Ben ik egoïstisch??

hoi

Ik snap heel goed wat je bedoelt ik ben in juni bevallen van Mathijs* ik kreeg een 20 weken echo en toen hoorde we dat Mathijs* was overleden Ik rookte niet ik dronk niet letten op met koffie en toch gaat het fout Als ik nu iemand zie roken of drinken
die zwanger is krijg ik stekels waarom gaat het bij haar dan wel goed terwijl ik er alles aan doe om mijn kindje gezond te wereld te brengen
groetjes Corina

Hallo.

Ook ik heb dit mee gemaakt.
Ik heb mijn dochtertje in januari verloren met 38 weken.Ook een domme pech.
En op de zelfde dag dat ik te horen kreeg dat mijn dochtertje niet meer leefde was het op het nieuws dat er een baby te vondeling in denbosch was .
Nou ik mensen moeten zich schamen.En ik was zo kwaad en ik zei ik moet mijn kindje afgeven en daar leggen ze tevondeling .Bij die soort mensen gun ik geen kinderen.Ik heb heel erg veel met me vriend over gepraat en ook met lotgenoten en ook hier op het form heb ik veel steun aan gehad.
Ben nu inmiddels 12 weken zwanger,maar de angst die is er zeker wel.
Ben zo bang geworden, ieder pijntje die ik nu voel ga ik meteen naar het ziekenhuis toe.
Maar ik hoop dat jij snel weer zwanger bent.

Groetjes peggy mama van *Anouk*

He meiden

Ik vind het heel fijn jullie verhalen te lezen zodat ik weet dat ik niet de enige ben die zulke dingen moeilijk vind. Dit forum doet idd zoveel goed, omdat  je het ook eens met een ander kan bespreken dan je vrienden en familie. Soms is dat  beter, je hoort  het van lotgenoten. En dat is toch anders, want ik ben volgens mij de enige in de familie die zo iets heb meegemaakt. Ze proberen het te begrijpen en je raad te geven maar als je met mensen praat die  dit ook hebben meegemaakt schept dat gelijk een band vind ik.

Het is gewoon heel herkenbaar, al die gevoelens!

Het lijkt me idd toch moeilijk om van de volgende zwangerschap te genieten, maar ik zou wel een gat in de lucht springen als het weer zover is. Mijn kinderwens is alleen maar groter geworden!

In ieder geval bedankt!  
Groetjes Simone (mama van Kyra*)

Hallo,

Ook ik begrijp je wel,ik ben vorig jaar op 18 november bevallen van een dochter Ninthe* bij 21w+5dgn zwangerschap....

Mijn zus was toen ook zwanger, ze had 6 jaar daarvoor een abortus gehad, toen een miskraam en een maand later weer zwanger en haar dochter is geboren in januari 2007.

Ik kan wel heel moeilijk gaan doen dat ze die abortus heeft gehad, maar dat was niet voor niks, nee het kwam toen niet uit en nee ze kon dat kindje toen geen goede toekomst bieden.
Maar dat betekend niet dat dat een makkelijke keuze was voor haar, maar op dat moment zag zij geen andere uitweg.
Ik zelf had nooit een abbortus gedaan maar ik respecteer haar keuze.

Tuurlijk zijn er mensen die zich verwaarlozen, mensen die alles doen wat verboden is in een zwangerschap en een gezond kindje krijgen...
waarom dat gebeurt???? dat is dezelfde waarom, waar we een antwoord op krijgen als we willen weten waarom ons kindje overleed...

De natuur gaat zijn eigen gang, ik heb niet het idee dat dingen zonder reden gebeuren, hoe oneerlijk ze ook kunnen zijn.
Als ik kijk hoe mijn vriend en ik dit hebben doorstaan, hoe sterk we samen zijn, hoe nog dichter we bij elkaar gekomen zijn, dan denk ik "die dochter van ons heeft ook hele mooie dingen gebracht"

Een kraambezoek zou moeilijk zijn, ik moest een bevalling en van mijn zus en van mijn schoonzus meemaken, ik zag mijn ouders met de dochters van mijn zus en broer en ik had ze ook zo moeten zien met onze dochter...
de vragen waarom??? daar zijn geen antwoorden op...

ik hou me vast aan de toekomst, ik ben nu weer 11 weken en 3 dgn zwanger en weet dat mijn ouders volgend jaar met ons kindje in hun armen lopen, daar heb ik het volste vertrouwen in...
Ik kan nu alle dingen laten, en dingen juist doen die ik van een ander niet kan uitstaan, je kan nu zelf je waarden naleven en echt....daar komen we verder mee dan naar andere mensen kijken....want we kunnen helaas niet alle (aankomende)ouders laten voelen wat wij voelen....en laten we daar maar blij om zijn...

we hopen dagelijks dat mensen ons verdriet, onze leegte, onze tranen, en ons gevoel zullen begrijpen....maar we hopen dagelijks dat ze het nooit helemaal begrijpen.

Liefs Randy

ik vind jou niet  egotisch en ik kan mij het erg voorstellen dat je jaloers bent op jouw vriendin, maar ik vind ook dat je niet kan oordelen over andere mensen, iedereen heeft recht op een gezond kindje. ik rook zelf ook en nadat wij met veel moeite en de daarbij komende spanningen zwanger waren geworden, mocht ik zelfs niet stoppen met roken van mijn gynacoloog vanwege de spannigen, dus zo zie je maar oordeel niet voordat je het hele verhaal gehoord hebt.

hoi larsjoost,

Ik denk dat jij je hele verhaal dan maar moet vertellen, voordat ik oordeel over jou. Want zo uitgaande van je berichtje zou ik gelijk je gyn veroordelen dat ze je gewoon laat doorroken . Ik vind dat belachelijk, maar ja ik kan je hele verhaal niet dus veroordeel je niet te hard.

Wat jij echter net wel heb gedaan, en dat vind ik niet kunnen. Je hebt je vingers letterlijk laten typen, wat je dacht. of je bedoelt het niet zo, of het komt alleen mij krom over, maar ik zou voortaan even iets langer na denken voordat je nog meer mensen kwets.

Ik moets het ff kwijt, verder geen verwijten.

gr. Bambi

Iederen heeft inderdaad recht op een gezond kindje, en iedereen heeft
recht op zijn of haar verdriet. En in dat perspectief moeten
opmerkingen ook bekeken worden.

Dus als iemand met een dergelijk verdriet een opmerking maakt dat
iemand gewoon doorrookt, dan is dat niet omdat ze diegene geen gezond
kind gunt, maar wel omdat ze het niet snapt, hoe kun je namelijk je
kindje moedwillig gif toedienen (en dat is met 24 sigaretten zeer zeker
het geval). Hoe kun je moedwillig de kans op problemen verhogen. (Overigens zou ze niet misschien toch het verhaal erachter kennen, het gata immers om haar vriendin)

Dat is een vraag waarmee elke vrouw die een kindje verliest zich bezighoudt.

En dat een gynaecoloog jou door laat roken, daarover kan ik ook wel
oordelen. Je geeft zelf aan dat je moeilijk zwanger werd, misschien had
dat een reden moeten zijn om op dat moment al te stoppen met roken,
namelijk voor je zwangerschap, dat was een beter advies geweest van de gynaecoloog. (Roken kan ook het zwanger worden
bemoeilijken) En inderdaad ik ken niet het hele verhaal, dus over jou
persoonlijk oordelen doe ik niet, maar in het algemeen vraag ik   me wel
eens af, waarom vrouwen niet stoppen met roken voor de zwangerschap ipv
zich verschuilen achter spanningen tijdens de zwangerschap.

Miep

He meiden

Het laatste wat ik wil is mensen veroordelen op wat hun doen. Dat is echt ieder zijn keus en ik wil ook niemand aanvallen. Kijk ik ben zelf ook weer begonnen met roken en ik weet dat het beter is om hiervoor al te stoppen met roken, maar voor mij is het een uitlaatklep. Ik zou wel gelijk stoppen zodra ik het idee heb zwanger te zijn. Wat ieder doet moeten ze zelf weten, maar ik vind het gewoon echt dom als je gewoon doorgaat met roken. Zeker als het al een keer mis is gegaan, moet je toch beter weten.
Ik vind het heel fijn dat ieder van jullie gereageerd hebben, het steunt me enorm! We gaan gewoon het nieuwe jaar beter beginnen en beter eindigen. Dat is mijn wens.  

XXX Simone mama van Kyra*  

Terug
Bovenaan