Bam-mam worden. Terwijl de eerste wel een vader heeft.

[quote quote=10161118]Als ik voor mijn 35ste geen partner had gehad dan had ik daarvoor gekozen! MAAR: ik had nog geen kinderen. Ikzelf ben opgegroeid met gescheiden ouders, en dit was al moeilijk genoeg. Stel dan dat je oudere zusje (eventueel vaak of niet) wel een ‘papafiguur’ heeft en ze soms weggaat. En jij niet. De jaloezie die zal komen, de tranen, het onbegrip, de onzekerheid. Ja jij zal het kind al jouw liefde geven. En als je nog geen kids had zei ik: DOEN! Maar dit maakt de situatie ietsje gecompliceerder en ik bedenk dan dat je liever je focus op je dochter zet. Je hebt al een kind en dat is meer dan anderen kunnen zeggen. Dus hierin zou ik de twijfel wel aanraden te volgen. Ondanks je goede inzet naar die kleine: mag jouw ‘nieuwe kinderwens’ niet boven de gevoelens van dit onbestaande kindje uitkomen. En draai het eens om? Je dochter MOET dan naar papa en haar broertje of zusje mag wel met jou mee picknicken of zwemmen of whatever…misschien is dat makkelijker in te leven. Dat zij al die bovengenoemde gevoelens en daarmee dus misschien zelf boosheid en haat naar de baby krijgt door jouw keuze? En dan is er nog optie 3: dat je volgend jaar ineens een geweldige vent tegen het lijf loopt en wel een relatie begint en dan gewoon met hem een kleine krijgt ? de wereld heeft gekkere dingen gezien ?. I wish you alle geluk, alsnog ligt de keus bij jou. Dit was inderdaad gewoon mijn gevraagde mening, ??[/quote]
Bedankt voor je lieve reactie!
Ik ben nu nog jong en als dit iets is wat ik ga doen zou het sowieso pas over 5 jaar starten.
Ten eerste wie weet wat er op mijn pad komt en ten tweede dat het makkelijker uit te leggen is aan de oudste en waarschijnlijk ook aan de jongste. 
Nog een hoop tijd om goed na te denken. Maar andere inzichten zijn altijd welkom!
Ik ben gewoon puur aan het kijken wat mijn opties zijn. 
 
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik denk dat ik er niks over te vinden heb.  Als jouw wens zo sterk is moet je het misschien doen. Reacties als: of dat kindje er wel behoefte aan heeft om op deze wereld te komen zonder papa... tja dat weet je niet. Misschien vind dat kindje het wel heel gezellig met mama alleen en een lieve zus. Weet ze dat ze iig enorm gewild was door haar mama en zusje dat ze ervoor gekozen hebben om er met zn 3tjes voor te gaan! Dat kindje heeft dan niet geen papa omdat die haar niet wil zien ofzo? Of niet gewild heeft... wat misschien wel het geval zou kunnen zijn als je over een jaar en vent tegenkomt en eruit naait na 3 maanden zwangerschap! Kan toch allemaal gebeuren??? 
Natuurlijk snap ik de twijfel en dat je bang bent voor hoe dat gaat uitpakken. Mijn reactie is ook meer gebaseerd op de nare reacties die ik hier lees. Ik vind er niks van welke keuze je ook maakt. Als jij en je kindje(s) maar gelukkig zijn straks. En ik wens jullie heel veel geluk als je het wel, maar ook als je het niet gaat doen!
 
[quote quote=10161135]Waarom zou je niet voor een donor kiezen die ook in het leven van het kindje kan zijn?[/quote]
Goede vraag! Dit is ook iets waar ik aan heb gedacht. Het lijkt me alleen zo moeilijk om met iemand die je niet kent op een lijn te zitten. 
Maar dit is ook zeker iets wat nog in mijn hoofd blijft zitten!
Bedankt voor je reactie!
 
[quote quote=10161136]Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik denk dat ik er niks over te vinden heb. Als jouw wens zo sterk is moet je het misschien doen. Reacties als: of dat kindje er wel behoefte aan heeft om op deze wereld te komen zonder papa… tja dat weet je niet. Misschien vind dat kindje het wel heel gezellig met mama alleen en een lieve zus. Weet ze dat ze iig enorm gewild was door haar mama en zusje dat ze ervoor gekozen hebben om er met zn 3tjes voor te gaan! Dat kindje heeft dan niet geen papa omdat die haar niet wil zien ofzo? Of niet gewild heeft… wat misschien wel het geval zou kunnen zijn als je over een jaar en vent tegenkomt en eruit naait na 3 maanden zwangerschap! Kan toch allemaal gebeuren??? Natuurlijk snap ik de twijfel en dat je bang bent voor hoe dat gaat uitpakken. Mijn reactie is ook meer gebaseerd op de nare reacties die ik hier lees. Ik vind er niks van welke keuze je ook maakt. Als jij en je kindje(s) maar gelukkig zijn straks. En ik wens jullie heel veel geluk als je het wel, maar ook als je het niet gaat doen![/quote]
 
Wat een super lieve reactie, dankjewel!
We leven in een maatschappij waarbij iedereen overal een mening over heeft. Globaal gezien zijn meningen vaker negatief dan positief. 
Dit is dus ook een klein beetje een test van hoe zou eventueel mijn omgeving reageren. 
Ik ben gevoelig voor de meningen van anderen maar mijn eigen geluk en uiteraard dat van mijn kind staat bovenaan. 
Ik had van een kennis ook al een opmerking gekregen van "zorg dat je zwanger wordt van een one night stand". Maar dat vind ik ook nogal extreem. En zo zijn er inderdaad ook moeders met meerdere vaders van hun kinderen waarbij het contact ook niet allemaal gelijk is als deze er überhaupt is.
Allemaal dingen om over na te denken. 
Dankjewel voor je berichtje!
 
 
Terug
Bovenaan