Ben ik nou te makkelijk met ons kindje!!!

Hallo allemaal,

Wil hier geen moeders voor de kop stoten hoor!!!
Maar is de RRR wel zo goed en de beste manier!!!
Denk zelf dat iedereen zelf wel voelt wat je kindje nodig heeft!!!
Ik ben niet de moeder die zegt dat het kindje om zoveel uur moet eten, laat ons meisje zelf de tijd bepalen!!!
Ja misschien heb ik daardoor geen ritme maar wel een makkelijk kindje, en ik denk ritme komt vanzelf wel als ze groter is!!! Nu is ze nog zo klein en heeft ze gewoon mama erg hard nodig!!!
Maar ik zeg dat het voor mij het beste werkt en ook mij rust geeft!!!
Hoe doen andere mama's het??? O ja Jessica is nu 11wk oud!!

Liefs Sandy

Hallo,
Ik kijk bij joany ook niet echt hoelaat ze moet eten enz. Maar bij ons gaat het eigenlijk vanzelf ik geef bv en ze komt ongeveer om de 3uur. Ook met slapen is ze heel makelijk rond 19.00uur 's avonds gaat ze slapen dan kijk ik wel wanneer ze komt voor haar voeding. Ik merk wel dat als we een dagje druk zijn geweest dat ze dan wel huilerig wordt de volgende dag doen we het dan rustig aan.
Ieder kindje is anders je moet gewoon kijken wat het beste past bij jou en bij jou kindje.

groetjes,
marike ian 30-10-2001 en joany 09-02-2007

Hoi Sandy!

Ik geef Marieke   (3 mnd) ook haar fles wanneer ze die wil hoor. Dat deed ik met de oudste twee ook met BV, dus nu ook met KV. Gaat de fles telkens leeg, dan doe ik er de volgende keer een schepje bij. Ik wil zeker weten dat ze genoeg heeft, en ze drinkt zeker niet te veel! En de RRR regels, die pas ik in zoverre toe dat ik er wel voor zorg dat ze zoveel mogelijk in haar eigen bedje slaapt, niet in de box, dat ze regelmatig een badje krijgt, dat ze niet van schoot naar schoot gaat, enz. Dat vind ik een gezonde mix die voor ons erg goed werkt. En raad eens: er zit toch een regelmaat in haar voedingen hoor! En wijzelf hebben toch ook niet elke dag op precies dezlefde tijd evenveel honger?
Iedereen succes met het vinden van je eigen ritme!

Sabine

Hoi Sandy,

hier ook geen rrr, hoor! Ik laat Laura bijna alles zelf beslissen, maar geef haar wel om de 4 uur de fles, omdat ze er 5 op een dag moet hebben en er zelf niet om komt. Ik heb niet echt een ritme in het naar bed gaan overdag en ze slaapt regelmatig in de box. Mijn meisje doet het hier prima op en dat vind ik best. Als ze het nodig had gehad, had ik m er wel aan gehouden, maar dat is per kind weer verschillend! Ik denk dat iedere ouder dit voor zichzelf moet beslissen en ik ben ervan overtuigd dat er kindjes zijn voor wie het echt nodig is.

Groetjes Ilona

ps. Laura is nu ruim 4 maanden

Hai Sandy

Hier stoot je me helemaal niet mee voor de kop, hoor! Ik deed er ook helemaal niet aan. Ik sleepte Loek overal mee naartoe en voedde hem lekker op verzoek. Geen enkel ritme of regelmaat te herkennen!!! Op zich was Loek geen huilbaby ofzo, maar wel jengelig als dingen niet op een bepaalde manier gebeurde. Hij werd steeds wakkerder, alerter en drukker. Niet jengelig, waardoor ik het niet als een probleem zag. Pas toen hij bijna niet meer sliep overdag ben ik aan de bel gaan trekken. Inbakeren en rrr is een manier en er zijn vast meerdere goede, ben ik van overtuigd! Ik heb het t voordeel van de twijfel gegeven en uitgeprobeerd. Loek is er duidelijk rustiger van geworden en is nu nog vrolijker. Hij kraait en kletst de hele dag door en lacht voortdurend en tegen iedereen. Het is voor hem dus goed. (voor mij iets minder, want ik ben veel minder vrij in mijn doen en laten).

Overigens ben ik ook niet zo strak, hoor. Ik voed meestal op dezelfde plek, maar ook ergens anders (in huis of bij anderen op bezoek, net zoals het uitkomt). Ik voed nu even ongeveer op vaste tijden om Loek te wennen aan minder vaak drinken. door de verwarring van signalen was moe en honger niet meer te onderscheiden. Nu leer ik dat verschil bij hem te zien. Als Hij geen honger heeft en het komt uit, of soms juist eerder, dan pas ik de tijden gewoon aan. Als er maar min 3 uur tussen zit op de meeste momenten.
Het lijkt misschien dat ik me er strak aan houd, maar dat valt wel mee.

Ik zou willen dat het goed werkte om lekker te doen wat uit komt! Als dat bij jullie goed gaat... gewoon doen!!!! Ik hoop daar weer op uit te komen.

Groetjes
Rosanne

Hier ook geen rrr hoor (ben blij dat ik niet de enige ben) trouwens. Yanick maakt zijn eigen ritme, drinkt wanneer hij wil en slaapt ook wanneer hij wil. Soms slaapt hij ook een poosje in de box, al probeer ik hem wel 2 of 3 keer per dag in zijn bedje te laten slapen (maar meer omdat dat 'hoort'). Sinds een week heb ik het idee dat hij een beetje een ritme krijgt en daar spring ik dan wel op in (leg em in zijn bed als ik denk dat ie wil slapen).

Ik denk echt dat elk kindje  anders is. Yanick doet het goed zo, slaapt  als  hij moe  is (of hij nou in de box ligt, in bed, op schoot of bij ons in bed)  en laat het weten als hij  honger heeft. Hij gaat overal mee naar toe, en ik merk niet dat hij er last van heeft (al zorg ik wel dat hij geen 3 dagen  achterelkaar op stap gaat).  Maar ik weet zeker dat er kindjes zijn bij  wie het niet zo makkelijk gaat allemaal en die  een heel duidelijke structuur nodig hebben.    

groetjes, Paulien, mama van Yanick (11 weken)

Hoi,hoi,
Evi heeft de RRR echt wel nodig gehad, tot 16 weken heb ik haar ook ingebakerd. Nu niet meer. Wat de voedingen betreft zou ik haar best willen laten komen wanneer ze zelf wil. Maar dan gaat het waarschijnlijk niet goed. Ik maak haar nu op vaste tijden wakker omdat ze erg slecht drinkt en ze echt 5 voedingen nodig heeft.
En rust en regelmaat doen Evi gewoon goed.
Elk kindje is verschillend, en zolang ze het goed doen dan is het toch goed!
Kleine tevreden mama tevreden!

groetjes Sonja

Hoi Sandy,

Hier wel een RRR-mama, maar net als Rosanne ben ik absoluut niet beledigd door je berichtje. Wij passen de regelmaat toe omdat dat bij Senne geweldig werkt, ze was een huilbaby en spuugde ontzettend veel, toen zijn we ermee begonnen en sindsdien gaat het steeds beter. Regelmaat is denk ik wel voor elk kindje goed, maar dat kun je toepassen zoals je zelf wilt. Ook de manier waarop jij het doet, biedt je kindje regelmaat. Alleen niet volgens de klok, maar haar eigen ritme. En dat is prima toch! Sterker nog, ik was ook van plan Senne haar eigen ritme te laten bepalen, maar helaas is het voor haar (nog) geen optie. Als jouw kindje zonder een strak ritme kan, is het enige dat ik kan zeggen: geniet ervan!

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan