Belachelijk

Berichtje voor Sas,

Ik lees net (oh sorry dat moet ik eigenlijk niet hier schrijven)
dat jij een nieuwe baan hebt en niet verteld hebt dat je zwanger bent.
Nou, ik heb een eigen zaak, werk me helemaal kapot, ook als ik ziek ben werk ik door, door mijn zwangerschap nu wordt het moeilijker maar er moeten centen verdiend worden.
Als ik iemand als jij in dienst zou hebben zou ik je a la minute eruit flikkeren.......

Niet normaal dat je zoiets flikt,
ik wil de reactie van je baas wel eens zien en ik weet ook uit betrouwbare bron dat hij je alsnog van alles kan aanklagen omdat je deze informatie hebt achtergehouden. En terecht,

IDIOOT............
 
nou nou, zeg kan wat minder hoor,,, zeker een beetje oververmoeid? oke,,, er zit meschien wat in maar het is een moeilijke situatie,, ik zelf ben ook ontslagen omdat ik zwanger was( contract niet verlengt) ze zeggen wel van niet!! maar ik weet beter,, ik denk ook dat ik echt wel me mond zou houden de volgende keer! ze mogen het wel niet( wettelijk) maar toch nemen ze je echt niet aan hoor als je verteld dat je zwanger ben,,, ze zien je al aan komen hallo,, ik wil een baan maar over 5 maanden ga ik al op verlofff...nee dank je zeggen ze dan gelijk!!!nee probeer je effe een beetje in te denken in een ander..
 
Hai,

Ik kan de reactie van Sylvie best begrijpen, het is lullig als je een eigen zaak hebt om dan iemand aan te nemen die niet verteld dat ze zwanger is. Maar ze is niet verplicht om te melden dat ze zwanger is, uiteindelijk zal ze het wel moeten vertellen, maar verplicht is het in het begin nog niet. En aanklagen kan al helemaal niet.
Gelukkig is er ook nog zoiets als proeftijd. In deze periode kan Sas zichzelf bewijzen en aan het eind van deze periode zeggen dat ze zwanger is. Zo erg is die werkgever daar niet van gedupeerd, hoor.
Ook ik zit in de situatie dat mijn contract niet verlengd wordt omdat ik zwanger ben en bij mij zeggen ze het wel eerlijk. Hoewel ik het erg lullig vind dat ze niet iets meer hun best voor me doen zou ik het een volgende keer weer zeggen.

Groetjes,

Mariska
 
Niemand kan aantonen dat Sas al wist dat ze zwanger was. En ik snap je frustratie maar als je een werkgevers/werknemersprobleem hebt bekijk je dat vanuit je eigen standpunt, niet vanuit dat van de andere partij. Dat is wel egoïstisch maar zo gaat dat gewoon. Je kunt natuurlijk rekening houden met de ander, maar je gaat geen beslissingen nemen ten voordele van de ander als die ten nadele van jezelf zijn, ik ken ook geen enkele werkgever die dat zou doen.
 
Jij moet jouw normen niet aan een ander opleggen Sylvie, en daarbij klets je ook nog eens uit je nek. Je hoeft niet te melden aan een werkgever bij een sollicitatiegesprek dat je zwanger bent.
Ik ben wel eerlijk geweest over mijn zwangerschap en mijn contract werd niet verlengd. Dat vind jij zeker de normaalste zaak van de wereld?? Nou ik niet. Het is een overtreding van de grondwet gelijke behandeling.
 
Mij lijkt wel lastig hoe en wanneer je dan wel vertelt dat je zwanger bent... En hoeveel rekening houden ze dan nog met je als je eens wat hebt, naar de verloskundige moet etc. etc.
 
Terug
Bovenaan