Ben ik nou te makkelijk met ons kindje!!!

Hoi allemaal,
Oeps geloof dat ik best een goed onderwerp heb aan gesneden!!!
Ja heb nu wat dagen hier gelezen en dacht echt van hé wat lees ik toch nu allemaal!!!
Dacht ook dat ik het niet goed deed, ja wat is goed of fout hé zeker nu zo nog zo klein zijn!!!
Maar heb wel veel aan jullie verhalen bedankt daarvoor!!!

Liefs sandy

Hoi Sandy en de rest,

ook ik laat Kian het ritme bepalen hoor. Ik geef bv en Kian slaapt al sinds dat hij vier weekjes is s nachts door. Heb hem een keer wakker gemaakt voor een voeding en dat heb ik geweten ook! Hele dag een mopperend kind gehad. Ik zorg wel een beetje voor ritueeltjes.... bedoel schone broek, eten, spelen tot hij er genoeg van heeft enzo. Zo ook s avonds voor het slapen gaan rond acht uur eten, spelen in de box/wippertje/bij papa(hihihi) dan in bad en als hij wil dan nog wat eten maar meestal wil hij dat niet eens en valt ie direct in slaap tot de volgende ochtend een uur of zes/zeven.

Hoi hoi, ook hier geen rrr moeder/baby.
De dag begint wanneer Fenna haar meld. Meestal is dat om ongeveer 6 uur,
dus dan de eerste fles en na ongeveer 4 uren de volgende enz.
Vanmorgen kwam ze ineens om half 5 dus hebben we vandaag een ander schema
gehad.
Ook met slapen is het steeds anders. De ene dag slaapt ze best veel (gisteren)
en dan is ze vandaag weer veel wakkerder.
Wel zie ik wanneer ze moe wordt e.d. en dan breng ik haar naar bed, of ze slaapt
in de maxi cosi als we onderweg zijn.
Tot nu toe gaat dit goed.
Ik doe dit niet bewust, want ik vind het knap dat er veel moeders zijn die er een echt schema al voor hebben. Over twee weken moet ik weer werken, maar ik weet niet
hoelaat de eerste fles is en hoelaat ik dan uit bed moet om op tijd te zijn...
Nou ja, dat zien we dan wel weer.
Groetjes, Alida en Fenna.

Hier is het een beetje een mix. Qua voedingstijden zitten we aardig op schema. Maar het kan best een uurtje (maximaal) per keer verschillen.
Verder doen we altijd na de fles boeren, even op schoot zitten en dan verschonen. Vervolgens mee naar beneden en dan spelen in de box of wipstoel.
Als Quinn per ongeluk in slaap valt in de box dan laat ik hem daar lekker slapen. Als hij moe wordt en begint te jengelen dan leg ik hem in bed. Maar dat wisselt dus per dag.
Ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt en waar je ziet dat je kindje het goed op doet.
Groetjes Veerle

Hey allemaal,

RRR betekent voor mij niet vaste eettijden of vaste slaaptijden, maar dingen in dezelfde volgorde doen. Bij mijn weten is dat ook de bedoeling: het kind geeft dan aan wat het nodig heeft en jij reageert als ouder daarop. Vaste eet- en slaaptijden was volgens mij meer uit oma's tijd... Hoewel er misschien babies zijn voor wie dat wel prettig is, ik weet 't niet.
Dus doe ik wel/niet RRR, kweet niet hoor.... ligt eraan hoe je 't interpreteert. Slapen doet ze wel altijd in bed (want om 't slechte slapen ben ik gestart).

Maar voor alle methodes geldt toch dat je doet wat je denkt dat nodig is voor je kind en datgene waarvan jij aanvoelt dat je kind 't nodig heeft? Of dat nu RRR, Natuurlijk Ouderschap (zitten er trouwens ouders op 't forum die dat doen?) of gewoon niks is. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met 't aanvoelen van je kindje.

Gr Irene

Hallo!

Ik had een week of wat geleden het " ben ik de enige die mijn kindje niet lang laat huilen" topic geplaatst. Eigenlijk was dit ongeveer hetzelfde idee.
Want volgens RRR mag je je kind (heeeel strikt gezien) alleen maar uit bedje halen voor voeding. Ik was eerst een beetje bang dat ik het fout zou doen als ik me hier niet aan hield, maar sinds een week of 2 ben ik het rrr veel losser gaan doen en doet mijn dochter het super.
Ik probeer wel een beetje op tijd te voeden, maar deels is dat omdat Kyara zich anders savonds niet meer meld en ze geen geweldige drinker is, dus die 5de fles echt nodig heeft.
Verder haal ik haar uit bed als ze huilt aangezien er elke keer echt iets is, even knuffelen bij mama is in mijn beleving ook iets... Ik laat haar af en toe als ze het nodig heeft ook gewoon op mijn arm in slaap vallen, want ik merk dat ze gewoon in haar bedje KAN slapen, maar soms mij gewoon even nodig heeft, ok, prima vind ik zo! Ze slaapt normaal gesproken wel altijd in bed als ze lekker in haar vel zit, maar als ze een keer in de box in slaap zou vallen (doet ze meestal niet want gaat jengelen als het genoeg is) dan laat ik haar lekker liggen en ga ik niet panisch naar het bedje rennen...
Geen aanval op de RRR-mama's hoor, als je kindje het nodig heeft, vooral doen!

Groetjes,
Nymue

Verder wel lekker om te horen dat ik inderdaad niet de enige ben, dacht dat ik een van de weinige was...

Hoi Sandy.

Gewoon doen waar jij en de kleine zich goed bijvoelt.
Ik heb te veel naar het cb geluisterd, Teun moest om de 4 uur gaan eten,als hij huilde moest ik hem maar entertainen. Nou dat heb ik geweten,van een super makkelijke lieve baby naar een huilbaby! Honger is honger en niet spelen. Elke keer kreeg ik te horen dat hij onder het lijntje liep, ja hallo,hij is 6 weken te vroeg geboren. Toen ze het lijntje 6 weken hoger legde zat hij boven het gemiddelde. Ik heb me heel druk gemaakt maar als er nog een volgende mag komen ga ik het heel anders doen!!
Opzich is rrr best goed natuurlijk maar een beetje met de teugels veren kan volgens mij geen kwaad. Teun wil overdag niet in zijn bedje,hij breekt de boel af,in de box of kinderwagen slaapt hij als een roosje,tja dan kies ik toch voor de box of kinderwagen.
Succes!! Hadden we maar een handleiding!!

Groetjes Mikkie.

boas heeft zijn eigen schema en daardoor krijgen we een soort natuurlijke RRR.het gaat idd niet om vaste tijden,maar voorspelbare handelingen met logische gevolgen(na het drinken ben ik lekker tevreden en heb zin om te spelen.na een uurtje spelen ben ik moe geworden en wil lekker slapen).de R van rust doelt op niet de hele dag je kind van hot naar her slepen,jan en alleman laten oppassen enz..sommige kinderen hebben iets meer sturing nodig om de onrust te verdrijven en daar zijn die boeken voor.als je kindje dat niet nodig heeft is t makkelijk gezegd dat je er niet aandoet.maar  kijk maar eens goed naar je dag;je doet t wel.
groetjes kari

Terug
Bovenaan