begin september gestopt, wie kletst mee?

Hai,

Begin september heb ik mijn laatste pil geslikt en nu is het afwachten...
Wij gaan voor en eerste kindje, erg spannend wanneer het zal lukken!
Ik heb al heel wat forums gelezen en lees steeds het woord ONGI, brrr niet mijn ding, ben gewoon ongesteld of ik menstrueer, haha!
Wie praat ermee (en gebruikt dus geen woord als ONGI...)

Ben inmiddels 1 keer natuurlijk ongesteld geworden (stiekum hoopte ik dat ik bij   de gelukkigen zat die bij de eerste ronde klaar was...)

Heb ovulatietesten in huis, via internet waren in de aanbieding...  weet alleen nog niet welke maand ik die ga gebruiken!

Groetjes

Hoi Toos,

weet niet of ik met je mee mag doen; heb 22 sept mijn laatste pil ingenomen namelijk. Ietsje later dan jij dus...
Zit, als het een normale cyclus is, nu rond mijn eisprong en moet dus over 2 weken ongesteld worden. (nogmaals; bij ene normale cyclus)
Ik snap wel wat je bedoeld met die 'rare'woordne als ongi etc... als je op zo'n forum mee praat neem je dat een beetje over van de rest.
Ben eigenlijk ook wel van de 'normalere' benamingen.
Maar vind het overal leuk om mee te kletsen.

Of het het afkikken van de pil is (12,5 jaar geslikt) of iets anders weet ik niet maar heb veel last van mijn buik de laatste dagen. Ben er ook erg veel mee bezig; met het willen zwnager worden. Mijn man wordt er (nu al!) af en toe gek van. Zullen de hormonen wel zijn, denk ik maar

Groetjes en suc6

Hai,

Leuk dat je mee wilt praten, kunnen we onze mannen even ontlasten, haha
Ben zelf ook 30, niet getrouwd, wonen samen...

Ik heb ook de eerste maand elk kwaaltje gehad... zere borsten voornamelijk, had ik anders nooit... en moe.... Maar achteraf denk ik nu die moeheid komt omdat ik net begonnen ben met een studie (van 4 maanden) naast mijn werk... En ja die borsten? Heb wel gelezen dat dat komt van het afkicken van de pil. Heb ik namelijk 16 jaar geslikt!

Hoe je cyclus in elkaar zit is echt afwachten he... kan wel paar maanden duren hoorde ik vandaar dat ik volgende maand maar een ovulatietest doe denk ik, hoe denk jij daar over???

Ben trouwens net maar een kleine 3 dagen ongesteld geweest, wel erg kort vond ik want de reden dat ik al op mijn 14e aan de pil ging was dat ik altijd wel een dikke week "doodziek" was van de menstruatie.. Maar ja dat kan in die jaren natuurlijk wel zijn veranderd!

Spannende tijd he?! Heb jij ook dat je er elke dag wel een paar keer aan denkt en dat je ineens iedereen zwanger ziet?!

Groetjes

Hoi Toos,

ik voel het vooral in mijn buik; dat ontpillen. Steekje hier; rommelen daar.... En ik ben me al zo bewust van mijn lichaam nu!!
Ik heb me nog niet echt serieus verdiept in de ovulatie testen. Ik wil eerst mijn eerste 'echte' ongesteldheid afwachten. (liever niet natuurlijk;)
Laatste keer dat ik ongesteld ben geweest was na het slikken van de laatste pil.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat gaat proberen als je cyclus niet helemaal duidelijk is of anders dan voorheen. Ze zijn er niet voor niks natuurlijk die testen!

Heb jij het aan mensen in je omgeving verteld van het stoppen met de pil? Mijn man wil dat graag stilhouden. Ik ben echter iemand die er juist graag veel over praat. Ik heb 2 vriendinnen verteld er over en mijn schoonzus. 2 van hen hebben een kindje. Het is toch fijn om hen directe vragen te kunnen stellen vind ik. Hoe het bij hun was en wat ze voelden etc....
Mijn ouders vertel ik t pas als ik zwanger ben. Lijkt me fijner voor hen pas te horen als het zover is.

Ik zie de laatste tijd ook alleen maar zwangeren om me heen en mensen met
kinderen. Dat is altijd he als je ergens mee bezig bent; dan ga je er ook meer op letten!

He; fijn om even een en ander van je af te typen.  

Groetjes Theolien (ps; dit is niet mijn echte naam; maar  je weet nooit wie er mee leest)  

Hoi meiden,
Ook ik ben in September gestopt met het pilletje. Wij mijn vriend en ik (niet getrouwd) zijn bezig met ons eerste kindtje.
Dit vindt ik ook erg leuk dat we samen op gaan. Kunnen we inderdaad de mannen een beetje ontlasten. Die van mij wordt ook gek van mij.
Heb volgens mij ook last van het ontpillen, moe,buik pijn.
Op het moment dat we besloten hadden te stoppen. Moest ik net ongesteld (het beestje heeft niet voor niks deze naam gekregen) worden. En ja hoor deze bleef uit, op een paar drupjes na dan. Wat nu!!!!! weten jullie misschien wat dit kan betekenen? Want dat het nu al raak is lijkt me stug.

Groetjes en succes
ank

Dit was de eerste keer dat je weer ongesteld moest worden na het stoppen met de pil? Kan zijn dat je lichaam daar nog aan moet wennen en dat het daarom zo weinig is. Maar het zou natuurlijk ook meteen raak kunnen zijn! Erg snel maar kan wel!! Ik zou gewoon nog paar daagjes afwachten en dan testen. Je weet maar nooit.

Duimen maar, suc6!

Gr Theolien

Hoi Theolien,
Bedankt voor je snel reactie.
Het was dus echt de eerste keer dat ik weer ongesteld moest worden (zeg maar de normale stop week).
Het zou natuurlijk wel heel leuk zijn als het meteen raak was. Maar ja niet te veel hopen. Ik wacht mijn volgende ongesteldheid af, komt deze ook niet of nouwelijks, ja dan gaan we toch maar even testen. even een "stomme"vraag tussen door. Als jullie ongesteld moeten worden. blijven jullie dan toch seks hebben? niet tijdens de ongesteldheid bedoel ik!maar er voor zeg maar.
Jullie natuurlijk ook veel succes.

Terug
Bovenaan