bedtextiel

@ Judith,

dat is dus wat ik ook bedoel, dan maakt het niet uit of het kindje onder een deken of een dekbedje slaapt.
De dekbedjes van tegenwoordig zijn ook allemaal ademend enzo, dus ik zie daar geen gevaar in. Bovendien slapen ze in de wagen ook onder een dekbedje dus waarom zou het in bed niet kunnen?
 
Wij hebben gekozen voor een duodeken. Deze is van 100% katoen en heeft dus dezelfde eigenschappen als een gewone deken. Alleen mag je om de duodeken een hoeslaken doen waardoor je het toch kan aanpassen aan je smaak.
En doordat ie van katoen is is de kans dat een kleintje erin zou stikken vele malen kleiner dan onder een dekbed!!
 
Hoi,

Dekbedjes mogen niet omdat dit niet geoeg ademd. het houd de warmte te veel vast, waardoor de kleine te warm word.

Dus gewoon alleen laken met dekentje. Molton mag maar is niet verplicht, Zolang je er maar geen zeiltjes inlegt, dan kan het niet meer ademen.

succes .

Groetjes Renske
 
Heb ik toch een vraag aan alle moeders die beweren dat een dekbed niet mag. Waarom word het dan in babywinkels verkocht?? Als het niet mag omdat het kindje er onder zou kunnen stikken, wat onder een deken ook kan, dan word het uit de handel genomen. Bovendien zijn de dekbedjes van tegenwoordig ook zo licht gemaakt dat het ademt en dus is het risico net zo groot (of klein) als bij een dekentje.
 
tja waarom wordt het dan verkocht...

Waarom worden er potjes fruit voor kids van 4 mnd verkocht? Het zal je kind niet dood laten gaan, maar goed? Nee het advies is niet voor niets tot 6 mnd te wachten met bijvoeden (voedingscentrum, WHO etc) ook bij fleskindjes.
Maar er kan wel geld aan verdiend worden.

Voor wat betreft beddengoed... die gevulde beschermers voor wieg/ledikant (die je langs de rand kan hangen zodat je kleine niet met het koppie tegen de spijlen ligt) worden in Duitsland veel gebruikt en veel verkocht.
In NL zijn die verboden.
Een kraamhulp zal die als het goed is ook uit het bedje halen. Wat je doet als ze weg is moet je zelf weten natuurlijk, maar is niet voor niks.

Iedereen moet uiteindelijk doen wat die zelf goed dunkt, tijden veranderen, vroeger was er wel meer anders en tegen de tijd dat wij (misschien) oma worden zullen we misschien ook soms raar opkijken over nieuwe adviezen die onze kinderen dan krijgen.

Maar zolang de huidige adviezen ivm de veiligheid zijn toch echt geen dekbedjes te gebruiken onder de 2 jaar.... en je moet toch alles nog aanschaffen... zou ik dus echt gewoon lekker voor een dekentje gaan of slaapzakjes en die dekbedjes gewoon links laten liggen.

Vraag me trouwens wel af waar je die dan bij babywinkels nog ziet?
Weet wel dat bijv. de IKEA ze verkoopt voor in het ledikant, maar daar ook expliciet bij vermeldt dat het niet voor kinderen onder de 2 jaar gebruikt moet worden.

 
@ Marije,

dus als jouw kindje met 4 maanden niet genoeg meer heeft aan alleen de borst of fles wacht je nog twee maanden voor je bij gaat voeden omdat dat word gezegd?

Goh ja en ik ben dan zo'n slechte moeder, want ik ga geen borstvoeding geven, maar dat is wel beter, ik leg mijn kind onder een dekbedje ipv een deken. Ik bepaal zelf hoe en waar mijn kind ligt, niet de kraamhulp. Ze moet het eens proberen de rand uit de wieg te trekken... Bovendien kan de kleine daar niet onder komen, omdat er flappen onder het matras zitten om te voorkomen dat de rand los laat. Maar laat je leven lekker bepalen door andere. Als jij je daar goed bij voelt.
 
oh ik zeg helemaal niet dat je een slechte moeder bent, dat hoor je mij nergens zeggen dan wel schrijven.... dat is wat je er dan blijkbaar zelf in (wilt?) leest (lezen).
Vind het een nogal defensieve reactie van je.

En waar staat dat ik mijn leven laat bepalen door anderen? Waar staat dat ik een robot ben die braaf ingeprogrammeerd is door het CB, de kraamhulp en weet ik het?
Kan gelukkig heel goed zelf nadenken, informatie opzoeken, lezen en oh ja, nog een beetje boerenverstand gebruiken ook nog om daarmee afwegingen te maken die voor mij/ons goed voelen om onze kinderen mee (op) te voeden.

Ik zeg alleen tegen TS... als je toch nog alles aan moet schaffen zou ik dus niet voor een dekbed gaan, maar voor los dekentje met lakentje voor in de wieg en het voor later lekker afwachten hoe je kindje slaapt.

En tja... ik lees wel waarschuwingen en adviezen idd... als het algemene advies toch echt is niet voor 2 jaar een dekbedje te gebruiken waarom zou ik dan het risico nemen door mijn kind 'lekker eigenwijs' er toch onder te leggen? (helemaal als ik nog alles aan moet schaffen).

Voor wat betreft de borstvoeding, daar zeg ik ook niks over. Toevallig geef ik dat wel, dat is mijn keuze, jij maakt een andere keuze. Even goeie vrienden wat mij betreft hoor. Wederom hoor je mij nergens zeggen dat je een slechte moeder bent. Op de fles worden ze ook wel groot, het is dus alleen niet mijn keuze, klaar (want hoewel de oudste hier vanaf 2 maand de fles kreeg was dat niet mijn keuze).

En bij nummer 2 en 3 en nu bij de 4e ga ik idd niet bijvoeden voor 6 maand. Heb de heren altijd kunnen volgen in vraag en aanbod en bij 2 en 3 was dat dus voldoende om die 6 maand te halen zonder bijvoeding en daarna hebben we het aangeboden alla Rapley en was hun interesse er wel, maar gaat er nog niet zoveel in.

Dus weet niet waar jij meent te lezen dat ik klakkeloos alles opvolg of jou een slechte moeder vind.
 
Terug
Bovenaan