oh ik zeg helemaal niet dat je een slechte moeder bent, dat hoor je mij nergens zeggen dan wel schrijven.... dat is wat je er dan blijkbaar zelf in (wilt?) leest (lezen).
Vind het een nogal defensieve reactie van je.
En waar staat dat ik mijn leven laat bepalen door anderen? Waar staat dat ik een robot ben die braaf ingeprogrammeerd is door het CB, de kraamhulp en weet ik het?
Kan gelukkig heel goed zelf nadenken, informatie opzoeken, lezen en oh ja, nog een beetje boerenverstand gebruiken ook nog om daarmee afwegingen te maken die voor mij/ons goed voelen om onze kinderen mee (op) te voeden.
Ik zeg alleen tegen TS... als je toch nog alles aan moet schaffen zou ik dus niet voor een dekbed gaan, maar voor los dekentje met lakentje voor in de wieg en het voor later lekker afwachten hoe je kindje slaapt.
En tja... ik lees wel waarschuwingen en adviezen idd... als het algemene advies toch echt is niet voor 2 jaar een dekbedje te gebruiken waarom zou ik dan het risico nemen door mijn kind 'lekker eigenwijs' er toch onder te leggen? (helemaal als ik nog alles aan moet schaffen).
Voor wat betreft de borstvoeding, daar zeg ik ook niks over. Toevallig geef ik dat wel, dat is mijn keuze, jij maakt een andere keuze. Even goeie vrienden wat mij betreft hoor. Wederom hoor je mij nergens zeggen dat je een slechte moeder bent. Op de fles worden ze ook wel groot, het is dus alleen niet mijn keuze, klaar (want hoewel de oudste hier vanaf 2 maand de fles kreeg was dat niet mijn keuze).
En bij nummer 2 en 3 en nu bij de 4e ga ik idd niet bijvoeden voor 6 maand. Heb de heren altijd kunnen volgen in vraag en aanbod en bij 2 en 3 was dat dus voldoende om die 6 maand te halen zonder bijvoeding en daarna hebben we het aangeboden alla Rapley en was hun interesse er wel, maar gaat er nog niet zoveel in.
Dus weet niet waar jij meent te lezen dat ik klakkeloos alles opvolg of jou een slechte moeder vind.