Belangrijk!!

Hoi allemaal, ik schrijf jullie dit stukje, omdat ik het kwijt moet en omdat ik denk dat er misschien iemand is die er wat aan heeft. Waarschijnlijk word ik hierom dubbel en dwars veroordeeld, maar toch doe ik het ook niet anoniem. Ik heb gelezen dat er meerdere vrouwen zijn die denken dat ze zwanger zijn, maar tests die steeds negatief aangeven en daardoor onzeker worden. Ook denk ik dat hier misschien ook wel es (jonge) meisjes komen 'meelezen' die misschien zwanger zijn en daar te lang mee rond lopen.
Lees mijn verhaal:
In december 2001 ben ik meerdere malen door dezelfde man verkracht. Ik gebruikte geen pil en ben meteen een test gaan kopen. Negatief!! 2 weken later voelde ik me erg misselijk en had gewoon het gevoel zwanger te zijn. Heb al een dochter die toen net 2 jaar was dus herkende het gevoel. Weer een test, voor de zekerheid, omdat ik dacht dat ik het misschien te vroeg gedaan had. Weer negatief. Die testen heb ik de eerste 2 maanden wekelijks herhaald, omdat ik niet gerust was en niemand er iets van wist, verschillende merken, maar steeds negatief. Heb mijzelf er, ondanks tegenstrijdig gevoel, bij neergelegd dat ik gewoon niet zwanger KON zijn. Wilde gewoon niet zwanger zijn van die viespeuk. Tegen april echter, kreeg ik een buikje, klein, maar hij was er wel en deed opnieuw een test, schrok me dood, positief!!! Heb meteen een afspraak gemaakt bij een kliniek voor een echo, maar wist eigenlijk wel hoe laat het was, want had verder met niemand sex gehad.
De echo 'vertelde' dat ik precies 20 weken zwanger was, teruggerekend december, en besloot ter plekke dat ik dit absoluut niet wilde. Hier was ik al die tijd bang voor, maar keek alleen naar de tests en niet naar mijn gevoel.
Ik kreeg te horen dat ik het weg kon halen, maar dan moest ik direct beslissen. Ik besloot meteen van ja en zo begon de ellende. Het was niet zozeer dat ik geen kind wilde, want dat wilde ik wel, maar kon de gedachte aan een kind van hem niet verdragen.
De ingreep zou beginnen en ging onder narcose en werd wakker in het z'huis.
Door de lange zwangerschapsduur was mijn baarmoeder geperforeerd en door de perforatie helemaal gescheurd. Van onder tot boven. Ik werd dezelfde dag nog geopereerd en kreeg de dag daarna te horen dat ik waarschijnlijk nooit geen kinderen meer kon krijgen.
Nu zijn we 2 jaar verder en ben ik 35 weken zwanger. Gelukkig. Wel vind ik het heel moeilijk, want krijg nu de gevoelens over het andere 'kindje', dat het ook mijn kindje was. Had ik nu maar beter nagedacht, maar was lamgeslagen, had er echt geen gevoel voor. Nu ben ik verdrietig, omdat ik nu denk dat ik dit kindje niet verdien, die andere heb ik 'zomaar weggegooid'. Hier moet ik mee leren leven en dat lukt ook wel, maar ben wel dom geweest. Als ik eerder naar de dokter was gegaan voor een bloedtest had ik veel eerder geweten dat ik zwanger wa en had ik beter over mijn keuze na kunnen denken. Had het misschien toch willen houden of had het eerder weg kunnen laten halen en had mijn baarmoeder niet gescheurd. Dit gebeurt bijna nooit, maar kan alleen voorkomen bij afbreken van zwangerschappen boven de 17 a 18 weken.
Maar het was toen al een echt kindje. Niks geen kikkervisje meer, maar een echt kindje. Dus een goede raad voor meisjes en vrouwen die rondlopen met de vraag of ze zwanger zijn, maar negatieve test: vraag gewoon om een bloedstest, misschien is je gevoel toch WEL goed. Of misschien weet je dat je zwanger bent en wil je dat liever niet:
laat je goed informeren, misschien denk je er dan toch wel anders over, het is ook jouw kindje. Wil je het absoluut niet, zorg dan dat je er op tijd bij bent, want vergevorderde zwangerschappen hebben dit risico en ik was echt bijna dood. Had wel nog een dochter van 2 jaar die me nodig heb, wat had zij zonder moeder gemoeten?
Ondanks alle ellende, en geloof me, heb 9 maanden echte ellende door die baarmoeder gehad, ben ik nu gelukkig met mijn gezin, maar dit blijft de boel wel overschaduwen en ik vergeet het nooit meer.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, maar wilde het ook graag kwijt.
Bedankt voor het 'luisteren'...
Groetjes....
 
Hoi Miriam,
Ik zou niet weten wie jou hierom moet veroordelen! Daar kun je niet over oordelen. Ik zelf ben in het verleden ook eens tegen een verkeerde aangelopen om het zo maar te zeggen, gelukkig niet zwanger geraakt. Maar wat dit met je doet begrijpen alleen mensen( vrouwen) die hetzelfde hebben meegemaakt. Je vertrouwen alles is weg! Laat staan dat je rationeel kunt nadenken over wat je gebeurt is. Je bent boos, gefrustreert, je voelt je vies en gebruikt. Ik heb weleens gedacht: wat als ik zwanger zou zijn geworden? Ik denk ook dat ik het niet kon verdragen om zwanger te zijn van die vent, dat ik een stukje van hem in mij zou hebben. Je denkt niet aan een kind je denkt aan die man. Je associeert dit niet meer met een lief onschuldig kind maar met alles wat je is overkomen. Nu je tot rust bent gekomen, voor zover dat kan, en weer zwanger, ja dan haal je alles boven. Enkel nu beredeneer je alles vanuit je moedergevoel en niet vanuit het gevoel van die gekwetste vrouw van toen. Ik denk dat je verdriet mag hebben maar voel je niet schuldig. Een verkrachting is heel ingrijpend en zal je altijd bij blijven. En zeker na zo'n ervaring als jij erbij had. Ik denk dat je een hele sterke vrouw bent en wil je alle geluk van de wereld wensen met je kindjes.
Veel liefs, M.
 
Hallo, ik ben het absoluut eens met wat hierboven als reacties staan! goed van je om het te vertellen. ik ben wel niet zwanger,maar ik kan me voorstellen dat je die keuze gemaakt hebt toendertijd.
en ook dat jeje schuldig voelt,maar ik denk dat jeje kindje toen niet had kunnen geven wat je deze wel kunt geven en dat is toch het belangrijkste! er worden al zoveel kinderen geboren die het beste verdienen en niet krijgen,omdat ze niet welkom waren.
geniet van je zwangerschap en je gezin!
 
ik begrijp jou heeeeel erg goed
toen ik 17 was ben ik ook verkracht en was ook niet aan de pil ik heb op aan raden van de agente die mijn verklaring had opgenomen een bloed test laten doen en die was ook positief ik woonde toen net op kamers ging nog naar school had grote toekomst plannen (waar uiteindeljk toch niets van terecht is gekomen)
kreeg een kleine bijdrage van studie financiering en mijn loon van mijn werk haalde t net in mijn eentje
toen had ik ok ziets van ooooooo shit wat moet ik doen ??
mijn zus had toen net een miskraam gehad en ik kon t niet over mijn hart verkrijgen om het haar te moeten vertellen dat ik zwanger was maar t kindje niet wou
toen heb ik hebt zonder t iemand te vertellen behalve mijn gezinsvoogd van vroeger die mij toen ook heeft geholpen , weg laten halen
nu lijkt mijn verhaal niet echt op de jouwe ik was er snel bij en lijkt het net of ik t heb laten doen omdat ik op kamers woonde en geen tot weinig geld te makken had maar dat is t niet
ik zou ook niet kunne leven met de gedachte een kind op de wereld te zetten zonder dat ik weet wie zijn of haar vader is maar wel te weten dat ik er niet oor heb gekozen om n kind van hem op de werld te zetten misschien zou ik niet eens van dat kindje kunnen houden !!

 
LIeve Miriam,

Ook ik krijg kippenvel van jouw verhaal, ik vind het heel erg voor je dat je dit je hele leven moet meedragen. Je hebt toen gedaan wat het beste voor je was. Ik hoop dat je wel er wel met profesionele begeleiding over praat dat heeft mij ook geholpen met het verwerken van een abortus.

Heel veel sterkte in de toekomst, en probeer te genieten van deze zwangerschap.

 
lieve miriam.
ik vindt je verhaal ook heel aangrijpend!
ik kan natuurlijk niet zeggen of het goed of fout was wat je toen hebt gedaan, maar ik denk dat ik ook zo had gehandeld als jouw hoor...
ik hoop wel dat je nu heeel blij bent met je (gewenste!!) kindje, en geniet ervan meid. en probeer je niet schuldig te voelen, want jij hebt geen verwijten.
liefs xx sandy
 
heel aangrijpend verhaal, maar moeilijk te begrijpen dat ze met 20 weken nog een abortus uitvoeren! Je kindje is dan al helemaal "klaar"
en hoeft alleen nog maar te groeien.... zo'n kindje heeft niet om een abortus gevraagd, zo'n kindje had wel recht om op de wereld te komen...ondanks zo'n klootzak van een vader... raar dat je meteen beslissen moest. Zo'n ingrijpens iets... daar kun je toch niet meteen over beslissen?
Ik vindt het een vreselijk idee dat zo'n groot kindje (nog 6 weken en het was misschien al levensvatbaar) nog vermoord moest worden...ze zouden die grens veel lager moeten stellen bijv. na 13 weken geen abortus meer, want je kindje is dan al immers helemaal klaar, en hoeft alleen nog te groeien......

Ik wens je veel sterkte, en veel geluk met deze zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan