bang voor haren wassen

Niks nieuws onder de zon; ook mijn zoontje van 3,5 jaar vindt haren wassen een drama. Maar we laten hem zelf de regie houden en dat scheelt enorm. Hij mag kiezen of het met de sproeier of met een kannetje gaat; hij mag kiezen met of zonder washandje, hij geeft aan wanneer ik ga gieten, of dat hij zelf gaat gieten. Maar IK bepaal dat het gebeurt, want   dat is de enige zekerheid: de haren worden gewassen. Punt.

En daarna mag hij nog heerlijk in bad of in de douchebak met stop spelen. Want dat vindt hij heerlijk. Haren wassen doen we aan het begin; dan hangt het niet zo als een zwaard van damocles boven zijn hoofd, dan   is dat maar geweest.
 
Misschien beetje raar maar ik zou het echt niet leuk vinden als iemand mijn hoofd achterover houd en dan wetend dat er water aan komt, is geen fijne houding lijkt mij.

Ik doe het juist andersom, mijn zoontje(2jr) is er ook dol op haren wassen...maar zodra ik zn haar ingesopt heb pak ik een groote maatbeker die ik vul met water en dan zeg ik naar beneden kijken en oogjes dicht en giet ik heel snel de beker over zn hoofd heen, dat spoelt alle sop er meteen uit.
in het begin snapte die niet dat hij zn ogen dicht moest doen maar er is nooit sop in zn ogen gekomen.Zodra het water eroverheen is geweest meteen een washandje of gewoon met je hand over het gezichtje heen en klaar
 
Terug
Bovenaan