Bedje op kamers van ouders

Hier staat de wieg gewoon naast ons bed (dochter is 3 weken oud) en binnenkort zetten we de wieg op haar eigen kamer. Die eerste weken is het idd fijn om ze op jullie kamer te laten slapen, zo dicht mogelijk tegen je eigen bed aan. Anders loop je 100x per nacht heen en weer. 
Co sleeper heb ik niet, maar is denk ik ook handig. Als mijn dochter een slechte nacht heeft en ik 100x overeind moet komen om het speentje terug te geven, leg ik haar in het babynestje tussenin. Dan gaan we zelf een stuk lager in bed liggen en zo slaapt ze veilig.
Waarom een extra bedje kopen? Je hebt geen bedje op de babykamer nodig de eerste weken. Je kan toch prima het bedje omzetten na een paar weken?

Wij hebben het ledikant verhoogd zodat het matras van ons bed en dat van de baby even hoog is en wielen eronder gemaakt zodat het makkelijk van onze kamer naar de babykamer verplaatst kan worden. 

Wij hebben een we-too cosleeper gebruikt, was er erg blij mee! Ongeveer 3 maanden met ons zoontje naast me geslapen, heerlijk met de borstvoeding maar ook gewoon om te sussen als hij onrustig was 's nachts. Ik was na mn bevalling ook echt nog best lang zwak, en zeker opstaan/terug gaan liggen was echt vervelend. Door de cosleeper kon ik lekker blijven liggen, of mezelf alleen even omhoog duwen als ik ergens voor rechtop moest zitten. Toen ons zoontje eenmaal wat langere nachten ging maken, hebben we eerst een paar keer overdag in zijn eigen ledikant op zijn kamertje geoefend. Hij vond het allemaal prima, dus al snel ook 's nachts daar gelegd. Na 2 nachten sliep ie helemaal door!
Kortom: een cosleeper is fantastisch in het begin, maar zodra je baby het 's nachts aankan, is het voor iedereen rustiger als hij op een eigen kamertje slaapt

We hebben in het begin een wiegje op onze kamer gezet. Gewoon via Marktplaats aangeschaft incl matras voor heel weinig. Na ongeveer 8 weken ging onze dochter op haar eigen kamertje liggen. Eerst nog in het wiegje en toen later in haar ledikant 

Bedankt voor de tips! 
Heel misschien verhuizen we gewoon der eigen ledikantje voorlopig naar onze kamer. Enige nadeel het in elkaar zetten was al een vervelende klus (vervelende schroefjes die maar niet mee wilde werken ;-) ) en onze slaapkamer deur is iets smaller dan haar kamerdeurtje. Dus dat moeten we even uitpluizen.
Of mn ouders stelden een extra ledikantje voor die daarna naar hun gaat als ze daar komt logeren.
Dus we gaan idd voor een extra bedje op onze kamer. Wat het precies word gaan we even kijken. Thanks anyway! :)

Wij hebben een cosleeper op onze kamer en een ledikantje in zijn eigen kamer, daarin slaapt hij overdag. Wel moet ik zeggen dat mijn vriend en ik allebei best moeten wennen aan het slapen met ons zoontje op de kamer (nu 3 weken) want mijngod wat maakt zo’n klein baby’tje veel herrie! Knorretjes knettertjes scheetjes kreuntjes, alles komt langs haha. Maar het is wel fijn om zeker in het begin de baby op je eigen kamer te hebben - weet alleen niet of wij het 6 maanden ‘volhouden’ zoals sommige mensen ?.
Cosleeper vind ik wel ideaal, omdat je je bed niet uit hoeft als je hem/haar wil pakken. Ook merkte ik (vooral de eerste week) nog best wat onzekerheid over hoe hij sliep, vond het toen wel fijn hem zonder veel moeite te kunnen zien liggen. En het scheelt in die zin in ruimte dat je niet een hele hoek of muur vrij hoeft te maken voor het bedje :).

Wij hebben van zo'n simpel Ikea ledikantje (10tje op mp) een grote co-sleeper gemaakt. Mijn zoontje heeft daar zeker een jaar in geslapen 's nachts. Overdag wel op zijn eigen kamer, maar 's nachts lekker dichtbij. Ik vond het heerlijk en wil dat nu ook weer doen. 
Sterker nog, we moeten verbouwen als we een kamer voor de baby willen en daar wachten we rustig mee tot hij/zij een jaar is. Tot die tijd is een kamertje helemaal niet nodig ?

Ons idee was in het wiegje op onze kamer. Maar na de eerste week gezamenlijk op een kamer in het ziekenhuis. Kwamen we thuis en heeft ze ‘s middags heerlijk in het wiegje op haar eigen kamer geslapen. ‘S avonds toch ook op eigen kamer geprobeerd en ze sliep direct goed. Dus toen toch gekozen voor haar eigen kamer. Is altijd goed gegaan. Ze is nu 9 maanden en heeft nog iedere nacht op haar eigen kamer geslapen. 
Maar kijk waar jullie je goed bij voelen. 

Terug
Bovenaan