Bedankt en misschien tot ziens...

Allereerst gaat het op dit forum om het volgende:

"Daar waar je bang voor bent kan ook inderdaad gebeuren. Hoe gaan jij en
anderen om met een zwangerschap die anders loopt? Contact met mensen
die hetzelfde meemaakten kan soms een hele steun zijn."

Een abortus en zeker zoals van deze dame is een keuze en dus niet een angst van vele a.s. moeders, en dus hoort het onderwerp hier NIET.

verder zegt niemand dat ze er NOOIT overheen moet komen.
Maar er flink last van hebben lijkt me wel op haar plaats. Als je er namelijk makkelijk over denkt en niet nadenkt over de gevolgen van je daden dan zal je steeds makkelijk worden.

Bovendien vind ik het namelijk nogal STOM om zwanger te worden en dan ineens te beseffen dat het kindje niet gewenst is en zelfs te kiezen voor een abortus. Laat ze dat dan op een abortus forum neerpleuren (zoek op het internet en een dergelijk froum is er vast te vinden) en niet hier bij vrouwen die net een kind hebben verloren. Sorrry dat vind ik onnandenken en egoïstisch. Ze is niet zwanger geworden door een "ongelukje" maar ook door een keuze. En dat is nog het erge van alles.

En natuurlijk mag ze verdrietig zijn,   maar van ons begrip verwachten heeft niets te maken met blikverruiming en common sense van onze kant, maar van een zeer beperkte blik op de wereld van haar kant.

Ik leef me juist in in de dames die recent iets vreselijks (zonder eigen keuze) hebben meegemaakt.   Dat jij dat niet kan, misschien moet jij je blik eens verruimen.

Miep

Lahaya,

Fijn dat Kim steun bij jou vind. Maar doe dat alsjeblieft ergens anders. Jij hebt ook een kindje laten weghalen en je hebt er nog niet het minste wroeging om. Het kwam gewoon niet uit nou ja een volgende keer beter! Dat is wat ik uit jouw verhaal kan ontdekken.

Zeker is abortus een keuze die je moet kunnen maken in bepaalde omstandigheden. Maar dat je je kind bewust weg laat halen en je dan ook nog verdrietig voelt en hier dat neer zet. Dan denk ik, je spoort niet (het vriendje kwam het niet uit en ik heb geen eigen mening). Je hebt een keuze gemaakt dan moet je er ook maar achter staan. Anders had je er langer over na moeten denken.

Abortus is voor mij iets wat je als laatste middel gebruikt, omdat het echt niet kan, omdat je niet voor je (gezond) kindje kunt zorgen omdat het welzijn van de moeder in het geding is of dat nou mentaal of lichamelijk is. Een beslissing waar goed over na gedacht moet worden. Juist omdat ie onomkeerbaar is.

Kan me kwaad maken over het feit dat jij aangeeft waarvoor dit verlies en verdrietforum is. Wij waren inderdaad dat waar je bang voor bent ook gebeurt. Je staat machteloos dat er iets gebeurd met je kindje dat je zo graag alles had willen geven. Daarvoor is het forum bedoeld

en niet voor mensen die kunnen beslissen uit goed en slecht. Wij zijn mama's die helemaal niets te kiezen hadden of moesten kiezen tussen twee slechte dingen.

Talke

jaja, iedereen eerst reageren op Kim toen ze de beslissing nog niet had genomen met veel begrip, en ondertussen hopen dat Kim een bepaalde beslissing neemt, nl het niet laten weghalen, en als ze dat wel doet, haar van het forum jagen, doe dat dan ook in eerste instantie, en ga niet eerst op haar verhaal in, om daarna, als ze een andere beslissing dan jullie graag hadden gezien, haar wegjagen, egoïstisch noemen, etc.   Niemand van jullie oordeelt zogenaamd, maar ondertussen....   Ik lees een en al oordeel.  
Nou, Kim zoals ik al dacht, jou verdriet wordt hier niet begrepen, en een pionier of wereldverbeteraar  hoef je op dit moment niet te zijn, ze snappen je niet, en laat het zo, zoek steun bij anderen die wel voor jou verdriet en gemengde gevoelens open kunnen staan en deze proberen te begrijpen.   Nogmaals sterkte.  
En aan alle andere vrouwen op dit forum, ik hoop van harte dat jullie kinderwens mag uitkomen, dat meen ik echt.   Ik voel nl geen wrok, en ook met jullie kan ik meeleven, ik heb nl zelf ook een gewenst kindje verloren, en bij een volgende zwangerschap heb ik een eileider verloren.   Dus bij deze, stop met vooroordelen, en veroordelen.   Iedereen op dit forum heeft verdriet, ook al is het een  ander soort  verdriet.
gr, Lahaya

beste Miep,
Zoals ik hiervoor al schreef, veroordeel niet te snel, ik kan me prima ik jullie inleven, ook ik heb een zeer gewenst kindje verloren, en later een eileider moeten laten weghalen.   Ook aan Talke: veroordeel niet te snel, zonder wroeging?   Een abortus vindt nooit plaats zonder twijfel en wroeging, bij deze,
gr, Lahaya

Lahaya,

Ik vind dat jij veroordeelt over ons. Hoe wij moeten openstaan voor alles en nog wat.

Jij hoeft mij niet te vertellen dat ver of be oordeel. Je schrijft het zelf hoor in je verhaal, je hebt geen wroeging over je abortus dat heb ik er niet neer gezet.

Ik hoop dat deze zwangerschap goed voor je verloopt en dat je straks een gezond kindje in je armen mag sluiten. Maar houd alsjeblieft op om het voor kim op te nemen. Zoals je ziet Kim reageert niet meer, laten we het hoofdstuk hier dan ook maar afsluiten.

Talke

Goedemiddag lieve dappere moeders,

ik denk dat die Lalalala en Kimel alleen hier maar zijn om te zieken. Geef ze geen aandacht ookal rijzen je haren te bergen. Ik ben het helemaal met alle vrouwen hier een s op het forum. En denk aan je eigen verdriet. Deze mensen zijn slechts verspeelde moeite.

Dikke kus voor alle mooie dappere moeders.

Liefs Michelle

Terug
Bovenaan