Bedje of wieg?

hallo hallo!

Ook wij zijn van plan om de baby snachts in een wiegje bij ons op de slaapkamer te laten slapen. Ik wil borstvoeding gaan geven, en dus lijkt het me wel zo praktisch. Hoef je niet helemaal te gaan lopen enzo, kan je lekker in bed blijven. Overdag willen we haar (ja het wordt een meisje!) gewoon in het ledikantje op haar eigen kamertje leggen, zodat de overgang daarna niet zo groot is en ze gewoon aan het ledikantje went.
Kan niet wachten tot ze lekker in haar wiegje bij ons op de kamer ligt!!!

Gr Inge 27 weken vandaag precies!
 
Hoi

Ik vind een wiegje erg leuk. Er was er bij ons aan beide kanten geen in de familie. Ik vond het te duur om er een te kopen voor de korte periode. Dus hebben we een ledikantje gekocht. Deze staat op haar eigen kamer, bij ons is er geen ruimte voor. Dus ze slaapt vanaf het begin in haar eigen bed op haar eigen kamer. Dit gaat heel goed.
Wij hebben pas een nachtje bij mijn ouders geslapen, Lieke stond toen bij ons op de kamer. Dat vond ik maar niets, hoorde nu van alles en heb zelf niet geslapen.
Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)
 
Hoi Mariabella,

Ook wij hebben een ledikant van 70 jaar oud met dichte zijkanten,  we zijn het nu aan het opknappen.
Volgens mij is er niets mis mee dichte zijkanten lijkt mij nog veiliger dan met spijltjes. Ik vind het wel wat hebben om een oud ledikantje van je ouders te gebruiken.

Groeten,
Ginny
(24 wkn)
 
Onze kleine gaat straks de eerste tijd in een wieg

Dit is een rieten wieg waar ik zelf ook ingelegen heb dus extra bijzonder.
Daar kan hij /zij in tot ongeveer 6mnd (rond de tijd dat ze zich zelf gaan draaien en dan naar een ledikantje (die moeten we nog aanschaffen).

Ik denk wel dat hij/zij op de eigen kamer komt te liggen (de slaapkamer van ons en de kleine ligt tegen over elkaar) dus dat komt wel goed

Groetjes
Esther
 
hoi,

wij hadden ook een wiegje, maar de kleine vondt het helemaal niets, ook niet bij ons op de kamer, hij ging pas lekker slapen toen hij gewoon in zijn ledikant in zijn eigen kamer lag.....
zo zie je maar je kunt het nog zo mooi plannen maar de ukken weten precies wat ze zelf willen......
ik moet wel zeggen dat ik minder lekker sliep toen hij naar zijn eigen kaner ging maar nu met de tweede strax denk ik dat het makkelijker zal zijn

gr brenda
 
Mijn schoonmoeder is nu bezig het oude wiegje van mijn vriend op te knappen. Daar zal ons kindje dan de eerste maanden in komen te liggen. Het is van rotan en bekleed met stof. Erg schattig. We willen het de eerste tijd wel bij ons op de kamer leggen. Lekker knus. Het lijkt me zo geweldig om het ademhalen van de kleine te horen en alle andere geluidjes. We kijken er erg naar uit.
Danielle (17 wkn+1dag)
 
Wij hebben gister een wiegje gekocht en die komt bij ons op de kamer. We willen de kleine dicht bij ons hebben en zo'n hummeltje in zo'n grote ledikant....? Dat is hoe we er nu over denken maar misschien loopt het wel anders.
Groetjes wendy (26+1 wk)
 
Wij hebben  een wiegje. Het lijkt net een mini-ledikantje op hoge poten. Met spijltjes aan de zijkanten. Volkomen veilig.
Het lijkt me groot genoeg voor zo'n klein babietje, en het past er nog bij op onze kamer. Een ledikantje past niet. We hebben ook geen eigen babykamertje, in afwachting van het nieuwe huis. Daar krijgt de baby een eigen kamer. Dan zal ze ongeveer 3 maanden oud zijn, maar misschien blijft ze dan nog wel bij ons slapen in het wiegje.

Bij ons in bed is geen optie, mijn lief slaapt erg vast en zeer onrustig en wild. Ik moet al uitkijken hehehe dus geen klein kwetsbaar babietje tussen ons in.


 
Terug
Bovenaan