Ben jij ook al 1,5 jaar bezig? Tevens in de MM terrecht gekomen en het onderhand eens beu??

hey sporty: ik krijg op dit moment gewoon een eisprong met die 100mg clomid gelukkig, ik heb wel eitjes in me eierstokken zitten maar die groeien niet uitzichzelf, omdat als ik geen hormonnen of wat dan ook gebruik dan wordt ik gewoon niet ongesteld, ik was gestopt met de pil en was gewoon bijna een jaar niet ongesteld,
Maar goed het is niet anders en ik blijf positief anders dan wordt je gek maar leuk is anders natuurlijk

En ja jeetje dat is altijd moeilijk te zeggen of je een miskraam hebt gehad, meestal verlies je dan ook stolsels erbij, en het vervelende van ons lichaam is dat die ons heel erg in de maling kan nemen, en daar weet ik ook alles van, Ik heb ook gedacht dat ik zwanger was, heel erg missleijk en zere borsten en alles, maar dat bleek gewoon met de naderende menstruatie te maken hebben,

xxx

Hier ook iemand die al een tijdje bezig is. Wordt niet echt sjaggie van meiden die zwanger raken, maar wel van al die zwangere BN-ers haha. Wordt allemaal zo breed uitgemeten in de media, nou en dat ze zwanger zijn, ik wil ook zwanger zijn.
Ben nu een jaar bezig, vorig jaar bij de 1e ronde gelijk zwanger,helaas een mk geworden. Na onderzoeken (die wilde ik zelf), blijkt dat mijn baarmoederslijm te zuur is. Nu moet ik dus elke maand tijdens de klusdagen met een of ander goedje gaan spoelen, dit moet ik een half jaar doen (nu nog 2 maanden). en als dat niet lukt, dan gaan we verder kijken. Over 1,5 week wordt ik 35 dus ook niet meer 1 van de jongste. Soms vraag ik me af of het nog wel lukt. Elke maand spoelen is ook niet echt spontaan meer. Want moet voor het sexen min een uur en max 4 uur vtv spoelen. Heb er af en toe echt geen zin in. De 1e zwangerschap was dus eigenlijk een gelukje, die helaas niet een groot geluk is geworden.
Probeer er niet te veel bij stil te staan, eens zal t   lukken.

Sja, en over de meiden die 4 maanden al te lang vinden, kan me ook wel een beetje hun reactie voorstellen, elke maand is te lang toch?   Maak je daar niet te druk om joh, blijf lekker aan je zelf denken, dat is toch veel belangrijker, toch? Ik heb dat je snel zwanger raakt.

gr Bieb

hallo meiden,

Lindajoey: dan hebben we allebei ongeveer wel hetzelfde probleem jah, ik werd ook niet ongesteld of 1x in de 4 maanden. Het rare is dat de eerste 7 maanden nadat ik gestopt was met de pil wél regelmatig was, en dat ben ik heel mijn leven nog nooit geweest. Lichaam kan je idd voor de gek houden....

Bieb: Een oude vriendin van mij had het zelfde als wat jij hebt mbt de zuurgraad.Idd niet echt spontaan als je moet gaan klussen maar probeer er toch wat leuks van te maken. net zoals jullie zeggen: positief blijven! dat proberen wij ook zoveel mogelijk...maar je hebt wel eens zo'n tijd dat je denkt: . Maar gelukkig het merendeel niet.

Ik spreek jullie hopelijk over 2 weken weer, ik heb nl vakantie. We gaan vanaf morgen lekker naar de Dom. Republiek...even bijkomen van het afgelopen jaar, HEERLIJK!!

Meiden, jullie veel succes en houden jullie me op de hoogte????

XXXXXXXX

Hoi,

Wij zijn inmiddels ook 1,5 jaar bezig en heb inmiddels 2x IUI (kunstmatige inseminatie) gehad. We hebben alle gebruikelijke onderzoeken achter de rug met als resultaat dat alles bij mijn man en mij prima in orde lijkt te zijn. Dat is natuurlijk op zich mooi, maar waarom wordt ik dan niet zwanger?!
De gyn weet het ook niet, het zal mijn leeftijd wel zijn (38) en omdat de tijd dringt mochten we dus aan de iui.
Mijn nod is 30aug, duimen jullie mee.
Allemaal veel sterkte en groetjes
Wietske

sporty: fijne vakantie meid

wietske; ik ga voor je duimen meid dat je 30 aug goed nieuws gaat krijgen

xxx

Hallo allemaal,

ooh jullie verhalen zijn zo herkenbaar!

dit was onze 12e maand, dus wij zijn nu een jaar bezig, jullie dus al langer, maar ik word er echt gek van soms! en onzeker, en zoals door jullie al gezegd is: dan ben je al anders door de hormonen en dan krijg je ook nog een die opmerkingen, dan gaat het al vanzelf zo hard dat ik thuis kom en sta uit te janken bij mn vriend. soms is het gewoon even teveel.

en ik vind het niet raar dat wij af en toe denken: waarom moet het zolang duren? ik lees hier soms ook berichten van vrouwen die zeggen: pff al 3 maand bezig en NOG NIET zwanger. dat kan ik dan niet zo goed verkroppen.. meestal gaat het goed, en ik moet zeggen dat ik me het laatste half jaar erg goed heb gehouden en geprobeerd heb positief in te stellen, maar deze maand is erg. heb nu bijna het hele weekend gejankt..maar dat lucht ook wel weer op.

ik heb ook pco, dit was onze 2e maand clomid en beide maanden hadden we een goede eisprong. deze maand moest ik bijna om de dag een echo laten maken om te kijken wanneer mn eisprong precies was en de gyn zei dan ook: oooh er is zo'n grote kans dat je zwanger bent, ik wil dat jullie "zwanger" gaan denken.

pfff daar mag ze ook wel mee ophouden, want onbewust ga je dan toch denken: oooh zou het echt zo zijn deze maand? heb  zaterdag een test gedaan (die je een paar dagen voor je nod kan doen) maar deze was dus weer negatief. word er echt helemaal gek van..a.s. woensdag is mn nod (als ik uitga van 32 dagen, net zoals vorige maand). hoop dat ik dan ook direct ongesteld word, zodat ik snel weer kan beginnen met clomid.

ga wel vragen of het iets rustiger mag deze maand. wil niet meer om de dag naar het ziekenhuis..

nou meiden, heel veel succes en kop op als het even tegenzit. hoewel ik nu soms al wil stoppen met al dat gedoe, zal het toch voor ons ook wel komen..? hoop alleen gauw, zodat we allemaal even rustig adem kunnen halen en blij kunnen zijn.

liefs diaan

Hoi meiden,
Hier nog iemand die jullie verhalen herkend!!
Ik ben inmiddels bezig met ronde 26, 1 november zijn wij twee jaar bezig (mocht het dan nog niet gelukt zijn)   Het eerste jaar gewoon geprobeerd, hoewel ik al m 'n twijfels had, want jaren geleden, voordat ik de pil slikte, was ik gemiddeld zo 'n twee keer in het jaar ongi.   Vlak nadat ik gestopt was met de pil, en nog niet dit forum had ontdekt, ben ik met flinke buikklachten bij  m 'n ha. geweest, die me vertelde dat het met het ontpillen te maken kon hebben, maar bijv. ook met de eisprong, etc. Ik was al wel twee keer ongi geworden sinds het stoppen, dus  vroeg ik aan de ha. of dit betekende dat ik sowieso een eisprong had, maar hij zei dat dit niet perse zo hoefde te zijn, en dat ik dit middels het tempen kon controleren. Ik ben toen een paar maanden later begonnen met tempen, en zag een paar keer wel temp-verhoging, maar op een gegeven moment de ene maand wel en de andere niet. Hiermee naar de ha. gegaan, en die heeft ons in de 12de ronde naar de gyn gestuurd. Vervolgens allerlei onderzoeken gehad, alles was goed, ook bij m 'n man. Het enige was dat ik dus niet vanzelf (iedere maand) een eisprong had, en dit zou bijgehouden worden  bij de fertiliteitspoli. Na de eerste echo's bleek ik geen groei van een folikel te hebben, en kreeg al snel clomid voorgeschreven, dit was begin dit jaar. Inmiddels dus 8 maanden verder, en nu zit ik op 150mg en heb ook al 5x pregnyl erbij gespoten omdat wel gegroeide folikels ook te eigenwijs waren om te springen.
Op dit moment moet ik ongi worden en dan gaan we de volgende ronde met IUI van start, heb goeie hoop dat het nu snel een keertje raak zal zijn. We starten met gewoon clomid en pregnyl, de komende 3x en daarna wordt overgegaan op het spuiten van hormonen ('k denk Menopur)

Ook in mijn omgeving wordt de ene na de andere bekende gewoon zwanger, waaronder ook twee collega's..heel dichtbij dus, ik zie ze bijna iedere dag (groter worden) Ik ben wel blij voor ze, beide hebben ook problemen gehad (mk. en lang erover doen) Maar bij sommige van de mensen die zwanger zijn geworden de afgelopen maanden, kan ik echt niet meer blij zijn, bijv. een  kennis van 33 die al twee kinderen heeft, (de jongste is nu 6) zei vertelde doodleuk dat ze in december dachten...als we er nog een willen, dan moeten we het nu doen, en ja hoor...zwanger.
Dat vind ik dan echt moeilijk te verkroppen.
In m 'n omgeving weten m 'n ouders, m 'n zus, m 'n mans ouders en broer, een stel waarmee we goed bevriend zijn en m 'n collega''s ervan, dat het bij ons niet lukt, en dat we in 't ziekenhuis lopen,  Maar anderen die het niet weten zie je dan soms wel eens kijken of het al niet zover is bij ons, ze zeggen niks, maar je ziet ze gewoon kijken en het zich afvragen. Ook had ik een tijdje geleden een kindje van een vriendin op de arm, en toen werd er natuurlijk gezegd dat het me goed stond. Tja, wel logisch natuurlijk, maar dat kwam ook wel hard aan.
Ik leef met jullie mee, en vind het ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, hoe vervelend het voor jullie natuurlijk ook is
Groet, Moon

Terug
Bovenaan