Bang voor zwanger zijn en bang voor bevalling HElpppp!!!!

Hallo,

Ik vind het ten eerste ook heel moedig van je om dit hier zo te schrijven.
Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje.
Ik ben ook altijd heel erg bang geweest voor alles wat met naalden en ziekenhuizen te maken had.
Toen ik zwanger was van de eerste vond ik het alleen maar allemaal geweldig (had ook wel erge geluk, dat ik nauwelijks kwaaltjes heb gehad).
En voor de bevalling maakte ik me echt totaal niet druk, ik had namelijk steeds de instelling: het gaat bij iedereen anders, en hoe kan ik nu bang zijn voor iets waarvan je totaal niet weet hoe het voelt of wat er gaat gebeuren.
Achteraf gezien ook heel goed geweest, ik was tijdens de bevalling echt helemaal relaxed en ik zou het dus zo morgen weer overdoen (ik weet ook echt wel dat het zo niet bij iedereen is, maar ik denk dat als je jezelf goed kunt ontspannen, je dan al op de helft bent).
Ik wens jou dan ook heel veel succes met alles en probeer je echt niet te druk te maken, het helpt toch allemaal niet!!!
Groetjes.

Hoi Dames,

Wat een geweldige reacties!!!! Heel erg bedankt.
Ik ben blij dat dit forum er is. Het geeft je toch een stukje rust om te weten dat andere je begrijpen en misschien ook hetzelfde meemaken of wel eens meegemaakt hebben. Ik weet heeeeell zeker dat ik graag zwanger wil worden en misschien dan andere ervaringen hier kan delen. Ook ga ik mij eens goed verdiepen in de opties die er zijn. Hoe je kan bevallen en welke 'hulpmiddelen' je kan gebruiken.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor deze reacties en hopelijk tot snel!!!

Heel veel succes met de zwangerschap!!

gr Kim

hey meid...

dat je bang bent ken ik me best goed voorstellen....

ik ben ook erg bang voor naalden en bloed brr

maar bij mij is het meer ben bang voor de bevalling of het pijn doet   en of ik wel merk dat me vliezen breken en dat soort dingen

maar wat mij erg op beurt is dat je het niet voor niks doet straks heb je wel een super mooi wondertje in je arrmen en dan is alles wel waard.. teminste dat vindt ik

ben nu zelf 27 weken zwanger en moet je zeggen de tijd vliegd voor bij weet nog wel toen we de test deden.. en het zwanger worden opzich is ook mooi iets .. en zeker als je het gaat voelen..

ik loop zelf bij de gyno in het ziekenhuis vanwege mijn eds en hms maar voor alsnog gaat mijn bevaling nog prima net als iemand die gezond is zeg maar :D tot blij toe..

dus meid geen zorgen iedereen heb zo zijn ding en de artsen zijn er niet voo niks he

groetjes en sterke van prescilla

Terug
Bovenaan