ben zo misselijk, help

Hoi meiden,

Ben nu 9 weken zwanger en ben ook al 9 weken 24 uur per dag misselijk.
Nee ik ga nog net niet over mijn nek maar ik word er zo ongeloofelijk moe van.
In het begin hielp het als ik een appel at maar nu werkt er niets meer. Ik word er zelf lichtelijk chagrijnig van. Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier pas last van toen ik ongeveer 20 weken zwanger was en niet zo heftig als nu. Ik doe mijn best mij eroverheen te zetten maar zodra ik ergens aktief mee bezig ben, ff met de stofzuiger door het huis en dan nog ff dwijlen  dan stort ik 2 minuten later volledig in. Ik ben niet iemand die snel klaagt maar ik word hier niet goed van. Dus aan jullie hebben jullie nog tips??

Groetjes AB

echt tips heb ik niet, ik heb er de eerste 3 maanden vreselijk last van gehad.
Kon amper eten, en viel ook een paar kg af.
Het is gewoon zo, zou me er bij neerleggen als ik jouw was.
Er zijn zat mensen die dit de hele zwangerschap hebben. Bel anders je huisarts of vk op en vraag om advies.

Hoi!

Een schrale troost misschien om te weten dat je niet de enige bent.
Ik ben momenteel ook zo misselijk. Wel met overgeven erbij, vooral in de ochtend, maar de misselijkheid blijft de hele dag en avond. Slapen gaat wel goed.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er 7 mnd last van gehad. Niets maar 3 maanden.
Aan de andere kant wel vervelend dat je niet kunt overgeven, lucht vaak wel voor een half uurtje op. Aan de andere kant wel prettig dat je je voeding gewoon binnen houdt.
Ik had medicijnen voorgeschreven gekregen: Emesafene zetpillen. Ik heb zelf niet t idee dat ze echt helpen, maar misschien bij jou wel? En anders is er ook een homeopatisch middel op de markt tegen misselijkheid, weet alleen de naam niet.

En s'avonds voor het slapen gaan eet ik nog wat in bed, een broodje, een bord   havermout, iets stevigs in ieder geval, zodat je s'ochtends evt nog iets op je maag hebt.
Manlief smeert s'ochtends een broodje voor me en die ik eet ik in bed op. Pas een kwartier daarna sta ik langzaam op. Ene keer helpt t (tegen t overgeven) andere keer niet. Nog wat waar veel mensen baat bij hebben: kleine slokjes ijskoude cola (geen light), vanlille-vla/yoghurt, rennies, appelsap. Tja, je moet maar gewoon proberen wat bij jou het prettigst valt.

Meid, heel veel sterkte en bedenk maar: de fabriek draait op volle toeren daarbinnen. Een goed teken. Laat je weten of je iets gevonden hebt dat werkt??
Gr. mamavanelin (7,5 week zwanger)

Hoi

Het is altijd vervelend om zo misselijk te zijn. Ik heb van mn eerste 2 het ook gehad toen werd ik er ook niet goed van. Ik ben toen naar de dokter geweest om te vragen of ik er iets voor kon krijgen. Dat heb ik toen gekregen. Dus wie weet kunje dat ook proberen

groetjes saskia

hoi,

Heel vervelend je misselijkheid en iig gefeliciteerd met je zwangerschap. Heb zelf nog steeds last misselijkheid  en ben nu 28 weken zwanger. Bij mijn zoon eerste 3 maanden plat op bed gelegen en veel gespuugd. Daarna ging het iets beter. Nu weer eerste 3 mnd op bed door 24 uur misselijk en kokhalzen. En nu heb ik het nog steeds. Wel af en toe dagen dat het minder is. Maar savonds na 17 uur voel ik me heel misselijk worden en lig ik rond 19 uur op bed en sochtends nog steeds op bed ontbijten en uurtje blijven liggen. Werk ipv 21 uur 3x 2 uurtjes. De enige tip die ik kan geven is neem je rust, want wat je al schrijft, zodra je iets doe word je beroerder. Het is niet anders en helaas niks aan te doen. Ik heb ciclizine van de dokter en dat helpt een klein beetje. Misschien een tip?

Succes!

Hoi,

OOHHH ik weet preceis hoe je je voelt. Ik dacht echt stiekem weleens als dit niet over gaat wil ik het niet meer.
Ik hield niks binnen en werd zelfs snachts wakker om te spugen.
Ik kwam erachter dat als ik steeds iets at wel elk uur bijvoorbeeld een cracker/liga/stukje brood etc... ging het beter.Ook dropjes kunnen helpen, gewoon die kleine kokindjes.  Zodra mijn maag te leeg werd werd de misselijkheid ook erger.
Met 13 weken werd er een knop ingedrukt(je HCG hormoon neemt dan ook weer af)en de misselijkheid was bijna zo goed als over. Echt een hele vreemde gewaarwording kan ik je melden. Maarja als je er nog midden inzit is het vreselijk.
Ik heb wel nog een aantal weken last gehad met het avondeten, dus heb toen veel brood gegeten, maar nu gaat het goed. Heb nu alleen last van zuur.
Nou meid nog even volhouden en als je kleine straks voelt bewegen voel je dat het allemaal waard is

Evelien mv Dylan en 30wkn zwanger

bij mij hielpen liga`s nog een beetje, mijn maag kalmeert daarvan. ook bananen, maar wel uitkijken dat je geen verstoppingen krijgt.
ik heb het tot mijn 17e week gehad en ik kon ik niet langer dan 15 minuten bezig zijn, dan moest ik gewoon weer rust nemen, snap dat je er soms gewoon wanhopig van wordt! zorg iig dat je maag nooit leeg is, dan wordt je nog zieker. is je bloeddruk wel goed? want dat was de reden waardoor ik steeds als een puddingbroodje in elkaar zakte.

veel succes ermee iig en uiteindelijk is het het allemaal waard!

Terug
Bovenaan