Ben zo verdrietig en zo bang!!!!

Hallo meiden,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Na heel wat te hebben meegemaakt: hele medische molen, zwanger, kindje verloren bij 21 weken en nu sinds zaterdag spontaan zwanger.
Het ziekenhuis maandag gebeld om te vertellen dat ik spontaan zwanger ben.
Mocht ik gelijk gister al voor een echo komen, dat vond ik al heel eng, maar goed toch maar gegaan.
We kregen de echo en er was zeer weinig te zien ( alleen zag hij in mijn baarmoeder een kleine vocht plekje/rondje), wat ik enigzins wel verwacht had, maar wat de arts daarna zei dat vond ik niet zo leuk,
Hij zei dat er 3 opties waren: 1 ik was veel minder lang zwanger dan ik dacht, wat goed kan omdat ik pcos heb en dus heel wisselend een eisprong heb. Dus dat mijn eisprong laat was. 2. Of ik krijg een miskraam omdat er weinig te zien was. 3. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, wat natuurlijk heel gevaarlijk kan zijn.
Maar ze bleven maar daarover praten, ik kreeg helemaal de zenuwen.
Komen we zo dolgelukkig binnen en gaan we zo verdrietig naar huis.
Ik moest met spoed bloed laten prikken, het HCG gehalte werd bepaald, deze was 600. Dat is naar mijn idee goed.  Nu moet ik donderdag het weer laten prikken om te kijken of het gestegen is. Is het gestegen dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Is het gezakt of gelijk dan kan het toch waarschijnlijk optie 2 en 3 zijn.
Zelf heb ik zo het gevoel dat het goed is, dat ik gewoon heel vroeg zwanger ben, dat zegt echt mijn gevoel.

Maar ik ben zo verdrietig, ik kan alleen maar huilen en ik ben op van de zenuwen.
Wie heeft hier ook ervaring mee en wat was uiteindelijk de uitkomst ervan?????????

Liefs een verdrietige en onzekere triesje
 
hoi triesje81 wat een onzekerheid zeg om gek van te worden
toen ik jou verhaal las dacht ik gelijk ja de eerste optie te vroeg
voor een echo want dan kun je inprincipe niet genoeg zien
alleen een vruchtzakje ja dan weet je nog niks en omdat dit niet
je eerste x is kan ik me voorstellen dat je ook niet echt durft te hopen
maar je gevoel klopt negen van de tien x wel dus ik hoop met je mee
 
ik heb exact hetzelfde gehad.
ik was gewoon korter zwanger bleek later.
wacht een paar weken (heel moeilijk weet ik) maar doe dat gewoon
behalve dan als je extreme buikpijn krijgt.
het beeld dat je op de echo heb gezien klopt bij 4weken en 3 dagen tot 5.5
houd moed alles kan nog.

dikke kus
 
Hoi Triesje

Ik begrijp je onzekerheid.
Maar waarschijnlijk weet je nadat je donderdag bloed heb laten prikken al meer.
Zelf moest ik steeds mijn bloed op HCG laten prikken.
Als je een "goede "zwangerschap hebt verdubbeld de HCG waarde volgens mij iedere dag maar dit kan ook iedere twee dagen zijn.
Als een zwangerschap niet goed verloopt en dat geld ook voor een buitbaarmoederlijke zwangerschap dan stijgt de HCG waarde minder hard.
Veel succes

Karin
 
Hoi Triesje,

Ik begrijp je onzekerheid en ook ik weet dat dat slopend kan zijn. Ikzelf heb een miskraam gehad en was daarna meteen weer zwanger. Ik kreeg toen last van bloedingen maar kon pas anderhalve week later terecht voor een echo omdat het anders nog te vroeg was. Tjonge wat duren de dagen dan lang....

Bij die tweede zwangerschap had ik ook al heel vroeg zelf een echo laten maken bij een pretechobureau omdat ik wilde weten wat er aan de hand was in mijn buik. Toen zag die mevrouw ook alleen een stipje. Ik was toen ook ongeveer 4 weken zwanger. Die mevrouw zei toen dat het stipje wel mooi rond was en dat was een goed uitgangspunt. uiteindelijk is uit dat stipje onze zoon geboren!

Een collega van mij heeft onlangs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en zij vertelde me dat ze heel vaak buikpijn had en dan echte steken dus als je dat niet hebt, lijkt me ook dat je meer kans hebt op gewoon een heel prille zwangerschap.

Ik hoop voor je dat het bloedprikken positief gaat uitvallen. En ik weet dat het heel moeilijk is maar probeer afleiding te zoeken zodat je je niet heel de tijd druk loopt te maken. Dan gaan de dagen ook sneller en is het zo donderdag.

Heel veel succes en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2009, zwanger van nr. 2
 
Hoi,
Ik zou me echt nog niet ongerust maken ten eerste ben je zwanger tot dat het tegendeel bewezen is!
En dat is nu zeker niet het geval.
Je hcg waarde komt overeen met wat je nu op de inwendige echo hebt gezien en dat is een zwangerschaps ring,meer kan je met een hcg van 600 ook niet zien dus wdbtft zou dat exact overeen komen.
Ik snap dat je meteen (en zeker in jouw geval) zekerheid wil hebben,maar je bent gewoon nog te vroeg.

sterkte met wachten.
groet melanie
 
Hallo Triesje,

Ik ben zwanger geworden via icsi. Met 6w3d had ik mijn eerste echo: een zwarte vlek, wat het vruchtzakje bleek te zijn, maar helemaal leeg. Er was helemaal niks te zien, alleen die zwarte vlek wat het vruchtzakje was. Eerste reactie van de gynaecoloog: Dit ziet er niet goed uit, het is een windei. Wel een vruchtzakje, maar het vruchtje heeft zich niet ontwikkeld. Wachten op een miskraam, volgende week terugkomen, heb je dan nog geen miskraam gehad, dan datum afspreken voor curretage.

Grote schok natuurlijk, verder had ik wel last van zwangerschapsverschijnselen, ik werd steeds meer misselijk, maar dat scheen normaal te zijn bij een windei.

Na een week teruggekomen. Eerste vraag: heb je al bloedverlies gehad?
Nee dus, en ik werd steeds misselijker, dus het was behoorlijk frustrerend. Dus uit de kleren, in de beugels en een inwendige echo gehad. En wat bleek? Een kloppend hartje!!!! We wisten niet hoe we het hadden!! Een week lang alweer afscheid genomen van het kindje waar we zolang op hadden gewacht, en nu bleek het er wel te zitten en goed te groeien.

In mijn ogen heeft de gyn erg gefaald door meteen te roepen dat het niet goed was en dat het een windei was. Hij had op zijn minst kunnen zeggen dat de kans heeeeel klein was dat de echo te vroeg was geweest en dat we een week later opnieuw zouden kijken. Het vruchtje is waarschijnlijk iets later begonnen met groeien.

Ben inmiddels 31 weken en 3 dagen zwanger, dus hou hoop!!!!!!

Pink
 
Terug
Bovenaan