Belangrijk!!

wat een aangrijpend verhaal zeg,en wat ontzettend moeilijk moet jij het gehad hebben,ik zit met tranen en kippenvel.
ik vind dat niemand het recht heeft jou te veroordele al snap ik best dat iemand die geen kinderen kan krijgen hier heel verdrietig van wordt.maar op dat moment was er voor jou geen andere uitweg,ik denk dat ik ook niet aan een lief klein kindje zou denken,maar alleen aan die klootzak en wat hij me geflikt heeft!! probeer je dus niet al te schuldig te voelen,en zie het als een soort van zegen dat je nog eens zwanger mag worden,het is je gegunt!!
geniet er van1!!!!

liefs claudia
 
Ik ben het met Marja eens dat 20 weken erg laat is. Begrijp me goed, ik ben zeker niet tegen abortus. Maar het feit dat jij direct moest beslissen vind ik erg vreemd klinken. Dan zouden 2 dagen bedenktijd ook niet zoveel meer uitmaken, toch? Misschien had je dan anders besloten!
 
Verschrikkelijk zeg, jouw verhaal! Maak jezelf alsjeblieft geen verwijten, de enige die iets te verwijten valt is die klootzak van een vent!!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je toen die beslissing maakte en daar nu soms anders over denkt!!! Maar bedenk dan, dat je als het niet weg had laten halen, je misschien altijd als je naar dat kindje had gekeken een gevoel van afgrijzen had gekregen, doordat je dan aan die vent moest denken. En dan blijft het veleden je pas echt achtervolgen en daar zou dat kindje ook een flinke knauw van hebben meegekregen!!

Sterkte en geniet van kindje dat nu in je groeit!
 
Hoi Miriam,
Weet het niet zo goed in woorden te gieten, maar wilde gewoon even zeggen dat ik met je meeleef.
Ik denk niet dat je na 2 dagen anders besloten zou hebben. Een kind van iemand die je verkracht heeft? Wie kan daar nu zuiver van houden, het blijft het kind van een verkrachter. Ik denk dat ik daar ook heel veel moeite mee zou hebben.

Veel sterkte met alles en ik hoop gewoon dat je het gebeurde een plaatst kan geven. Ik hoop, ondanks alles, dat je nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap nu!
 
Hoi Miriam,
Ik veroordeel je niet, omdat ik jou verhaal heel aangrijpend vind en ik het echt met je te doen heb. Maar persoonlijk vind ik een abortus met 20 weken walgelijk, maar begrijp me goed, ik bedoel dat niet persoonlijk naar jou toe. Sowieso ben ik tegen abortus in welke vorm ook, en ik vind het hardstikke dapper en moedig van je dat je zo naar buiten komt, en andere meiden ( vrouwen ) probeert te waarschuwen. Ik wens jullie heel veel succes met dit kindje en ik hoop dat na alles wat jij hebt meegemaakt, je dit ooit een plekje kan geven.
Heel veel sterkte
Lieffs Tanja
 
Lieve Miriam,

Wat erg voor je dat je dit hebt mee moeten maken en wat vreselijk dat je die abortus hebt moeten ondergaan want wat anderen ook zeggen, je zult het niet voor je plezier hebben gedaan en ook jou zal het ontzettend pijn doen dat je tot deze beslissing hebt moeten overgaan.

Goed dat je waarschuwt trouwens. Gelukkig zijn het geen doorsnee verhalen maar wel goed dat we weer even met de neus op de feiten gedrukt worden.

Heb je het hele gebeuren een beetje kunnen verwerken? Heb je hulp?
Ik wens je heel veel geluk met deze zwangerschap.

Veel liefs,

Annemieke
 
Hallo beste mirjam,
Dit is nogal een verhaal wat je hier zo vertelt. Wat een hoop te verwerken. Verkrachtingen, onzekerheid, toch zwanger, zomaar een kind erbij is ook niet iets wat je op een middagje beslist zeker niet in zo'n situatie.
Zelf kan ik het helemaal begrijpen dat je dit kindje niet wilde, in ieder geval dat je op dat moment zoveel twijfels had dat je het weg hebt laten halen. Wat een verschrikkelijk bericht, dat je daarna misschien wel nooit meer zwanger had kunnen raken. Je kreeg klap op klap. Ook ik heb zoiets van.. heb je wel hulp want dit is echt too much gewoon!
Ik vind het heel dapper van je dat je dit ten eerste hier vertelt en ten tweede dat je anderen wilt behoeden voor deze situatie.
Ik denk dat iedereen toch anders reageert.
Ik heb ook gezien hoe een moeder met een kind omgaat dat niet gewenst was.. ik heb zo'n medelijden met het kind. Die moeder doet zo haar best maar toch is er iets in haar waardoor ze hem 'afkeurt' en hij, misschien onderbewust, voelt dat hij niet welkom is. En dat lijkt mij echt het meest eenzame gevoel wat er is, sterker nog ik weet het wel zeker dat het een heel eenzaam gevoel is. Dat had jij je kind echt niet willen aandoen.
Ik denk wel dat je de goede beslissing hebt genomen, maar dat is zo verstandelijk he.. je zit nu eigenlijk in je maag met het gevoel. Bedenk wel dat je in je zwangerschap hele heftige gevoelens hebt, onder invloed van je hormonen. Het kan nu allemaal best wat verder uitvergroot zijn.
Maar dat het iets is waar je niet zomaar klaar mee bent is duidelijk. Gun jezelf de tijd. Gun vooral dat je straks mag genieten van je jongste kind, en geef hem/haar alle liefde die je in je hebt, doe het alsjeblieft nooit tekort door allerlei schuldgevoelens waar dit nieuwe mensje eigenlijk niets mee te maken heeft.
Ik heb zelf niet in deze situatie gezeten dus ik kan je niet de beste raad geven maar ik wens je wel alle, alle sterkte toe! Van alle tijd die je verspilt aan schuldgevoelens heb je later nog meer spijt, please houd dat in gedachten.
Het is nu eenmaal zo, je hebt toen die beslissing genomen en het is onomkeerbaar. Probeer jezelf te vergeven alsof het je beste vriendin was die om vergiffenis vroeg, wordt weer maatjes met jezelf en vooral ook met je kinderen!!! Heel belangrijk.
Liefs, Alida
 
Hartstikke bedankt voor alle fijne reacties.... Er zijn maar weinig mensen die hier wat van weten en praten doe ik er eigenlijk ook nooit over. Ben wel blij dat ik op deze manier 'gepraat' heb. Het lucht enorm op!! Voelde me eigenlijk al die tijd een 'moordenaar' zoals sommigen hier dat vinden, maar weet nu wel dat ik nooit van het kindje had kunnen houden zoals het hoort, had er alleen liever eerder bij geweest. Gedane zaken nemen geen keer en daar moet ik het voorlopig even mee doen, maar ben ervan overtuigd dat het allemaal ooit wel weer goed komt.
Bedankt allemaal...
Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan