ben zo misselijk, help

Je kan je echt zo beroerd voelen als je continu misselijk bent. Op een gegeven moment heb ik samen met mijn zus een lijst opgesteld met voedingsmiddelen die het meest ranzigst zijn om weer uit te kotsen ( melk stond op 1, gevolgd door sinasappels). Humor helpt mij om er wat meer grip op te krijgen, hoe kut het ook soms kan zijn als je met veel moeite iets heb gegeten, terwijl je het er vervolgens een half uurtje later allemaal weer uitkotst.

Zelfs de dingen waar je zin in hebt zijn geen vrijbrief dat het in je maag blijft zitten, en dat vond ik nog wel het lulligst.

Ik hoop dat het straks minder erg wordt bij je, en dat je meer van je zwangerschap kan gaan genieten.

hey hey, ook ik ben zo ziek heel de dag door...... ik heb altijd geroepen het maakt me niet uit maar nu dat ik dan eindelijk zwanger ben en dan zo ziek, nou ik kan wel zeggen ik word er niet echt vrolijk van.... ik ben ook zo moe.....

ik heb het ook nog eens driedubbel want ik ben zwanger van een drieling!!!!

als ik iets ruik ga ik over mijn nek, ik kan niet koken , warm eten lust ik niet...

ik heb nu medicijnen gekregen ook die zetpillen..... hoop echt dat ze gaan werken....

en anders dat het over 3 weken voor bij is....en dat ik het wel alleen maar de 3 maanden heb..... hahahahha

ik vind het zo gek ik heb het de eerste weken niet gehad en nu begint het steeds erger te worden.....

ik heb ook nog steeds buikpijn hebben jullie dat ook??? ik heb nu een blaasontsteking en daarom heb ik nu een kuur gekregen.... ik denk wel dat daar ook wel de buikpijn van komt....

ik hoop echt dat ik snel baat heb bij die zetpillen.....

en voor alle meiden ik hoop dat het ook bij jullie heel snel zakt want het is echt klote om het zo te zeggen.....

gr wendy

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Het gaat nu een beetje beter met mijn misselijkheid. Ik probeer nu tegen heug en meug in dat als ik misselijk ben iets te eten. Ik heb daar echt een trauma van overgehouden van mijn jeugd toen had ik erg veel last van migrane en daardoor ontzettend misselijk. Ik heb me toen aangeleerd om gewoon niet te eten als ik misselijk was. Nu moet ik die knop ff omzetten en juist gaan eten als ik misselijk ben.
Wat ook goed helpt maar helemaal niet goed is, is een dubbel zout dropje! Het is er maar 1 per dag maar ik kikker er momenteel erg van op.
Maar goed de ene dag gaat het beter dan de ander. Maar we houden de moed er gewoon in want het weegt niet af tegen al het leed van  degene die niet  zwanger kunnen worden,  toch? We moeten blij zijn dat we zwanger zijn.

Geniet lekker van jullie zwangerschappen! Zeker voor degene, ben ff je naam kwijt, met je 3-ling!

Hoi,

Dat zoute dropje kan op zich geen kwaad hoor als je bloeddruk maar niet te hoog is.
Ik heb altijd een vrij lage bloeddruk en nu in de zwangerschap heb ik een "normale"bloeddruk, dus kon gewoon de dropjes opeten.
Dus als je bloeddruk niet zo hoog is kun je er gerust meer nemen.
Vraag anders even aan de ha assistente of ze je bloeddruk op wil meten.

sterkte er mee

Vervelend he? Maar bij mij was eten (vaak kleine beetjes) en slapen/rusten het enige dat het een beetje minder maakte... Maar misselijkheid (en braken) is echt slopend, ja. Ik weet er helaas alles van.
Verder heb ik geen tips, bij mij werkte verder niets, ook medicatie van huisarts niet...

Sterkte ermee, ik hoop dat het snel over is.
(ben zelf helaas 9 maanden erg misselijk geweest, maar gelukkig na bevalling meteen over)

Groetjes, Karin
m v Eveline 21-02-2009

Hoi,

Meid, weet wat een ellende het is, ben 20 weken hartstikke misselijk geweest (spugen).  
Nux Vomica van dr Vogel heeft mij enigszins geholpen, kijk maar eens op internet. Is homeopatisch en kan tijdens de zwangerschap gebruikt worden.

succes! groetjes Cindy

Wat doen die hormonen toch veel bij je..... tsja... heb er zelf 2 x  6 weken mee in het ziekenhuis gelegen, kon helemaal niets binnen houden. Heb na 6 weken  hele goede medicatie gehad, maar dat zou ik absoluut niet aanraden. Er zijn wel andere medicijnen als emesafene  (is een combinatie tussen 2 soorten vitamine B) en primparan, maar deze zijn niet getest  bij zwangerschap en ze weten dus niet welke gevolgen het heeft op de zwangerschap/kindje.

In coca-cola zit een bepaald stofje wat het spugen en uitdrogen tegen gaat. Dit heeft in mijn 1e zwangerschap goed geholpen, later in de zwangerschap.Om van de koolzuur af te komen kun je er een klein beetje suiker indoen, dan is de prik weg.  Gewoon af en toe een klein slokje nemen als je de misselijkheid voelt komen. Via de HER fondation, amerikaanse site,  kun je meer informatie vinden over  extreme misselijkheid in de zwangerschap.

Rust nemen is heel moeilijk, maar de klap komt vaak pas een tijdje later en dat kan ook wel een dag later zijn. Al je energie gaat naar je kindje, maar het is maar heel zelden een probleem voor je kindje. Je kindje onttrekt alles wel  van jou.

In de meeste gevallen gaat het weg tussen de 12 en 16 weken, maar je kunt inderdaad 7 tot 8 maanden (de eerste 4 weken weet je niet dat je zwanger bent  en heb je nog niet genoeg HCG) misselijk/ziek zijn.

Groetjes Noah

Terug
Bovenaan