Behulpzaamheid man

Heeeel erg herkenbaar allemaal (momenteel ruim 33 weken zwanger). Ik ben de hele zwangerschap ook behoorlijk fit en normaal gesproken ook aanpakker/doorpakken, zelf dingen sjouwen etc. Maar ik merk ook dat de hormonen een loopje met me hebben genomen. Ik stoor me bijvoorbeeld nu aan van alles wat al jaren zo is. Ben van nature een sloddervos en nu constant opruimen en schoonmaken. Verschil is dat er nu DIRECT iets aan moet gebeuren. Voorbeeld: gisteren dacht ik; dat tafeltje heeft veel beschadigingen, even opnieuw verven. Ik spreek het uit, vriend beaamd het. Maar vanochtend was ik even alleen en heb ik het zelf al gedaan. Ik denk dat vriend mijn tempo/gedachtegangen ook gewoon niet meer kan volgen hahahaha. Het is soms wel sneu als ik erover nadenk. Ik denk ook dat in jouw geval hij misschien een iets ander tempo erop nahoudt. Bij ons vrouwen is dit het instinctieve, voor hen is het nog abstract. 
Zolang je vriend lief voor je is en je hem wellicht duidelijke klussen met een deadline geeft? ? En het duidelijk maken dat dit jouw meer rust geeft. Want dat is het iig bij mij. Ik rust niet eerder dan dat ik het uit mn hoofd heb. 
Succes!!!

Voor mij eigenlijk niet zo herkenbaar. 
Ben nu bijna 27 week zwanger. Mag geen boodschappen tillen, helpt me met mijn schoenen los doen of aan doen wanneer ik teveel last van mijn been en bekken heb.

Wel kunnen wij.momenteel niets beginnen qua babykamer. Zitten nog in een wisselwoning ivm aardbevingsbestendig maken van ons huis en dat duurt nog tot november als het goed is dus de laatste paar weekjes moeten we nog terug verhuizen en de babykamer inrichten. Mijn man is er best nuchter onder en zegt vaak komt wel goed, beetje hulp en het is zo klaar. Ik ben er wat minder gerust op ook omdat ze al zoveel uitlopen met de woningen. Eerst was het apr tot juli toen werd het mei uiteindelijk pas juli eruit en dan oktober terug wat alweer verplaatst is naar nov. We zullen zien.
Wat betreft huishouden, ik ben huismoeder, mijn zoon zit vanaf maandag weer iedere dag op school dus doe ik het huishouden. Wil het een keer niet, nou dan niet. Mijn man gaat om 6 uur de deur uit en is 17 uur weer thuis dus vind het niet nodig dat hij het dan nog doet. 

Mijn partner is redelijk behulpzaam in het huishouden, maar Wat ik mij toen we gingen samenwonen wel had voorgenomen is dat ik noooooiit commentaar zou geven op zijn huishoudkunsten. Dus al stofzuigt hij in mijn ogen maar de helft van de kamer dan geniet ik maar van het feit dat hij stofzuigt en zal ik nooit zeggen dat hij een stukje vergeten is. Dat komt de volgende keer dat ik zelf stofzuig wel weer.

Mijn man neemt juist heel veel uit handen. Zo had hij 1 dag vrij.van de week en moest ik van hem met een kopje thee op de bank gaan zitten want hij ging ff stofzuigen. Een uur later was alles gedtofzuigd, was stond aan, bed was verschoond.. 
Hij helpt me zelfs zonder dat ik t vraag met aankleden haha! Sokken aandoen.. schoenen aandoen.. 
Mn teennagels werden lang, en.ik kan er niet bij, hij zegt, kom maar, doe ik wel ff! Hij kwam zelfs met een potje lak aan wandelen om mn nagels even te lakken! 
Tuurlik doe ik nog hartstikke veel, maar het zware en lastige werk neemt hij wel zoveel mogelijk uit handen. 

Terug
Bovenaan