Bam-mam worden. Terwijl de eerste wel een vader heeft.

Een kind heeft liefde en aandacht nodig.. iemand die hem of haar normen en waarde en liefde bijbrengt en geestelijk en lichamelijk stabiel is.. meer niet! Misschien alleen een moeder maar wel ook een zus voor het leven
 
[quote quote=10161140]Een kind heeft liefde en aandacht nodig.. iemand die hem of haar normen en waarde en liefde bijbrengt en geestelijk en lichamelijk stabiel is.. meer niet! Misschien alleen een moeder maar wel ook een zus voor het leven[/quote]
Dat is helemaal waar! En is dit iets wat in de toekomst gaar gebeuren quote ik naar het bovenstaande ?
Bedankt voor je reactie!
 
Precies wat KHCO schrijft! En zoals je overkomt ben je een super mams die haar kindje genoeg liefde kan geven! Dus volg je hart!
 
Ik weet even niet hoe ik moet reageren op je post dus ik doe het even zo haha. Je zei dat een kennis had gezegd dat je zwanger moet worden van een one night stand. Dat zou ik dan zelf niet doen
1 dat word helemaal moeilijk uitleggen straks
2 bij zo iemand weet je nooit of die soa's heeft of andere aandoeningen. Misschien wel een erfelijke ziekte zoals taaislijm ziekte oid.. 
Als je via het ziekenhuis doet kun je (volgens mij nog) kiezen voor een anonieme donor maar ook voor een donor die die wel bekend is, of waar je kind later contact mee kan leggen als hy of zy vragen heeft. Daarnaast worden deze getest of erfelijke ziektes, soa's etc. Dus als je het doet zou ik het wel via de veilige weg doen:)
 
 
 
Wat je zelf al zegt: we leven in een maatschappij, waarin iedereen overal een mening over heeft. En dat zijn vaak niet de meningen waarop je zit te wachten... Lastig als je zelf een persoon bent die daar heel gevoelig voor is, vooral met een kwestie zoals deze.
Ik weet niet wat je leeftijd is? Dus weet ook niet in hoeverre er haast bij is. Kijk, als je nog vrij jong bent, waarom dan niet even wachten? Ik kan me nl heel goed voorstellen dat je na een heel naar huwelijk en vreselijke scheiding niet staat te springen om een nieuwe relatie. Maar wie weet wat er dalijk nog op jouw pad komt?
Over het feit van moeder zonder vader, ach, ik ken 2 mensen uit mijn directe omgeving die ook bewust gekozen hebben voor alleenstaand ouderschap. Die kindjes zijn in beide gevallen eeg gelukkig! Zij weten immers niet beter.
Ook in jouw situatie met al n kind dat wel n vader heeft. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Als jij je kindjes alle liefde kunt geven die ze nodig hebben ( en ik geloof dat dat echt wel het geval is), komt dat kleintje echt niks te kort.
Doe lekker waar jij jeself goed bij voelt. Mensen vinden toch overal wat van, je kunt het in deze maatschappij nu eenmaal niet snel goed doen in andermans ogen. En dan vooral voor de mensen die heel ver van je af staan...
 
Hi, 
Wat een vervelende reacties allemaal. Jullie doen net alsof ze besluit gaat nemen zonder er over na te denken. Dit is nou juist waarom ze dit topic start, of het wel of niet verstandig is. 
Tegenwoordig heb je ook zaad donors die graag betrokken willen zijn. Je kan er van te voren duidelijke afspraken over maken hoe jij het voor je ziet. Vaak willen de zaad donors niet de voogdij of de zorg. Maar gewoon leuke dingen doen met hun kindje. Maar alles kan en is bespreekbaar! Ik zou me daar even in verdiepen als ik jou was! 
 
 
Zeg nooit nooit ( tegen een eventuele toekomstige relatie).
Ik deed dat ook hoor. Dus neem je niks kwalijk. Slechte relatie, vechtscheiding, bbz. 
Daarna mannen/ relaties afgezworen en tja... dan ontmoet je natuurlijk de man van je dromen.
Kindje gekregen/ getrouwd en nu zwanger van de tweede.
Vooral de reacties die in het begin worden gegeven vind ik ongepast en naar. Zolang jij de liefde en zorg aan een kindje kan geven wat hij/ zij nodig heeft zie ik echt geen problemen. Hoeveel situaties zijn er wel niet waarin de  vader mist? Omdat ie ineens niet meer wil of nog wel erger...
 
Succes in ieder geval met je keuze!
 
Terug
Bovenaan