ben je getrouwd, partnerschapregistratie of iets anders??

Hoi allemaal,

Ik heb toch nog wel een heel belangrijk aandachtspuntje bij het geregistreerd partnerschap. Wij willen eigenlijk ook niet trouwen maar na een bezoek aan de notaris denken wij er nu anders over. Bij het geregistreerd partnerschap (GP) is in principe alles gelijk geregeld als bij een huwelijk alleen.... niet als een van jullie komt te overlijden!
Dan is er echt niks geregeld. En dat is bij het huwelijk wel zo.
Bij het GP mag je wel de naam van je vriend aannemen alleen niet op officiele stukken dus eigenlijk alleen in combi met je eigen naam.

Ik raad iedereen aan eens bij de notaris binnen te lopen en daar info vragen.

En geld kost het allebei, de notaris is prijzig en als je niet trouwt in gemeenschap van goederen zoals wij willen dan moet je daar ook zijn.

Groeten Roos

hoi,

wij zijn nu ruim een jaar  geregistreerd partners met partnerschapsvoorwaarden (mijn man heeft een eigen zaak) alles is notarieel vastgelegd (ook bij overlijden). Toevallig vandaag naar het gemeentehuis geweest en mijn meisjesnaam om laten zetten in zijn naam, vond ik wel leuk om te doen, die keuze is dus vrij (welke naam je aanneemt, net als bij trouwen). Wij hebben het knus gehouden met de ouders als getuigen, want je moet elkaar echt het ja-woord geven.  Een paar dagen later  een borrel gegeven voor vrienden en op de dag zelf lekker uiteten geweest.  

Hoi,

Mijn man en ik hadden al trouwplannen en wilden wel een klein feestje geven. Echter toen we in juni besloten om te kijken of het lukte om zwanger te raken, was het in 1x raak. Tja toen hadden we zoiets van laat dat feest maar zitten ! Uiteindelijk zijn wij tijdens zo'n gratis uur getrouwd en op de dag zelf hebben we alleen zeer dierbare uitgenodigd. 's Middags zijn we toen naar een hotel gegaan. 2 dagen later hebben we een feestje (gelijk met mijn verjaardag) gegeven. We zijn in november 2004 getrouwd en onze dochter is eind maart 2005 geboren. Het geld dat we op deze manier hebben uitgespaart hebben we lekker uitgegeven aan babyspullen, veeeeeeeeeeeel leuker !

Groetjes Irma.

Terug
Bovenaan