BEN ZOOOO VERSCHRIKELIJK KWAAD!!!!!!!!!!

Hoi meiden,

Normaal lig ik al helemaal van de wereld in mijn bedje, maar ik krijg een bepaald beeld niet van mijn netvlies als ik mijn ogen sluit....

Alvast sorry voor de eventueel verkeerd getypte woorden, maar ik zit hier echt te rillen.....

Isabelle heeft dit weekend bij mijn schoonouders gelogeerd.
Gaan we haar vanmiddag ophalen, verteld mijn schoonvader dat ze vanmorgen op visite zijn geweest, bij een oom en tante van mijnvriend.
Ik zeg nog:  "goh, dat is een eind wandelen!"
Mijn oren konden het antwoord niet geloven: "we zijn met de auto geweest" vetrled mijn schoonvader
"hoe hebben jullie dit dan gedaan?" vraagt mijn vriend want ze hebben geen autostoel!!!!!!!!!!!!!!
Gaast mijn schoonmoeder doodleuk zitten vertellen dat ze achterin de auto bij oma op schoot heeft gezeten in de gordel
Dus ik zeg: "en dat is een goed plan? Ik wil dit niet meer hebben, ze ghoort in een autostoel, wat als jullie een aanrijding hadden gehad?" Ja, ik heb voorzcithig gereden....."is dan het enige antwoord wat je krijgt.
Ik heb me echt in zitten houden maar voorlopig is dit de allerlaatste keer geweest dat ze bij opa en oma is wezen logeren!!!!!
OH als ik dit neerzet ben ik weer zooooooo kwaad!!!!!!!!
En ook verdrietig, ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als mijn schoonvader net iets harder had moeten remmen.....

Ik kna dus niet slapen en twijfel er ernstig aan om alles nu op apier te zetten en ze dit op te sturen zodat ze weten hoe erg ik dit vindt.
Ze hebben het leven van hun kleindochter op het spel gezet terwijl ze gewoon hadden kunnen vargen of we de auitostoel over wilden zetten

WEat moet ik nu?
VVoorlopig ze links laten liggen?
Ze proberen uit te leggen wat ik voel?
Ik weet het echt niet, op dit moemnet biggelen de tranen altweer over mijn wangen, hoe kun je zooo ontzettend stom zijn?

Ik hoop dat iedereen in de hele wereld die iemand meeneemt in zijn auto eerst andenkt over een veilige plek......

Liefs van een zeer verdrietige en boze Monica

Jeetje Monica,
Ik snap dat je ontzettend boos bent, zo ontzettend stom en ouderwets van hun, vroeger mocht het zo, snap daar ook niks van,
Het idee inderdaad dat er iets had kunnen gebeuren gaat constant door je hoofd heen maar dat is gelukkig niet gebeurd!
Als ik jou was zou ik eerst even rustig worden en er met je vriend/ man over praten hoe je dit wilt gaan oplossen  en dan zou ik  naar je schoon ouders gaan!!!
Aangeven dat je er erg van geschokken bent en dat een ongeluk niet aleen aan hun hoeft te liggen er rijden helaas genoeg gekken op de weg... Dat je liever had gehad dat 1 van je schoon ouders eerst de auto stoel had gehaald want dat is een regel en gewoon veilig!
vertel dat je dit gewoon niet meer wil en geef gewoon voortaan altijd de auto stoel mee en zet hem voor de zekerheid erin want zometeen zeggen ze weer, dat ze niet wisten hoe hij erin moest..... Probeer rustig te blijven, ze hebben een gigantische fout gemaakt en misschien zijn hun er achteraf ook wel van geschokken en hoop ik dat ze sorry daarvoor kunnen zeggen. Ze houden vast veel van hun kleinkind willen hem/ haar niks aandoen, ze hebben gewoon niet verstandig nagedacht....

Veel succes ermee, groetjes Kim

Hoi monica,

Jeetje meid, ik snap dat je nu helemaal boos en overstuur bent.
Ik zou net zo gereageerd hebben.
Gelukkig is er niks gebeurd,maar het blijft wel door je hoofd spoken en aan je knagen.
Net als me voorganger zegt( sorry weet ff de naam niet meer, nu ik dit typ) ik zou ook eerst even rustig worden. Bespreek het met je vriend.
Misschien dat jullie het samen dan nog uit kunnen leggen aan je schoonouders.
Ik vind het ook niet kunnen en had er zeker ook wat van gezegd, maar misschien is het beter, wanneer je wat gekalmeerd bent, om er dan over te praten.
Daarna ( na het gesprek met je schoonouders) kun je nog altijd bepalen wat je dan wilt doen.

Liefs marielle

He hallo,

Ik snap dat je ontzettend kwaad bent, ik zou er ook iets van hebben gezegt.
Maar misschien kun je het ook een beetje van hun kant zien. Zij wilden natuurlijk dolgraag pronken met hun kleinkind ze zijn vast heel erg trots.
En ja,   vroeger was het heel gewoon. Mijn moeder vertelde dat ze mij zo in de kinderwagenbak op de achterbank schoof, nu haal je dat niet in je hoofd. Zo zullen je schoonouders misschien ook wel gedacht hebben.
Even voor de duidelijkheid ik ben het helemaal met je eens en vind dit niet kunnen!!! Gelukkig is er niks gebeurd, misschien kun je het er nog eens met ze over hebben en w.s. zullen ze het dan ook wel begrijpen.
Ik weet niet hoe je relatie "normaal" met je schoonouders.  Als die  die altijd wat gespannen is en er zijn al meer dingen gebeurt dan is dit natuurlijk olie op het vuur.

Ik hoop dat je er uitkomt met je schoonouders.

Groetjes Doesel

ook ik snap hoe boos je bent.

hoe kunnen ze dit nou doen?

en ondanks dat hij voorzichtig reed, heb je niet in de hand wat andere bestuurders doen! er zal maar net een gek zijn, die de auto waar je kleine in zit, niet ziet!

ik zou zowieso een beetje tot rust proberen te komen, met je man praten en daarna zou ik toch mn beklacht gaan doen bij je schoonouders.

ze moeten weten dat jou dit heel erg dwars zit.

ja, t vertrouwen is wel gelijk weg he. zou mn kindje ook niet meer snel uit handen geven, na zoiets ergs.

probeer in elk gevqal niet meer te veel na te denken over wat er allemaal had kunnen gebeuren. godzijdank is alles goed gegaan.

maar praat wel met ze hoor. dan valt er voor jou weer een last af, en hun weten hoe jij je voelt.

heel veel succes ermee.

liefs, do

Hoi meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik heb tot 4 uur wakker gelegen en maar tv gekeken en ben toen op de bank in slaap gevallen tot mijn vriend  om 5.15uur beneden kwam en zich afvroeg wat ik daar in hemelsnaam deed...
Ik ben iets gekalmeerd, maar ga vanavond inderdaad even met mijn vriend rond de tafel hoe we dit gaan verwerken en hoe we mijn schoonouders kunnen laten weten dat dit echt NOOIT meer mag gebeuren!.

Gelukkig is er niets gebeurd, maar mijn vertrouwen is in 1 klap helemaal weg.
Ik heb in het verleden teveel mensen vertrouwd die niets dan slechts met mij voor hadden en hierdoor vertrouw ik niet iedereen 123, maar zoiets zorgt er wel meteen voor dat ik weer ga twijfelen.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties en ik hoop dat jullie dit nooit mee mogen maken.

Liefs Monica

Hey,

Kan me voorstellen dat je vertrouwen nu helemaal weg is en het kan ook wel even duren voordat het weer terug is en geef het die tijd ook (spreek uit ervaring, helaas)
Hoop dat je een goed gesprek kan hebben met je schoonouders, dat is wel belangrijk hoor!
Bij mijn schoonfamilie zijn ze ook wat gemakkelijker in dat soort dingen, dan dat ik ben, maar dat weten ze nu ook van mij. En daar zullen ze ook respect voor moeten hebben. Maar het blijft lastig om dat te communiceren omdat het vaak ook een generatie is, die niet zo gewend is om ergens echt over te praten. (tenminste in mijn geval..)
Liefs,
Karlien.

Hoi Monica,

Inderdaad... Vroeger hoefde men geen autostoel te gebruiken.. Ik denk dat je schoonouders het gevaar niet hebben ingezien en was niet hun bedoeling geweest om jouw overstuur te maken..
Samen met je man met hun rustig over praten is denk ik al voldoende..
Je kan dan rustig vertellen hoe jij je voelde toen je dat hoorde... praat in de ik-vorm en dan is er ook geen discussie mogelijk... en ze weten dan waar ze aan toe zijn...

Ik heb het een keer gehad dat mijn dochter Lisa bij mijn schoonouders samen met andere visite.. mijn schoonmoeder weet dat als Lisa net gegeten heeft je niet met haar moet stoeien ofzo... want dan is de kans groot dat al haar eten weer uitspuugd..
Mijn schoonmoeder toch doen... (leuk voor de visite namelijk) en toen had ik haar echt twee keer toegesproken van NIET DOEN... ALSTUBLIEFT!!
en nu doet ze het niet meer..

groetjes

Jess

Terug
Bovenaan