ben je getrouwd, partnerschapregistratie of iets anders??

Hoi Debby
wij hebben ons ook laten registreren!!! Ik heb zijn achternaam...
maar het gaat toch niet om het trouwen, maar om het gevoel wat je met elkaar hebt.
Wij hadden een SUPER dag!!! 4 getuigen en een feestje..het voelde helemaal te gek.
Dat trouwen, voor wie doe je het eigenlijk, voor jezelf of om voor je familie en vrienden een feestje te geven?? Wij vonden het het geld niet waard, dure jurk, feest, pak, etc. Dit was helemaal ons ding op onze manier...of te wel, te gek!
En als er straks een baby is , hoeft mijn man!! de baby alleen maar te erkennen bij de gemeente alszijnde zijn kind, met mijn toestemming. Dat is het enige verschil met een huwelijk....
Succes
greetz Shell

Hoi!
Wij wonen samen (koophuis) en hebben een samenlevingscontract op laten stellen. We hebben er een tijd aan gedacht om te gaan trouwen maar wegens omstandigheden besloten om dit toch niet te gaan doen. Eigenlijk heb ik wel vrede met dit besluit terwijl ik al druk bezig was met kijken naar jurken in allerlei tijdschriften. Ik vind ons leven prima zo en als ik er eens goed over nadenk weet ik ook niet wat een huwelijk hieraan toe zou kunnen voegen. Mijn vriend was toch al niet zo van het trouwen dus hebben we besloten het niet te doen. Je weet natuurlijk niet  wat de toekomst nog gaat brengen....
xxx

wij woonen nu bijna 2 jaar samen,en hebben een samenlevingscontrakt!!!!

mijn vriend wil niet trouwen,en ik ben ook niet zon feestbeest!!!
als ik dan zou willen trouwen zou ik het klein houden,een leuk tuinfeest lijkt mij dan leuk!!!

maar goed dat zit er (voorlopig) niet in,en ach...we hebben het goed zo!!!

nu nog een kindje....

xxxtam80

hoi,

Wij zijn nu inmiddels alweer dikke 8 jaar en halfjaar bij elkaar. Sinds vorige maand 2 jaar getrouwd en daarvoor 6 jaar samen gewoond met alleen een testament! Samenlevingscontract zagen wij het nut niet van in! in het testament hadden wij het al wel zo geregeld dat we dit niet weer hoefden open te breken! dit houdt in dat het op het langstlevende partner staat en dat de  eventuele kinderen de erfgenamen zijn. Hierbij kan de koude kant (eventuele schoonzoon en -dochter) nergens aanspraak op maken.je weet maar nooit met een eventuele scheiding! En we hebben laten beschrijven wat er met onze bezittingen moet gebeuren als we er alle twee niet meer zijn en er nog geen kinderen in het spel zijn! Succes met je keuzes!

Groetjes

hoi hoi!

wij gaan a.s maandag trouwen!   maar we houden het klein, s'ochtends trouwen in het gemeentehuis (dan kost het niet veel, ga er liever van op vakantie), en s'avonds een lekker buffet met alleen naaste familie, zoals ouders zussen broers en aanhang, en van ons allebei twee goede vrienden... lekker knus
wij trouwen natuurlijk omdat we ons leven met elkaar willen delen, maar ook voor de praktische kant... bij evt kinderen. en ik vind het leuk om dezelfde achternaam te hebben haha!

wij wonen nu 2 1\2 jaar samen en kennen elkaar al ongeveer 10 jaar...

liefs sas

Lieve Bebbie !
Wij zijn 2 1/2 jaar geleden getrouwd omdat ik zwanger was. Even naar het gemeentenhuis gegaan, elkaar het ja-woord gegeven en daarna lekker  een weekendje weg. Geen groot feest, geen trouwjurk, gewoon lekker simpel. We trouwden van wege ons kindje, het dragen van de zelfde achternaam.
Voordat we trouwden woonden we 6 jaar samen en hadden een samenlevingscontract met testament.
In het testament hebben we nu een voogd erbij laten zetten, voor het geval wij samen komen te overlijden. Zij neemt dan de zorg van onze dochter en het huis enz op zich.
Het is even een heel gedoe, maar erg belangrijk om over na te denken, vind ik.
Succes met je beslissing,

Groeten van Miena

Hoi Bebbie,
Mijn man en ik zijn 11 jaar bij elkaar.
6 jaar geleden een huis gekocht zonder samenlevingscontract of wat dan ook, want we wisten dat we in de toekomst zouden gaan trouwen. Nou dat is in sept 2004 gebeurd.
Een groot feest met alles erop en eraan, ben een echt feestbeest en het is toch een droom en mijn man vond dat gelukkig ook. Alles goed meegemaakt en niet in een waas.
Nu hebben we alles op een rijtje en ben ik net als mijn man toe aan een kindje van ons zelf. Wilde vroeger geen kinderen en mijn man al van het begin af aan, dus dat was lastig. Het is maar wat je zelf wilt, trouwen of niet, feest of niet, maar een droom is al uitgekomen bij mij en hoop snel een andere ook. Dat jouw dromen ook uit mogen komen!!!!

Terug
Bovenaan