Bemoeials!

Ja dit word als je bevallen bent alleen nog maar erger 
Ik ben 5 weken geleden bevallen en irriteer  me kapot aan al die goed bedoelde mee denkende mensen.
Mijn zoontje  heeft veel last  van krampen.  En krijgen constant van iedereen je moet dit en dit doen. En dit en dit doen. En ook elke dag word er gevraagd  en hoe ging de nacht. 
Het is lief bedoeld  van de mensen maar je zit  daar niet op te wachten  constant  en je moet het toch op je eigen  manier doen

Oh zo herkenbaar.... hier precies zo. Inmiddels is mijn dochtertje 1 en onze relatie is er absoluut niet beter op geworden. Pffff. Ze weten alles beter, willen alles van haar weten alsof het hun eigen kindje is. Ze gaan té ver. Ik benoem dit ook, dus regelmatig discussies en kleine ruzietjes. Toch probeer ik het altijd maar gezellig te houden, om mijn dochter ook een goede band met opa en oma op te laten bouwen. Maar ik stel duidelijk grenzen en zit er boven op. 

Oh zo herkenbaar!!! Haha! Mijn schoonmoeder heeft ook overal verstand van en heeft alles al meegemaakt, heeft de wijsheid in pacht en ventileert haar ‘wijsheid’ uiteraard van harte! Bloed irritant! Maar ach, we laten haar maar lekker praten.. ene oor in en andere oor weer uit. En uiteraard heeft ze soms wel goede of handige tips, dus die pikken we er dan wel uit ? 

Herkenbaar idd!
Hier ook zo'n schoonmoeder die "alles zo goed weet"
En als de baby er is, word het alleen maar erger!
Vooral in t begin, want dan ben je net mama geworden, en zodra de baby huilt.. dan barst het los: "Hij heeft honger'' ''Hij heeft kramp'' ''Hij heeft het koud'' ''Hij heeft een vieze luier''
Ik heb daar een hekel aan.. ik zoek liever ook alles zelf uit.
En het is vast goed bedoeld, maar 9 van de 10 keer klopt er ook nog eens niks van. Gewoon ene oor in, andere oor uit!
Naar je moedergevoel luisteren.

Ik kijk altijd op rond op deze site, en alle info wat hierop staat is up to date. En haar info komt van het CB, bijna 30 jaar geleden. Toen was alles veel anders. Volgens haar kon je met 3 maand al prima beginnen met fruithapjes. En overvoedde ik mijn zoontje want hij werd ineens zo dik (ik geef BV op verzoek dus dan kun je een baby niet mee overvoeden! en hij kreeg gewoon lekkere babyvetjes)
Dusja, ik neem haar advies gewoon niet aan. Doe uiteindelijk toch wel wat ik zelf wil. 

Leuk is anders..
Maar herkenbaar zeker!
Ik kreeg op mijn 34e onze 1e... en toen is al het goed bedoelde advies letterlijk in het verkeerde keelgat geschoten.
Inmiddels aan het wachten op onze 2e ( die binnen nu en een paar weekjes geboren zal worden)
Maar ook nu slingeren de goedbedoelde adviezen ons alweer om de oren. 
Omdat je heel jong zwanger bent wil het niet zeggen dat je onnozel bent, mensen willen toch wat te zeuren hebben. Duidelijk de grens aangeven.. het is jullie zwangerschap en jullie kindje.
leg het naast je neer en doe het op je eigen manier.
Heel veel succes samen en ik hoop dat je een mooie bevalling hebt!!
Groetjes Siska.

Ik zag de titel van dit topic en begon al te stuiteren. Ben er zelf ook giga allergisch voor... Bij mij nu de stelregel:eek:ngevraagd advies kost je een blauw oog!
Maar serieus, ik ben 34ben zwanger en heb het ook. En als het een keer geen advies is, zijn het wel horrorverhalen ofzo. Probeer het altijd zo snel mogelijk af te kappen om te voorkomen dat ik al te Kriebelig reageer. En tegelijk... Ik merk dat ik zelf ook ongevraagd advies geef... Word me daar bewuster van nu

Ander dingetje:mensen die ongevraagd aan je buik zitten...hoezo dan? 

Ontzettend bedankt voor alle reacties. Voel me nu in ieder geval wat minder alleen ?
Mijn zus had van de week een positieve zwangerschapstest, zwanger van haar 3e, dus kunnen we lekker bij elkaar terecht.
Nou hopen dat ik nooit zo'n vervelende (schoon)moeder wordt ?

Terug
Bovenaan