Bedje op kamers van ouders

Wat ik ook als reden heb om een wiegje te gebruiken is omdat deze lekker klein en knus zijn.  Dan voelen de kleintjes zich schijnbaar geborgen zo vlak na de bevalling. Een ledikantje is toch echt wat groter

Ik heb een wieg naast mijn bed en een ledikant op zijn eigen kamer. Hij is bijna 3 maanden en ik ga dan ook nu beginnen met overdag op eigen kamer slapen en snachts nog naast mij. Moet er ook nog niet aan denken hem snachts op zijn eigen kamer te hebben. Het is veel handiger zo met voeding en het geeft me rust dat ik alles hoor 

Wij starten deze keer met een geleend wiegje naast het bed. De oudsten hebben eerst een poosje in de kinderwagenbak naast het bed geslapen (op kratjes). Had daar destijds helemaal niet overna gedacht en alleen ledikant aangeschaft. Dit was tip van de kraamverzorgster. Ging prima, en was ook heel geborgen. Na een maand sliep de oudste 's nachts in eigen ledikant op haar kamer. De tweede sliep na 3 maanden 's nachts op eigen kamer.
Omdat het zulke slaapkoppen zijn, sliepen ze overdag heel makkelijk op wisselende plekken. Soms in de box, als ze bijv. bij mij op de arm in slaap waren gevallen (dan legde ik ze daar neer) of in eigen ledikant. Soms ook wel eens op ons grote bed en deed ik een tukje mee en bleef ernaast liggen. Volgens mij ook wel in de kinderwagenbak, maar die vooral voor 's nachts (is alweer 10 jaar geleden).
Nu vond ik deze keer een wiegje toch wat prettiger naast het bed. Dit omdat de kinderwagenbak die we deze keer hebben daar wat minder geschikt voor is. 
We kijken gewoon weer hoe het gaat!

Hallo, wij hebben beneden een wieg staan en in de kamertje een ledikant. Met de eerste 2 kinderen allebei hetzelfde gedaan nu wel weer. Reiswiegje van de kinderwagen gewoon op onze slaapkamer en de baby daarin laten slapen mocht ook van de kraanzorg ( sommige doen er wel moeilijk over). Wij hebben het zo gedaan dat als alles verder goed was met 3maanden bij de cb ging de baby naar eigen kamer.

Terug
Bovenaan