bedtextiel

Uh, goldwinggirl, ik zie het toch wat anders dan jou hoor. Alcohol, rookwaar zijn ook echt te koop in een winkel en jij hebt het id dat het daarom niet kwaad kan? Of snoep dat zelfs gewoon verkocht wordt op scholen?
 
@ goldwinggirl,
Een dekbedje mag niet omdat het kindje zich daaronder kan verstikken door te warm. verder mag tegenwoordig die stootrand langs/in de bedjes ook niet meer. ook dit kan verstikking veroorzaken. We zeggen ook niet dat het niet mag maar het is beter en veiliger. wordt niet voor niks geadviseerd door verloskundigen en kraamzorg en ik neem aan dat die wel weten waar ze over praten........ En "vroeger" was alles anders....... tegenwoordig is er meer onderzoek naar gedaan.......google maar eens op veilig slapen.........
 
Voor zowel wiegje als ledikantje heb je sowieso onderlakentjes en moltonlakens nodig.
Hier nooit zeiltjes gebruikt en nog geen matras naar zijn grootje gegaan (gelukkig). Molton houdt namelijk ook een hoop tegen.

Voor het wiegje zou ik dan gewoon een wiegdekentje kopen met lakentje(s).

Tegen de tijd dat de kleine naar het ledikant gaat zou je OF eerst het wiegdekentje onderaan overdwars kunnen gebruiken om laag op te maken OF een slaapzakje gaan gebruiken.

Onze 3e heeft in het ledikant nooit onder een deken gelegen. Die had in de winter gewoon van die slaapzakken met mouwen eraan.

Voor het ledikantje zou ik dus eerst nog geen dekentje kopen en gewoon even aankijken hoe druk dan wel rustig de kleine is in zijn/haar slaap.
 
Ons kindje is van begin februari en zijn wiegje is opgemaakt met een ledikant dekentje - deze is wel twee keer gevouwen (zeg maar in drieen gevouwen). Daar slaapt hij prima onder. Dus speciaal een wiegedekentje is niet nodig. Ik had er wel eentje gekocht en die gebruik ik nu in de kinderwagen. Ook onderlaken van het ledikantje kan je voor de wieg gebruiken. Het is natuurlijk te groot voor het matras van het wiegje maar dat is niet erg want je kan het goed om en onder het matras vouwen.

 
he , beste is wat de andere ook zeiden lakentje , denkentje, hydrofiele luier voor het hoofdje, ik had zelf een dekbed overtrek gekocht omdat ik die persoonlijker groter vind, ik deed daar gewoon het dekentje erin zoals een dekbedje zeg maar, en gebruikte dat, mijn kraamhulp en verloskundige zei dat dat geen kwaad kon.

en verders een molton van de hema is perfect,zitten 2 in een pakje van ongeveer 7 euro dat zijn vierkante en die leg je gewoon in het bedje waar de billetjes op liggen. en het matrasje had ik gewoon van de baby winkel die zat bij het kamertje.

bed kruik heb je zeker wel nodig, ligt eraan welke maand je gaat bevallen, bij onze eerste wa sin juni dus heeft niet lang de kruik gebruikt.


kijk anders bij de hema site en dan bij baby geloof ik en dan uitzet staat alles aangegeven enigste wat je niet hoef te hebben is navelbandjes die gebruiken de meeste kraam hulpen niet meer.

veel s6
 
@ judith,

ik zeg niet dat alles wat in de winkel te koop is goed is. Maar de veiligheid van een bedje of bedbekleding word heel streng gekeken. Dus als een dekbed niet goed zou zijn word dat uit de handel genomen.
Als je het dan over te warm hebt,
is een dubbelgeslagen ledikant deken in de wieg dan niet te warm?
en onder een dekentje kunnen ze ook komen te liggen. Ik vind het allemaal bangmakerij.
 
Goldwinggirl, ik heb het niet over warmte gehad ( waren anderen dames). Maar goed, wanneer het te warm is ( ff voelen in de nek vd baby) leg je een kind natuurlijk niet onder een dubbele deken.
En je maakt het bedje zo kort op dat het kindje niet de ruimte heeft om er onder te schuiven.
Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zo doen als hij/zij het beste vind.
 
Terug
Bovenaan