Ben ik nou te makkelijk met ons kindje!!!

Hier wel rrr en geen huilend kind, want zoals eerder gezegd gaat het om de volgorde en niet om de tijden. Wordt hij na drie uur wakker dan krijgt hij dan zijn flesje slaapt hij langer dan krijgt hij hem dan. rrr is niet iets wat je krampachtig moet doen, maar mag gewoon lekker ontspannen. Hier soms 6 flessen op een dag en dan opeens een keertje 8. Maar alles gewoon in de zelfde volg orde en daar doet ons kindje het heel goed op. Ik probeer hem twee slaapjes over dag in zijn eigen bedje te laten doen en overige in de wandelwagen of maxi cosi als we onder weg zijn.

Groetjes
Chris

het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat RRR niet betekent dat je alleen maar op de klok kijkt en niet naar je kindje.

RRR past helemaal niet bij mij, maar blijkbaar wel bij mijn kindje, die de eerste 2 maanden na de geboorte alleen maar overstuur door het leven leek te gaan. Vaste rituelen inbouwen doe je vaak vanzelf al een beetje, maar je bnet er veel bewuster mee bezig als je RRR probeert toe te passen.

Inmiddels is mijn zoontje gekalmeerd en ga ik langzaam en vanzelf ook steeds meer afwijken van het RRR (meer op pad, dan krijg je dat vanzelf). En nu kan hij er tegen.

hi,

Rust Reinheid en Regelmaat, wij proberen het wel toe te passen.
Regelmaat betekent helemaal niet dat je je kindje op vaste tijden moet voeden, maar voor sommige kindjes is het wel fijn dat ze alles in dezelfde volgorde krijgen. Dat is regelmaat, zoals ook eerder gezegd. Dat van vast tijden voeden wekt alleen maar stress op, volgens mij.
Reinheid, het lijkt me dat alle moeders dat toepassen toch? Lijkt me niet meer dan logisch.
Rust: niet ieder kind kan tegen allerelei geluiden (zoals onze zoon). Hij slaapt het best in een rustige omgeving. Als er teveel geluid, gepraat om hem heen is, wordt hij onrustig.

Wij passen het dus toe op de manier die wij denken dat het goed is.
Verder pleit ons cb ook voor RRR, maar we mogen ons kindje echt tussen de voedingen door wel uit zijn bedje halen, als hij wakker is en graag bij ons wil zijn.

Gr. Tamara.

Is dat echt zo? Dat een cb het heeft over rrr en opvoeden enzo? Bij mij kijken ze naar het kind en vragen of ik vragen heb en dan is het klaar! Geen enkele bemoeizucht ofzo of zeggen hoe ik het moet doen. Gelukkig maar!

hallo,

Onze dochter heeft wel de 3 r-en nodig! Dat betekent niet dat je een ander veroordeeld met een ander ritme! Iedere moeder doet het op haar eigen manier goed, denk ik. De ene baby is makkelijker dan de andere!

Madeleine krijgt niet op dezelfde tijden voeding, maar wel voor de voeding verschonen dan voeden, even spelen of knuffelen en dan weer naar bed. Zodra ze in bed ligt gaat ze huilen dit houdt ze een kwartier tot een half uur vol en dan valt ze in slaap. Wanneer ik deze regelmaat niet aanhoudt, raakt ze zo overstuur dat ze het volhoudt om 2 uur of nog langer te krijsen. We waren in het begin makkelijker met alles, wel met gevolg dat we iedere dag een krijsend kind hadden. Pfff erg vermoeiend....

Dit werkt voor haar het beste! En daar gaat het toch om wat het beste is voor je kind! Als ze makkelijker was geweest dan wordt je zelf toch ook wat makkelijker qua rrr. Nee hoor vooroordelen zijn zo makkelijk. Als jouw kindje het goed doet, is het toch goed!

Veel geluk!
Liefs  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Ja Kari, dat is 't ook: je hebt vanzelf een dagritme, zelfs als je er " niet aan doet". De dames na mij hebben beter verwoord wat ik wilde zeggen, 't gaat idd niet om de tijden of het vaste schema.
Gr Irene

Terug
Bovenaan