bedtextiel

Hallo allemaal,

Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven?
Het is mij erg onduidelijk wat ik nu wel en niet aan bedtextiel moet aanschaffen. Het is ons eerste kindje en ik hoor van alles. De ene zegt dit mag wel en niet en de andere ontkrachtigd dat dan weer. Zoals bijvoorbeeld dekbedjes.

Ons meisje komt de eerste weken in een klein wiegje en gaat daarna pas in een ledikant slapen.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet kopen voor in de wieg en eventueel voor de ledikant mits dit anders is?

Liefs
 
Ik zou dan voor het wiegje een dekentje kopen (geen dekbed ) Als ze eenmaal gaan draaien en niet meer stil liggen is een slaapzak makkelijker. Dan liggen ze altijd warm en kunnen ze er ook niet onder komen.
Ik heb er inmiddels meerdere van de hema, een dikke met lange mouwen voor de winter, en een dunne zonder mouwen voor de zomer.
Dan kun je afhankelijk van het weer nog varieren met de pyama's die je ze er in aan doet. Wel of geen mouwen ed.
De eerste weken liggen ze met kleren en al gewoon onder een dekentje ingestopt. Daar hoef je dus geen pyama voor te hebben.
 
O ja, je maakt het bedje op met een dekentje een een lakentje die je iets terug vouwt.
Over het matrasje kun je het beste nog een molton of iets dergelijks doen, wat vocht opneemt. Liever geen zeiltje, het moet wel ademend zijn.
 
Ook is mij geadviseerd om geen earosleep matras te kopen niet dat deze niet goed zijn maar omdat de winkels deze graag verkopen(zijn relatief duur) en het is niet bewezen dat het ook werkelijk werkt. een ander goed matrasje werkt net zo goed en is misschien wel de helft goedkoper............Maar koop wel altijd een nieuw matrasje omdat je niet weet wat en wie erop een 2e hands matras heeft gelegen en wat deze allemaal erop gedaan heeft.........
 
Wat ik heb begrepen van de earosleep heb begrepen dat je er met een matras van dat merk er nog niet bent. Er zou ook een speciaal beddegoed ( incl) bij gekocht moeten worden want anders zou het hele effect weg zijn. Mijn schoonzus heeft er een jaar geleden naar gekeken en het zou in totaal in de honderden euro's lopen. Ik heb me, na deze info, er verder niet eens in verdiept. Heb van een vriendin haar matrasje gekregen waar haar twee dochters op hebben geslapen.
 
Gewoon doen wat je zelf mooi en makkelijk vind. dekbedje mag niet?? waarom word het dan verkocht? Toen ik mijn wieg kocht was hij helemaal compleet met matrasje, hoeslakentje, dekbedje, dekbedhoesje en stootrand. 3 van mijn kids hebben al heerlijk onder het dekbedje geslapen en ook mijn neefje en een kindje van mijn vriendin, mijn 6e krijgt straks hetzelfde wiegje met het zelfde dekbedje. Laat je toch niet gek maken door wat andere vinden.

Bedenk, als het niet goed is voor je kindje word het niet verkocht in de winkel!!
 
Terug
Bovenaan