balneum - eczeem

Tjonge..
ik schrik er eigenlijk best wel van hoeveel kindjes er eczeem hebben! Voor Sam heb ik nu die speciale voeding gehaald, maar ik maak eerst nog even z'n Friso op..
De druppeltjes tegen de jeuk helpen geloof ik wel een beetje.. hij vind het in ieder geval schitterend om in te nemen met een lepeltje! Wij moeten ook nog even wachten met de fruithap.. al vraag ik me wel af waarom; waarvoor kan hij daarvan nou allergisch zijn? (zin klopt niet.. :))
Balneum is harstikke natuurlijk spul... alleen dus gemaakt van notenolie..
En Zwitsal is harstikke synthetisch en chemisch, net als Natusan! Bizar vind ik dat het allebei speciaal voor babies is; maar dus eigenlijk niet goed!

Goed, we houden elkaar op de hoogte!
Wat Sam trouwens ook lekker vind is gewoon lekker in z'n romper liggen.. luchtige kleding voorkomt ook plekken!

Groetjes, Margreet

En met dit warme weer niet eens een rompertje!! Ik gaf Max heel vaak alleen een kort broekje aan over zijn luier.
Maar idd luchtig kleden is heel belangrijk. Vroeger verstopte ik mijn eczeem vaak en daar werd het niet betere van. Nu trek ik aan waar ik me fijn in voel en je ziet nauwelijks nog iets van mijn eczeem.
Groetejs,
Patricia, ervaringsdeskundige sinds bijna 37 jaar.

Ik ben vanmorgen ook met mijn dochtertje naar de dokter geweest, en ja hoor: Eczeem!
Ik heb een (homonen..) creme (weet de naam even niet meer) gekregen die ik 1 week moet gebruiken en ik heb een creme met vasaline gekregen die ik daarnaast ook nog zo veel als ik wil/als nodig is kan smeren.
Hoop dat het helpt! Gelukkig heeft ze er (nog) geen last van, maar nu met die warmte word het ook wel weer erger dus ik ben blij dat ik even met haar geweest ben.
In het badje gebruik ik alleen nog maar olie (bij een reformwinkel gehaald, zit niks in) en om na het badje in te smeren gebruik ik ook olie van dat merk (weet ik ook de naam niet meer van..hahaha...ligt allemaal op haar kamer en ze slaapt nu)

Was al even bang dat we niet in het chloorwater konden volgende week (we gaan een weekje op vakantie) maar ik heb het gevraagd en dit was geen probleem gelukkig! Chloor droogt alleen weer meer uit dus wel wat extra met die vette creme smeren..

Ik kwam net een oude vriendin tegen die ik al een hele poos niet gezien had. Zij heeft nu ook een kindje van 6 weken oud. Die ziet er precies hetzelfde uit als Yara toen zij zo oud was. Ook eczeem dus!!! Ik schrok er echt van! Het is allemaal een beetje langs me heen gegaan hoe Yara eruit zag, ik wist gewoon niet beter. Maar als ik nu foto's terug kijk schrik ik toch wel een beetje!

over de pinda-olie gesproken... ook de vitamine k die je in het begin moet geven bij borstvoeding is met pinda-olie gemaakt. en dat staat er niet op!
onbegrijpelijk...

He Drea,

Ja Yara was er wel erg aan toe als ik die foto's zag. Op zich misschien maar goed ook dat het op dat moment langs je heen is gegaan. Anders was je wsc erg overstuur geweest. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Bij Jeske is het nu bijna weg. Ze sliep de laatste weken slecht. Vraag me nu af of ze niet gewoon jeuk had. De afgelopen 2 nachten heeft ze nml weer goed geslapen en was de eczeem ook minder. Alhoewel ik menog steeds afvraag of het wel eczeem was

Hoi!
Ben net nieuw op het forum, (moeder van Martijn van 6 maanden:)
Ik wil toch even graag reageren: ik heb namelijk dezelfde ervaring en ben heel erg blij met je berichtje want het cb had bij ons Balneum geadviseerd. Op eigen gevoel heb ik het hele spul op den duur zo in de afvalbak gekieperd. Toch fijn dat je eigen vermoeden nog even bevestigd wordt en ik ga het ook aangeven bij het CB als we weer moeten/mogen. Groetjes!

Terug
Bovenaan