Bedankt en misschien tot ziens...

Kim El,

Net zoals je er niet over na hebt gedacht zwanger te kunnen worden, heb je er ook niet bij nagedacht dat je zo'n discussie NOOIT op een forum als deze had mogen zetten. Hier zitten allemaal vrouwen waarvan de grootste wens het hebben van een kindje is en waarvan die droom bruut verstoord is...Dan wil je zo'n verhaal als dat van jou hier echt niet tussen hebben zitten...Ik ben geen forse tegenstander van het fenomeen abortus, want elk kind verdient een warm en liefdevol thuis...Als het ongewenst is zal zo'n kindje misschien niet gelukkig worden. Maar wat ik wilde zeggen is: Deel jouw verdriet niet met vrouwen die hun kindje verloren hebben...Dat is echt NOT DONE!!!

Ik ben iemand die niet snel iemand ver of beoordeeld.

Maar hier heb ik geen worden voor.

Ik snap je situatie en dat je waarschijnlijk geen uitweg zag. Maar het doet pijn. Pijn dat jij je gezond kindje geen kans geeft. En ik hoop niet tot ziens. Niet dat je je kind laat aborteren maar ook niet dat je je kindje verliest, dat gun ik niemand.

Ik hoop dat je met je geweten kunt leven. Ik denk dat dat in de rest van je leven een opgave zal zijn.

Ondanks alles wat ik op dit moment meemaak, ben ik blij dat ik mijn eigen schoenen sta en niet in de jouwe.

Talke

Ik vraag me echt af waarom je hier dit bericht hebt geplaatst. Duidelijk heb jij totaal andere gevoelens dan andere hier. Ik vind je echt harteloos. Zeker omdat je baby wel welkom was geweest na een half jaar ofzo.... Echt belachelijk! En nu laat je je baby gewoon vermoorden? Want zo zie ik dat met een gezonde baby. Echt zo egoistisch van je. En nog steeds niet aan de pil zeker?
Ik ben zo fel want om mij heen zie ik veel stellen die ongewenst kinderloos zijn en jij gooi een leven zo weg. Wat kan het oneerlijk zijn.
Ik hoop voor je dat je nog met jezelf kan leven en als je ong 8 maanden verder bent je nog eens aan je lieve onschuldige baby denkt....

Mickey

Het spijt me erg om dit hier neer te zetten....
Maar hoe dom kun je zijn om dit onderwerp
hier neer te plaatsen bij Verlies en Verdriet.
Ik denk dat  je  hier veel moeders  pijn mee doet.

Met verbazing lees ik dit.

Een abortus plegen, hoe ik daar over denk doet er niet toe, maar dat je er op dit forum over begint, vind ik ronduit egosïstisch, onnadenkend en het geeft maar aan dat je totaal niet nadenkt over de gevolgen van je daden.

Eerlijk gezegd hoop ik dat je er nog lang last van blijft houden, misschien dat je er dan lering uittrekt. Want blijkbara moet iets of iemand je eens flink wakker schudden.

Miep

Ik kan niet genoeg woorden vinden om je te vertellen hoe walgelijk ik het vind om het op een forum neer te zeten waar iedereen een kindje heeft verloren.
Waar heb jij dan verdriet over? Dat je misschien je maagdelijkheid bent verloren?
Ik begrijp wel dat je een probleem had en dat je daar van meerdere mensen een mening wilde maar had dat dan op het zwanger forum gezet. Maar niet op een verlies en verdriet forum. Je stoot op die manier heel veel mensen voor hun hoofd en kwetst ze enorm.

Sigrid

Even voor alle duidelijkheid, het forum verdriet en verlies is niet enkel bedoeld voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken of een kindje verliezen.   Ook Kim is verdrietig en dat mag best.   Ik heb de indruk dat jullie zich geheel niet in kunnen leven in Kim.   Tuurlijk is het een gekke keuze geweest om zwanger te raken en toch ervoor te kiezen om het te aborteren.   Wie van jullie maakt ALTIJD wijze en verstandige keuzes?   Wie van jullie heeft ooit een studie afgebroken, omdat hij toch niet beviel, wie van jullie is ook met een foute vent gegaan, etc????? Wie van jullie heeft ooit een foute keuze gemaakt in zijn leven?   Hadden jullie op dat moment ook niet een beetje behoefte aan steun en toeverlaat?   Dat jullie moeilijk zwanger kunnen raken is erg vervelend, en verdrietig, maar het ene is niet met het andere te vergelijken.   Sommigen begrijpen de beslissing maar niet: 'een gezond kind, laten aborteren, hoe durf je?'.   De enige reden waarom dit wordt gezegd wordt, is omdat er niet ingeleefd kan worden in Kim.   In Afrika zeggen ze vast: ' restjes weggooien, en eten soms niet opeten, hoe durf je?   Terwijl wij hier verdomme omkomen van de honger.'   m.a.w. je kunt de ene situatie niet met de andere vergelijken, het forum is voor allerlei verdriet, en nogmaals, maak mij niet wijs dat jullie allen altijd de beste keuze in jullie leven hebben gemaakt... Onzin.   Bij deze Kim, mijn steun heb je, je hebt een moeilijke tijd voor de boeg, en ik hoop dat je hierover heen raakt, en bij een volgende zwangerscha wel geheel er voor kunt gaan.   Blijf er niet bij stilstaan, het komt wel goed.   Ikzelf heb ook een paar jaar geleden een abortus laten doen, een bewuste keuze, de beste keuze die ik toen kon maken.   Ik ben hier nog steeds erg tevreden over dat ik toen een abortus heb laten doen.   Nu ben ik gepland en gewenst zwanger, heerlijk.   Ik denk niet met gemengde gevoelens terug aan toen.   Integendeel, ik ben blij dat ik nog geen kind van 4 jaar oud heb rondlopen.   Toen was niet de geschikte tijd, ik had er te veel voor moeten laten, waar ik later heel veel spijt van zou krijgen.   Nu ben ik klaar voor kinderen, echt klaar.   Op een dag zul je het ook zijn, en zie dit als een les.   Dus kies de volgende keer bewuster om zwanger te worden, dan heof je deze keuzes nooit meer te maken!   Succes, en sterkte, Lahaya.

Ik heb nu alle berichten gelezen,
Even voor alle duidelijkheid:   ook vrouwen die een abortus plegen, om wat voor reden dan ook kunnen en mogen verdrietig zijn.   Dat jullie hen van dit forum uit willen sluiten vind ik vooral egoïstisch, meer nog dan dat Kim een keuze maakt in haar leven voor zichzelf.   Hoe kun je hopen dat iemand ergens nooit meer overheen raakt?   Hoe gefrustreerd, egoïstisch, en hatelijk  ben je dan wel niet geworden?   Een abortus is nooit een prettige keuze, maar de keuze is er, en die mag er zijn.   Hoeveel kinderen zijn er al niet op de wereld die eigenlijk niet welkom zijn?   Ik vind jullie allen erg onhartelijk, hatelijk, en vooral egoïstisch om Kim met haar eigen verdriet weg te werken van dit forum.   Dat het verdriet niet met jullie verdriet strookt, betekent niet dat Kim het niet moeilijk heeft, of het niet moeilijk zou mogen hebben.   Kim, ook jij hebt verdriet, en dat mag, wat mij betreft ben je van harte welkom, jouw verdriet is ook verdriet, ook al is het ander verdriet.   Wanneer deze vrouwen je blijven wegwerken, is het misschien beter voor jezelf om met iemand te praten die jou wel kan en wil  begrijpen en voor jou verdriet open staat, in plaats van te proberen de vrouwen op dit forum enige 'common sense', en blikverruiming bij te brengen.   Ik heb zo de indruk dat dit toch niet zal lukken, ze zitten te vast in hun eigen verdriet.
sterkte, Lahaya

Terug
Bovenaan