water en daar maak ik het badje mee. Geen losse zemeltjes dus.

Verder nog even: balneum is gemaakt van soja en wanneer je kindje een koemelkallergie heeft is de kans zeer groot dat het ook een soja allergie kan hebben, vandaar dat je het niet moet gebruiken bij een kindje met een koemelkallergie. Dit heb ik van de huisarts.

Van het cb moet ik niet veel hebben, die hebben mij vanaf augustus 2006 tot nu laten lopen met : "kijk het nog maar even aan" en daarom ben ikzelf al tijden geleden met acupunctuur begonnen en daar is 70% mee weggegaan, nu nog de rest, de allergoloog kwam ook met niet veel allergieën (alleen kippenei/eiwit) dus de volgende stap is woensdag naar de dermatoloog....

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan