Bedplassen

Hi, mijn dochter van 9 heeft hier ook last van.
Zij heeft er zelf totaal geen probleem mee en loopt rustig de hele ochtend in alleen haar luier als ik er niks van zeg.

Ik heb het vermoeden dat zij uit luiheid soms ook gewoon expres in haar luierbroekje of broek plast.
Hoe gaat het nu bij jullie? Al een oplossing? Hoor het graag als je iets hebr
Hier is het zelfde.
Welke luier draagt ze?
Hier moet ze soms verschoond worden in de nacht!
Oh die vriendinnen, dochter heeft echt 0 schaamte. Loopt na het logeren rustig de hele ochtend in een hemd en natte luier. Zowel bij ons als bij de vriendinnen thuis
Hier is hetzelfde.
Hier moet ik haar soms verschonen in de nacht!
Welke luier draagt ze?
 
Ik ben geen moeder, maar wel nanny van veel kinderen geweest... Mee eens dat straffen niet werkt, en misschien zelfs averechts zal werken. Maar misschien kunnen de meiden meer verantwoordelijkheid/zelfredzaamheid aan?

Zelfs 's nachts het bed verschonen, vast moment waarop er gedoucht en aangekleed moet worden? Ongeacht of het weekend of vakantie is? Daar een wekkertje voor neerzetten. Dan hoef je ze ook niet meer steeds zelf te sturen.

Dan kan er een beloning tegenover staan, en als ze het werk van het verschonen 's nachts zat zijn willen ze misschien zelf wel meedenken over therapieën en oplossingen...
 
Mijn dochters zijn 9 en 13 jaar oud, alletwee plassen ze nog in bed.

De dochter van 9 plast soms ook al in haar broek als ze thuiskomt, ze is dan te druk met spelen.

Straffen etc werkt niet.

Wat helpt wel??
Kleedt ze zichzelf om als dit gebeurt? Dat kan je namelijk wel van haar verwachten. En zwlf de vloer schoonmaken, net zoals als ze haar beker sap laat omvallen. Het is niet straffen, maar verantwoordelijkheid geven. En het is een langere spelonderbreking dan als jij haar met al die taken helpt. Maar misschien doet ze dat al allemaal zelf!
 
Hier in huis hebben we ook twee die nog in bed plassen. Bij de jongste van zes maken we ons nog geen zorgen die draagt nog gewoon iedere nacht pampers in maat 8, beide ouders waren ook laat droog in ons geval. Onze oudste van nu 12 jaar hebben pas laat droog gekregen. Dat is ons gelukt met behulp van een plas wekker in combinatie met een desmopressine neuspray en een hele hoop bedden verschonen. Toen ze min of meer droog was met deze combinatie was ze al bijna 9 jaar.

Na een recente groeispurt is het sinds een korte droge periode van net twee jaar toch weer regelmatig terug gekomen. We hebben het een poosje met broekjes van zowel het eigen merk als de merk broekjes Drynights aangekeken maar helaas plaste ze hier regelmatig nog doorheen. Dit hat als gevolg dat we ondanks de dure broekjes toch het bed nog met regelmaal konden verschonen.

Op advies van de huisarts hebben we nu voor haar incontinentie luiers van tena in maat S met plakkers. In het begin was dit een groot drama maar inmiddels ziet ze er het voordeel en kunnen we allemaal weer rustig slapen zonder natte bedden en lekkende luier broekjes.

Op de vraag of ze de luier bewust gebruiken durf ik geen antwoord te geven. Wat wel opvallend is, ze zijn in het weekend beide altijd nat zijn en doordeweeks niet iedere dag. Omdat ze beide dragen kennen ze er gelukkig geen schaamte voor. Wij vinden om eerlijk te zijn ook dat het bedplassen of dragen van broekjes of luiers ook niet iets is waarvoor ze zich zouden moeten schamen.

Welke therapieën hebben jullie inmiddels geprobeerd en wat voor broekjes dragen jullie kinderen?

Groet en sterkte aan iedereen!
 
Hier in huis hebben we ook twee die nog in bed plassen. Bij de jongste van zes maken we ons nog geen zorgen die draagt nog gewoon iedere nacht pampers in maat 8, beide ouders waren ook laat droog in ons geval. Onze oudste van nu 12 jaar hebben pas laat droog gekregen. Dat is ons gelukt met behulp van een plas wekker in combinatie met een desmopressine neuspray en een hele hoop bedden verschonen. Toen ze min of meer droog was met deze combinatie was ze al bijna 9 jaar.

Na een recente groeispurt is het sinds een korte droge periode van net twee jaar toch weer regelmatig terug gekomen. We hebben het een poosje met broekjes van zowel het eigen merk als de merk broekjes Drynights aangekeken maar helaas plaste ze hier regelmatig nog doorheen. Dit hat als gevolg dat we ondanks de dure broekjes toch het bed nog met regelmaal konden verschonen.

Op advies van de huisarts hebben we nu voor haar incontinentie luiers van tena in maat S met plakkers. In het begin was dit een groot drama maar inmiddels ziet ze er het voordeel en kunnen we allemaal weer rustig slapen zonder natte bedden en lekkende luier broekjes.

Op de vraag of ze de luier bewust gebruiken durf ik geen antwoord te geven. Wat wel opvallend is, ze zijn in het weekend beide altijd nat zijn en doordeweeks niet iedere dag. Omdat ze beide dragen kennen ze er gelukkig geen schaamte voor. Wij vinden om eerlijk te zijn ook dat het bedplassen of dragen van broekjes of luiers ook niet iets is waarvoor ze zich zouden moeten schamen.

Welke therapieën hebben jullie inmiddels geprobeerd en wat voor broekjes dragen jullie kinderen?

Groet en sterkte aan iedereen!
We hebben nog niks van therapieën geprobeerd.
Ze dragen allebei nog Drynites.
Zijn de Tena luiers niet duur?

Weten haar vriendinnen ook dat ze nog in bed plast?

Bestaan Pampers in maat 8?
Waar koop je die?
Wie doet de luiers om?
Hier schamen ze zich en willen alleen dat ik de luiers aandoe?
 
We hebben nog niks van therapieën geprobeerd.
Ze dragen allebei nog Drynites.
Zijn de Tena luiers niet duur?

Weten haar vriendinnen ook dat ze nog in bed plast?

Bestaan Pampers in maat 8?
Waar koop je die?
Wie doet de luiers om?
Hier schamen ze zich en willen alleen dat ik de luiers aandoe?

Mijn moeder vond dat het tijd werd dat ik eindelijk zindelijk werd 's nachts, toen ik protesteerde dat ik zelf die luier wel aan kreeg. Was toen denk ik 5. Met 8 moet zelf aandoen toch wel lukken?
Maar ik zou toch ook echt laten onderzoeken wat de oorzaak is. Als ze zich er wel voor schamen is luiheid onwaarschijnlijk.
 
Hi gebruiker,

ik heb even gekeken en vast gesteld dat de Drynites met rond de 7,50 voor 9 broekjes ook niet echt goedkoop zijn. Wanneer het bed nat geworden was werde bij ons halverwege de nacht altijd nog een tweede broekje aangetrokken waardoor er ook geregeld twee broekjes per nacht doorheen gingen.
De Tena slip XS (49 - 74 cm heupomvang) kost bij 4 pakken tegelijk bij Bol ca. 20 euro voor 30 stuks per verpakking. De Tena slip Junior (50 - 60 cm heup omvang) kost rond de 26 euro voor een verpakking van 32 stuks bij Bol en de Tena slip Maxi Small welke de oudste nu in het weekend gebruikt (56 - 85 cm heupomvang) kost ca 60 euro voor 72 stuks. De Tena is zo gezien dus zelfs goedkoper dan die dure luierbroekjes die dan toch nog lekken wanneer het mis gaat!

Niet iedereen weet dat ze nog in bed plassen. Het is toch niet zo maatschappelijk geaccepteerd om van de blikken van andere ouders die geloven dat ik lui ben omdat ze nog luiers dragen maar te zwijgen. Beide hebben ze twee goede vriendinnen die er van weten omdat ze wel eens bij elkaar geslapen hebben. Voor de rest maken we er geen geheim van maar schreeuwen we het ook niet van de daken.

De pampers in maat 8 kan je bij Bol of Amazon vinden en het goedkoopste online bestellen wanneer je er naar zoekt. Zoals Essil hier boven aangeeft hebben ze het zelf omdoen inmiddels prima onder de knie. In het begin lekten de luiers nog wel eens en heb ik gecontroleerd of ze goed zaten, maar inmiddels kunnen ze het echt super goed zelf voor elkaar krijgen.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Hi gebruiker,

ik heb even gekeken en vast gesteld dat de Drynites met rond de 7,50 voor 9 broekjes ook niet echt goedkoop zijn. Wanneer het bed nat geworden was werde bij ons halverwege de nacht altijd nog een tweede broekje aangetrokken waardoor er ook geregeld twee broekjes per nacht doorheen gingen.
De Tena slip XS (49 - 74 cm heupomvang) kost bij 4 pakken tegelijk bij Bol ca. 20 euro voor 30 stuks per verpakking. De Tena slip Junior (50 - 60 cm heup omvang) kost rond de 26 euro voor een verpakking van 32 stuks bij Bol en de Tena slip Maxi Small welke de oudste nu in het weekend gebruikt (56 - 85 cm heupomvang) kost ca 60 euro voor 72 stuks. De Tena is zo gezien dus zelfs goedkoper dan die dure luierbroekjes die dan toch nog lekken wanneer het mis gaat!

Niet iedereen weet dat ze nog in bed plassen. Het is toch niet zo maatschappelijk geaccepteerd om van de blikken van andere ouders die geloven dat ik lui ben omdat ze nog luiers dragen maar te zwijgen. Beide hebben ze twee goede vriendinnen die er van weten omdat ze wel eens bij elkaar geslapen hebben. Voor de rest maken we er geen geheim van maar schreeuwen we het ook niet van de daken.

De pampers in maat 8 kan je bij Bol of Amazon vinden en het goedkoopste online bestellen wanneer je er naar zoekt. Zoals Essil hier boven aangeeft hebben ze het zelf omdoen inmiddels prima onder de knie. In het begin lekten de luiers nog wel eens en heb ik gecontroleerd of ze goed zaten, maar inmiddels kunnen ze het echt super goed zelf voor elkaar krijgen.

Groetjes!
Hoe is het bij jullie nu?
Hier hebben we nu ook de Tena luiers gekocht. Alleen moeten we ze nog helpen omdoen.

Wel nog elke dag nat
 
Terug
Bovenaan