Bedplassen

Mijn dochters zijn 9 en 13 jaar oud, alletwee plassen ze nog in bed.

De dochter van 9 plast soms ook al in haar broek als ze thuiskomt, ze is dan te druk met spelen.

Straffen etc werkt niet.

Wat helpt wel??
 
Voor het bedplassen zijn er plaswekkers.

Voor het plassen bij thuiskomst, direct bij thuiskomst naar de wc sturen. (Of als dat eigenlijk te laat is, instrueren te gaan voor ze van school vertrekt.)
Ondanks de leeftijd, zal je hierin een actieve rol moeten blijven houden, en haar regelmatig naar de wc moeten sturen.
Eventueel zoiets als tena lady aanschaffen.

Meestal is dit geen losstaand ontwikkelings probleem. Maar dat weet je vermoedelijk al wel.
 
Ten eerste: nooit straffen. Er kan een medische oorzaak ten grondslag liggen. Voor het bedplassen kan een plaswekker werken. Ik zou contact opnemen met de huisarts
 
Dit is op die leeftijden iets om met de huisarts te bespreken. En oriënteer je eens op een plaswekker! Was hier echt een succes. Dochter plaste steevast in de slaap. Maar werd daar niet wakker van. Na twee weken plaswekker probleem opgelost. Sommigen slapen zo diep dat ze simpelweg niet wakker worden. Hier is nu die ‘verbinding’ gemaakt en wordt ze uit zichzelf wakker om naar de wc te lopen.
 
Hi, mijn dochter van 9 heeft hier ook last van.
Zij heeft er zelf totaal geen probleem mee en loopt rustig de hele ochtend in alleen haar luier als ik er niks van zeg.

Ik heb het vermoeden dat zij uit luiheid soms ook gewoon expres in haar luierbroekje of broek plast.
Hoe gaat het nu bij jullie? Al een oplossing? Hoor het graag als je iets hebr
 
Hi, mijn dochter van 9 heeft hier ook last van.
Zij heeft er zelf totaal geen probleem mee en loopt rustig de hele ochtend in alleen haar luier als ik er niks van zeg.

Ik heb het vermoeden dat zij uit luiheid soms ook gewoon expres in haar luierbroekje of broek plast.
Hoe gaat het nu bij jullie? Al een oplossing? Hoor het graag als je iets hebr
Dat probleem van luiheid hadden we hier ook. De luierbroek boeide haar totaal niet (8 jaar) zelfs niet al er vriendinnetjes kwamen slapen. Op een gegeven moment zonder luierbroek laten slapen. 4 nachten nat en daarna niet meer…
 
Dat probleem van luiheid hadden we hier ook. De luierbroek boeide haar totaal niet (8 jaar) zelfs niet al er vriendinnetjes kwamen slapen. Op een gegeven moment zonder luierbroek laten slapen. 4 nachten nat en daarna niet meer…
Oh die vriendinnen, dochter heeft echt 0 schaamte. Loopt na het logeren rustig de hele ochtend in een hemd en natte luier. Zowel bij ons als bij de vriendinnen thuis
 
Terug
Bovenaan