Ben jij ook al 1,5 jaar bezig? Tevens in de MM terrecht gekomen en het onderhand eens beu??

A

Anoniem

Guest
Nou ik wel......

Ik word  binnenkort 31 jaar, al mijn vriendinnen zijn bezig voor  hun 2e en mij lukt het maar niet om nummer 1 voor elkaar te krijgen.

PCOS is geconstateerd bij mij en loop al vanaf februari in het ziekenhuis. Eerst provera gekregen om de menstruatie op te wekken en Clomid. Inmiddels bezig met 7e ronde  Clomid.(2x 50, 1x100, 4x 150)  De eerste keer 150 mgr. werden er nl. 2 eitjes geconstateerd met de juiste grote. Op dag 15 was één daarvan niet meer te zien en blijkbaar een goede eisprong gehad.

Maar worden jullie net als ik ook wel eens gefrustreerd van meiden die na 4 maandjes al door de bomen het bos niet meer zien en dan gaan huilen als ze ongestellie worden? Ik bedoel: ieder zijn ding maar af en toe denk ik wel eens KOM OP HEE.....met alle respect verder hoor.

Ik heb dus een schoonzus die na 4 maanden zwanger is geraakt en dan tegen mij begint te zeuren hoe moeilijk die 4 maanden wel niet waren...elke keer wachten op de rode duivels enz enz.... Opmerkingen zoals: als jouw man's zaad net zo goed is als dat van zijn broer komt het wel goed...komen mijn keel uit. Want daar ligt het ook allemaal niet aan en dat weten ze goed.....Mensen bedoelen het allemaal niet verkeerd maar af en toe denk ik...zucht......

Ik wil echt niet het slachtoffer uithangen (misschien af en toe ook wel eens zin in) maar word al snel ge-irriteerd dankzij de medicijnen (bijwerking) en dan ook nog eens die opmerkingen...nee daar baal ik op dit moment ontzettend van...maar hopelijk groei ik daar weer snel overheen...het is toch niet anders...En er zijn natuurlijk mensen met ergere dingen, laten we dat voorop stellen! Dus misschien moet ik ook maar niet zo zeuren....

Meerdere mensen deze gedachten???

XXX Sporty

hey sporty

je hebt het mooi neergezet, en ik weet wat je voelt, ik zit inmiddels aan me 8ste ronde clomid en heb dus ook veel last van de bijwerking, en wordt ook af en toe zooo moe van al die goedbedoelde adviesen enz,
Ik probeer positief te blijven ook al is dat af en toe moeilijk, maar ik kan gelukkig wel nog blij zijn als iemand in mijn omgeving zwanger raakt, maar ze moeten inderdaad niet gaan zeuren als ze naar 4 maanden zwanger zijn en dan zeggen hoe moeilijk dat wel niet was, dan schiet ik ook uit me slof
succes meid

xx linda

hoi Lindajoey,

Je omschrijft het precies goed...Ik kan idd ook blij zijn voor degene die zwanger is maar dan moeten ze niet zo zeuren.........

jij de 8e ronde clomid? nu ook aan de 150 mgr? Moet jij dat ook een half jaar volhouden voordat je terug mag naar de gyn???? Ik vind een halfjaar best lang maar goed...in principe hebben we nu dezelfde kansen als een "gezond stel" laten we maar zeggen.....
Dus het heeft idd tijd nodig....

En die bijwerkingen zijn niet prettig he? Merk ook dat ik niet mezelf ben af en toe en dat het mijn omgeving nu ook echt begint op te vallen (ook mensen die van niks weten)....ERG vervelend....maar ik heb ook geen zin om iedereen uit te leggen hoe of wat...heb jij dat ook?

xxx

Hoi,

Ik ben een van de dames die "pas" (ruim) een half jaar bezig is.
Ik baal inderdaad elke keer (en fijn dat dat hier op een anoniem forum kan, in mijn omgeving klaag ik echt niet tegen anderen hoor!)
maar ik wil ook wel even zeggen dat ik me heel goed besef dat er veel dames zijn bij wie zwanger worden helemaal niet zo vanzelfsprekend is en dat de teleurstelling elke maand misschien wel  veel harder aankomt dan bij mij.
Laten we hopen dat we alemaal snel een positieve test zullen krijgen!!
Sterkte (met medicijnen , bijwerking etc.)  en succes!!

Groetjes Janne

Hoi sporty en andere meiden,

Je hebt helemaal gelijk en haalt de woorden uit me mond (even voor de duidelijkheid ik gun iedereen een kind of ze nou met ronde 1 of ronde 20 een positieve test krijgen).

Maar in mijn omgeving krijg ik ook alleen maar advies van mensen dat ik het naast me neer moet leggen dat het dan vanzelf lukt enzo. ben er nu na 2 jaar achter dat ik endometriose heb krijg 5 september een kijkoperatie waarbij ze gelijk een grote cyste weghalen en zal daarna met IVF moeten beginnen ik ben nu 26 en mijn man is 28 nooit hadden wij gedacht dat dit bij ons zou gebeuren maar het gebeurd toch. Het is gewoon niet vanzelfsprekend blijkt maar weer dat je zomaar een kind "neemt" een kind neem je niet een kind krijg je als je geluk hebt.

een aantal van jullie zijn met Clomid bezig mag ik vragen wat dat precies is en waar dit voor dient heb het al meer zien staan maar weet dus niet wat dit betekend. Zelf krijg ik niets alleen diclofenac om de ergste pijn van menstruatie tegen te gaan ik val zelfs flauw.

hopelijk hebben jullie binnenkort allemaal een positieve test succes allemaal.

groetjes
Leepat

Hallo!

Janne: bedankt voor je berichtje.....

Leepat: jij ook bedankt voor je berichtje en even een korte uitleg:  clomid is bij mij van toepassing omdat ik geen goede eisprong zou hebben. Mijn eitjes/follikels volgroeien uitzich zelf niet en dan kan hij ook niet gaan springen. Clomid bevorderd dus de groei van die follikels zodat ik een goede eisprong krijg en dat deze dan ook bevrucht kan worden. Net als jullie hebben wij ook zoiets: wie had dit nou bij ons verwacht??? Maarja, helaas is het zo. In onze omgeving zijn er mensen die al zwanger worden als ze elkaar alleen maar aankijken.....

Jij een cyste weg laten halen? Krijg je dan ook hormonen? Een vriendin van mij had dat namelijk.....

xxx

hey meiden

leepat: jeetje zeg dat is ook niet niks wat jij hebt, en er wordt een cyste weggehaald en ze willen ivf gaan doen, ik hoop meid dat het dan snel raak mag zijn

sporty: ik heb 100mg clomid, en ik heb dat dus omdat ik uitmezelf helemaal geen eisprong heb, Ik ben in mei zwanger geweest alleen was dat helaas een bbz dus ik ben met spoed geopereerd en me linker eileider is verwijderd,
Ik moet elke 26ste dag van mijn cyclus naar de gyn toe en dan moet ik bloedprikken en dan krijg ik alvast uit voorzorg een nieuw receptje van clomid mee voor als ik ongesteld ga worden, ik krijg geen metingen van me eitjes of wat dan ook,
Toen ik in mei was geopereerd heb ik gelijk een kijkoperatie gehad om te kijken of de andere eileider goed was en dat was het geval, dus die kijkoperatie hoef ik nu niet meer gelukkig, Ik krijg nu na deze ronde nog 2x clomid en daarna 4x spuiten en daarna waarschijnlijk pas iui, maar ik hoop dat het natuurlijk snel raak is, wij zijn nu ook ruim anderhalf jaar bezig voor nr,2 ik heb een zoontje van 3 jaar, en daar was ik spontaan zwanger van, dat wil dus zeggen dat ik ineens een jaar nadat ik was gestopt met de pil zomaar 3x ongesteld raakte uitmezelf en toen was ik zwanger, Ik ben ook nog maar 5x uitmezelf ongesteld geweest

xxx linda

quote: lindajoey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-08-2008 10:43:58'));

hey meiden

leepat: jeetje zeg dat is ook niet niks wat jij hebt, en er wordt een cyste weggehaald en ze willen ivf gaan doen, ik hoop meid dat het dan snel raak mag zijn

sporty: ik heb 100mg clomid, en ik heb dat dus omdat ik uitmezelf helemaal geen eisprong heb, Ik ben in mei zwanger geweest alleen was dat helaas een bbz dus ik ben met spoed geopereerd en me linker eileider is verwijderd,
Ik moet elke 26ste dag van mijn cyclus naar de gyn toe en dan moet ik bloedprikken en dan krijg ik alvast uit voorzorg een nieuw receptje van clomid mee voor als ik ongesteld ga worden, ik krijg geen metingen van me eitjes of wat dan ook,
Toen ik in mei was geopereerd heb ik gelijk een kijkoperatie gehad om te kijken of de andere eileider goed was en dat was het geval, dus die kijkoperatie hoef ik nu niet meer gelukkig, Ik krijg nu na deze ronde nog 2x clomid en daarna 4x spuiten en daarna waarschijnlijk pas iui, maar ik hoop dat het natuurlijk snel raak is, wij zijn nu ook ruim anderhalf jaar bezig voor nr,2 ik heb een zoontje van 3 jaar, en daar was ik spontaan zwanger van, dat wil dus zeggen dat ik ineens een jaar nadat ik was gestopt met de pil zomaar 3x ongesteld raakte uitmezelf en toen was ik zwanger, Ik ben ook nog maar 5x uitmezelf ongesteld geweest

xxx linda

Jeetje linda, dat is me ook een verhaal zeg..... ik hoop ook voor je dat je het redt met de clomid en al het andere niet nodig is. Ik zal voor je duimen!!
Dus je bent wel een keer spontaan zwanger geworden? Nou daar zeg je me wat...ik had begin dit jaar echt heel sterk het vermoeden dat ik zwanger was, ik zou dan zo'n 5 a 6 weken zwanger zijn, had heel veel pijn in mijn borsten (nog nooit zo erg gehad) en nog meerdere kwaaltjes.. Toen kreeg ik opeens zo'n heftige buikpijn, ik viel bijna flauw, kon niet meer praten, kroop bijna tegen de muur omhoog en kwam dus mijn ongestellie los. (of wat anders????). Zolang je niet weet dat je zwanger bent, kun je ook niet praten over een eventuele miskraam en mijn man zegt nu achteraf: zie je nou, jij hebt niet eens goede eitjes gehad dus het zal wel niet zo zijn want blijkbaar wordt je niet spontaan zwanger. Maar dat kan dus wel! Nahja goed, het is dan toch zo en je kunt daar niks meer aan doen maar bevestigd wel een beetje mijn gevoel dat het wél mogelijk is....

Hebben ze het met jou niet gehad over het volgroeien van de eitjes? Het heeft dus echt met je eisprong te maken? Ik dacht namelijk altijd dat je dan een ander hormoon kreeg toegedient...weet even niet welk. Maar die medicijnen hebben dus nog geen effect gehad op je eisprong? Of zou 100 clomid moeten volstaan?

xxx

Terug
Bovenaan