bang voor haren wassen

Beste moeders,

Ik heb een dochter van bijna 3 en een dochter van 6 maanden. Die van bijna 3 is een drama met in bad gaan en onder douche gaan. Er is een tijd geweest dat ze helemaal niet in bad durfde, gelukkig is dat over. Maar het haren wassen is werkelijk een drama. Ze wordt panisch als d'r haar nat wordt. Met haar mee gaan onder de douche of in bad maakt niet uit. In bad vindt ze het leuk tot dat d'r haar gewassen moet worden.

Heeft iemand een tip wat ik zou kunnen doen. Ik zou zo graag willen dat ze gewoon lekker onder de douche gaat staan.

Thanx!
Groetjes van een hopeloze moeder :)
 
Wij hebben een douche in bad die we op 10 centimeter boven het bad kunnen hangen. Vaak vullen we het bad hiermee omdat mijn zoontje het leuk vindt om op die manier met het water te spelen. Misschien is dat een idee. Gewoon de douche in bad laten lopen en misschien gaat ze er uiteindelijk mee spelen en is dat een eerste stap
 
o ja heel herkenbaar wij hebben alleen een douche en het was ook echt krijsen je oren tuuten na die tijd gewoon van het gillen in die kleine ruimte omdat haren wassen er nou eenmaal; bij hoort zetten wij gewoon door boos worden werkt averechts dus steeds weer vertellen t is zo gebeurt ev de douchekop zelf vast laten houden zodat ze een beetje t gevoel krijgen dat ze t zelf in de hand hebben en inderdaad dat washandje en omhoog naar de lamp kijken proberen langs en niet in de oren en maar blijven complimenteren zo t is al weer klaar goed gedaan blabla ook al krijsen ze toch bliven praten het gaat echt over maar heeft zn tijd nodig succes met je schreeuwertje
 
ik sluit me aan bij "2004" qua tips. Ik houd nu de douchekop tegen haar hoofd zodat ze kan voelen, letterlijk, dat alleen haar haren nat worden. Als ze in bad gaat dan eerst de haren wassen en daarna lekker verder badderen anders is het voor niemand leuk en zo wel. Mijn oudste is 9 en dat was een groter drama dan de jongste maar ze kan nu wel haar eigen douchen zonder kabaal, het is alleen moeilijk haar zover te krijgen ha ha ha. Zelf heb ik als klein kind ook de hele buurt bij elkaar gegild, volgens mij is het voor de wasser erger dan voor het kind, het is tenslotte zo klaar nietwaar?

succes ermee
 
Hier precies hetzelfde verhaal bij mijn  dochter van 2 jaar en 9 maanden. Ik ben ook radeloos wat ik er aan moet doen. Die tips die ik hier gelezen heb over zelf de douchekop vasthouden, omhoog kijken naar de lamp etc helpen hier dus echt niet! Ik leg bij elke douchebeurt uit dat ik haar haren ga wassen en dat ze ook weer uitgespoelt moeten worden. Haren inzepen heeft ze geen problemen mee. Maar zodra ik die douchekop pak zet ze het al op een gillen. En ja ik zet toch door, ik houd haar hoofd naar achteren en spoel het dan heel vlug uit. Complimenteer haar dan elke keer dat ze het goed gedaan heeft en dat ze een grote meid is. Maar tot nu toe helpt het niet.

Moet zeggen dat het vanaf baby al zo is, vanaf geboorte lag zel al te wringen in bad met gebalde vuistjes. En ook heeft ze een tijdje zelfs helemaal niet in de douche gedurfd, alleen maar in het badje. Maar zoetjes aan is ze uiteindelijk uit haar zelf toch onder de douche gaan staan. En dat durft ze dan weer wel  want dan komt haar hoofd toch ook eigenlijk onder de douche. nah ja
 
ik moet zeggen dat het verhaal van robijntje me bekend voor komt en inderdaad is het bij ons dus ook een poosje zo geweest dat ze alleen nog maar in bad(bij ons is bad een grote spacycuup)wou en dat is langzamerhand ook weer goed gekomen
wat ik eigenlijk met deze en mijn eerste reactie bedoel is de tips hoeven niet altijd bij iedereen goed te werken maar zo laat je wel op een positieve manier zien dat haren wassen er gewoon bij hoort en dat ze van de angst van het water in t gezicht ook afkomen alleen heeft t zijn tijd nodig t is immers bij die van mij en die van robijntje ook gelukt om van de douche angst af te komen ??? dan komen ze ook vanzelf van harenwassen angst af.
 
Hoi,

Ook vanuit hier zijn de verhalen heel bekend.
Bij ons is het 1 groot drama. Huilen gillen krijsen alles komt langs.
Wat we ook doen het helpt niet dus ja(klinkt misschien heel hard)maarik zeg nou gaan we even je haartjes wassen schat....  ik maak vliegensvlug d'r haar nat, shampoo en vliegensvlug uitspoelen ik blijf natuurlijk gewoon tegen d'r praten en word niet boos natuurlijk.
Ik denk dat het wel over gaat hoor maar ja gezellig is anders.

Groetjes Louise mama van Floortje
 
Terug
Bovenaan