Ben 18 jaar en wil graag zwanger worden

quote: orchideke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 14:32:20'));

Hey daisy,

Ook ik ben vroeg mama geworden.
Ik was 21 toen ik ongepland zwanger was,ik wist het pas laat en de relatie met de vader liep toch zowat op zijn einde,daar stond ik dan,zwanger en alleen,wist niet wat ik moest doen,ik wou het houden zoiezo maar dan begon ik na te denken van hoe dit en hoe dat?Want uiteindelijk was ik hier totaal niet klaar voor,ook al was ik volwassen voor mijn leeftijd en toch al 21.
Ik woonde nog bij mijn ouders en mijn vader had dan nog eens kanker en voor mij is het een hele zware zwangerschap geweest.
Ik ben uiteindelijk vijf weken te vroeg bevallen en daar stond ik dan met zo'n klein fijn minimensje,vanaf dat ik haar zag,zag ik haar al zo verschrikkelijk graag.
Ze is nog een tijdje in het ziekenhuis moeten blijven en dan mocht ze mee naar huis,ze sliep bijna niet,ook niet in de dag,ze huilde heel veel,was echt een huilbaby,stond er alleen voor,papa die dan niet veel kon verdragen door zijn ziekte.
Ik heb echt de eerste maanden een wrak geweest,mijn moeder was ook niet zo van blijf maar lekker liggen,ik zorg wel voor haar,nee het was mijn dochter en mijn verantwoordelijkheid.
Als ze 3 maanden was ben ik met haar gaan alleen wonen,was ook niet alles in het begin en ook financieel was dit zwaar.
Maar uiteindelijk zijn we er wel geraakt hoor en heb nog geen moment spijt van haar maar heb het wel alleen moeten doen,alles.
Dus daarmee wou ik even zeggen,denk toch goed na,pas op je moet doen wat je zelf het beste vind en je zegt nu dat je vriend het zelf ook graag wilt,maar vergeet niet dat het in het begin wel zwaar is en dat er altijd een kans is dat je het ooit alleen zou moete doen moest het niet meer lukken met je vriend en zo.
Ik hoop natuurlijk dat dat niet gebeurd maar je moet er toch rekening mee houden en of je dat wel aandurft moest het zo zijn.
De papa van mijn dochter was zo in de wolken als ze geboren was(we waren uit elkaar als ik vier maand zwanger was) en hij ging er mee voor zorgen en alles wat je maar wilt,maar een paar weken later was hij haar al beu en ze is nu 17 maand en hij kijkt er al van toen niet meer naar om,dus op alimentatie of dergelijke moet ik ook niet rekenen,heb dit nooit gehad.
Ik heb nu terug een vriend die ook mijn dochter geacepteerd heeft en   zijn heel gelukkig samen,wij zitten nu in ronde 3 voor het tweede kindje,dus je ziet het komt wel goed.
Ik hoop voor jou dat bij jou alles heel goed gaat en dat je zeker van bent waar je aan begint en als dat zo is hoop ik dat je snel zwanger mag zijn.

Liefs orchi

Heey orchi,

Dat is een ingrijpend verhaal. Hopelijk mag jij snel je tweede kindje in je armen houden! Bedankt voor je verhaal, dat helpt me.
Liefs Daisey

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 13:29:20'));

quote: Daisey18 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-02-2009 16:18:24'));

Hoihoi,

Ik heb alle reacties aandachtig zitten lezen. Heel lief! Op dit moment woon ik nog niet samen, al zijn we er wel heel druk mee bezig. We gaan voor een huurhuisje en het schiet nog niet echt op. Ik denk ook dat we met een kindje sneller kans hebben. Al is dat beslist niet de reden om er al aan te beginnen hoor. Ik ben altijd al ouder geweest voor mn gevoel, uitgaan doe ik ook heel weinig. Maar het helpt me zeker met de keuze, ik wil iedereen bedanken via deze weg!

liefs, Daisey

Maar als ik het goed begrijp gaan jullie toch al voor een kindje, ondanks dat je nog geen huisje hebt? Want hoe ga je het dan doen als je kindje er is? Inwonen bij je ouders ofzo? Want de kans dat je met kind wel sneller een huurhuis krijgt is minimaal, dat weet ik uit ervaring. Het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ik vraag me af of je over de praktische kant wel heel goed hebt nagedacht. Want om je familie "voor het blok" te zetten, zeker als de bedoeling is dat je daar met baby en man gaat inwonen, is niet niks. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun je alle geluk van de wereld, en natuurlijk een baby, ik had die moedergevoelens namelijk ook al heel jong, maar je moet het wel heel goed overdenken!! Misschien dat je eerst je woonruimte in orde moet hebben, voordat je zwanger probeert te worden.

Succes!!

Hoi,
Ja ik bedoelde met voor het blok zetten dus niet van en nu gaan jullie ons maar is effe helpen ofzo hoor. Ik zou zowieso al bij mijn schoonouders intrekken dit jaar. Dat hadden we al besproken. Dat is mijn groote twijfel, we hebben geen huisje op dit moment. We proberen het al een jaar en het schiet niet op. Maar ik dacht altijd dat je urgentie kreeg bij bijv. scheidingen en dus ook als je een kindje krijgt. Het kan zeg maar ook perongelijk gaan bij meiden dat ze zwanger raken. Dan hoort de overheid toch een beetje te helpen? Het komt misschien verkeerd over hoor maar ik bedoel het niet raar. Mijn wens is gewoon heel groot. Ik ben heel nuchter en misschien te. Alles komt altijd goed denk ik maar...

Hoi Daisey

Is er misschien in ieder geval een mogelijkheid dat jullie je wat meer aan elkaar vastleggen? Wettelijk gezien?
Lijkt mij niet zo'n gek idee om alvast te doen voordat jullie een kindje verwachten.

quote: Sukkie85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 18:16:32'));

Hoi Daisey

Is er misschien in ieder geval een mogelijkheid dat jullie je wat meer aan elkaar vastleggen? Wettelijk gezien?
Lijkt mij niet zo'n gek idee om alvast te doen voordat jullie een kindje verwachten.

hey sukkie,

Je bedoelt een samenlevingscontract of trouwen? Volgens mij moet je 21 zijn  wil je zonder de toestemming van je ouders dat doen. Ik krijg wel toestemming hoor dat weet ik wel. Maar alleen als het ergens voor nodig is. Maar ik dacht dus dat dat vanaf 21 jaar zou zijn..?

neej vanaf je 18e ben je hier in nederland voor de wet volwassene dus mag je ook trouwen of partnerschapsregistratie of een samenlevingscontract tekenen mijn collega heeft dit ook gedaan toen ze 19 was 2 jaar geleden dus dat is geen probleem je hebt bij een partnerschapregistratie ( dit heb ik ook met mijn vriend gedaan ) alleen 2 getuigen nodig en je kan het nog gratis doen ook op bepaalde tijdstippen

quote: chantal_21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-02-2009 12:13:53'));

neej vanaf je 18e ben je hier in nederland voor de wet volwassene dus mag je ook trouwen of partnerschapsregistratie of een samenlevingscontract tekenen mijn collega heeft dit ook gedaan toen ze 19 was 2 jaar geleden dus dat is geen probleem je hebt bij een partnerschapregistratie ( dit heb ik ook met mijn vriend gedaan ) alleen 2 getuigen nodig en je kan het nog gratis doen ook op bepaalde tijdstippen

Oke dat is goed nieuws haha. Klinkt stom, we zijn al verloofd sinds vorrig jaar zomer. Bij een concert ging die op zn knieen met een ring. Dus we willen wel trouwen enzo. Mijn moeder zei dat ze toestemming nodig had om te trouwen toen ze 19 was. Dus vandaar dat ik dat dacht. Maar als ik dat doe dan doen we dat niet stiekem ofzo hoor. Is wel iets bijzonders natuurlijk. Maar das een goeie tip dankjewel x

quote: Daisey18 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 18:12:45'));

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 13:29:20'));

quote: Daisey18 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-02-2009 16:18:24'));

Hoihoi,

Ik heb alle reacties aandachtig zitten lezen. Heel lief! Op dit moment woon ik nog niet samen, al zijn we er wel heel druk mee bezig. We gaan voor een huurhuisje en het schiet nog niet echt op. Ik denk ook dat we met een kindje sneller kans hebben. Al is dat beslist niet de reden om er al aan te beginnen hoor. Ik ben altijd al ouder geweest voor mn gevoel, uitgaan doe ik ook heel weinig. Maar het helpt me zeker met de keuze, ik wil iedereen bedanken via deze weg!

liefs, Daisey

Maar als ik het goed begrijp gaan jullie toch al voor een kindje, ondanks dat je nog geen huisje hebt? Want hoe ga je het dan doen als je kindje er is? Inwonen bij je ouders ofzo? Want de kans dat je met kind wel sneller een huurhuis krijgt is minimaal, dat weet ik uit ervaring. Het hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ik vraag me af of je over de praktische kant wel heel goed hebt nagedacht. Want om je familie "voor het blok" te zetten, zeker als de bedoeling is dat je daar met baby en man gaat inwonen, is niet niks. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun je alle geluk van de wereld, en natuurlijk een baby, ik had die moedergevoelens namelijk ook al heel jong, maar je moet het wel heel goed overdenken!! Misschien dat je eerst je woonruimte in orde moet hebben, voordat je zwanger probeert te worden.

Succes!!

Hoi,
Ja ik bedoelde met voor het blok zetten dus niet van en nu gaan jullie ons maar is effe helpen ofzo hoor. Ik zou zowieso al bij mijn schoonouders intrekken dit jaar. Dat hadden we al besproken. Dat is mijn groote twijfel, we hebben geen huisje op dit moment. We proberen het al een jaar en het schiet niet op. Maar ik dacht altijd dat je urgentie kreeg bij bijv. scheidingen en dus ook als je een kindje krijgt. Het kan zeg maar ook perongelijk gaan bij meiden dat ze zwanger raken. Dan hoort de overheid toch een beetje te helpen? Het komt misschien verkeerd over hoor maar ik bedoel het niet raar. Mijn wens is gewoon heel groot. Ik ben heel nuchter en misschien te. Alles komt altijd goed denk ik maar...

Helaas, urgentieverklaring krijg je tegenwoordig niet meer zo snel. Zeker niet als je een kindje krijgt. Dus daar hoef je niet op te rekenen. Alleen bij scheiden in sommige gevallen wel.

Ik weet hoe belachelijk lang de wachtlijsten zijn!!! Mijn man heeft een jaar of 6 op de wachtlijst gestaan voor een flatje (in de randstad)

De overheid helpt in principe al. Je hebt recht op kinderbijslag, kinderkortingen, tegemoetkoming in de crechekosten. Alleen huisvesting zal je zelf voor moeten zorgen. En dat is in deze tijden heel lastig!!

Terug
Bovenaan