BEN ZOOOO VERSCHRIKELIJK KWAAD!!!!!!!!!!

Hoi meiden,

Het gesprek met mijn schoonouders staat voor morgenavond gepland, dus  we moeten nog even wachten voor ik jullie kan vertellen hoe en wat.

Gelukkig was mijn vriend het met mij eens dat dit echt niet kan en dat we een eventueel volgende keer de autostoel inderdaad overzetten of ze nu wel of niet weggaan.

Ik wist niet zo goed hoe ik erover moest beginnen maar heb maar gewoon gevraagd: "wil je  weten waarom ik de hele nacht niet kon slapen?" en toen heb ik
(zonder tranen ) mijn verhaal gedaan en we kwamen gelukkig tot dezelfde conclusie.

Ik vertelde het aan mijn vriendin en die kent mijn schoonouders niet, maar die was ook zeer verontwaardigd en  ging meteen aan haar familie en schoonfamilie vertellen dat zoiets nooit mag gebeuren!

@Trudi: ik zat zelf ook toen ik aan het typen was: "adem in, adem uit...." Grappig dat jij hetzelfde dacht!

@Dong123: ik weet dat in een taxi je kindje ook "los"op de achterbank zit, maar het gaat hier om mijn schoonouders en die hebben geen ontheffing om zonder autostoeltje te rijden!
En in de bus:  Isabelle zit dan altijd vast in de kinderwagen en ik zet haar altijd tegen de rand aan en houd haar met mijn andere voet tegen zodat de wagen geen kant op kan.

Nou goed, we moerten dus nog even geduld hebben, maar ik laat  jullie vrijdag weten hoe het gesprek is gegaan (of donderdagavond nog als ik wakker ben...)

Liefs Monica

Hoi Monica,
Wil je succes wensen morgenavond met het gesprek met je schoonouders.
Probeer je emoties even op een laag pitje te zetten hoe moeilijk dat ook is, en juist heel duidelijk naar voren brengen dat het vooral om de veiligheid van je kindje gaat, maar daardoor ook om je vertrouwen dat je een beetje kwijt bent in hen, zonder ze te beledigen uiteraard.
Moet nog wel even mijn reactie kwijt op een reactie die jij hierboven kreeg...
Er wordt gezegd dat 'voor zo'n klein stukje' het vast niet zo erg is dat je kindje niet in een stoeltje zit...ligt het nou aan mij?!Wie zegt dat er geen ongelukken kunnen gebeuren als je maar 1 km moet rijden?Een vriendinnetje van mij reed de straat uit, stond stil en werd vol in de zijkant geraakt door iemand die niet goed uit keek,  vriendin en haar zoontje (die in een autostoeltje zat) mankeerde gelukkig niets, vriendin had alleen een wiplash, enfin....ze had maar 200 meter gereden...De gek die haar aan had gereden ramde haar aan de kant van haar auto waar haar zoontje van 1 jaar zat....Meer zeg ik niet...
Wat ik ook raar vind is de reactie 'in de taxi zit je kind toch ook (eventjes ) los?
Wie doet dit dan???Wie gaat er dan met zijn kindje in de taxi???Snap dat niet iedereen een auto tot zijn beschikking heeft, ben het ook eens dat een stadsbus niet echt tot de veiligste vervoersmiddelen behoort, maar (ik ga nooit met de taxi) mocht ik ooit een taxi nodig hebben, dan regel ik voor dat kleine stukje een stoeltje, hoe omslachtig het ook lijkt...
Succes morgenavond!
Groetjes Roos.

Hallo Roos

Ik snap wel dat stukje van de taxi want het is namelijk wel zo en dat jij overal een stoeltje mee naartoe kan nemen vind ik wel knap want ik kan niet met een autostoel naar Londen reizen als je al zoveel bagage bij je heb. Wij zijn namelijk naar londen geweest toen milton net 1 jaar was en dan moesten we  wel de taxi pakken voor naar het station  en in londen ook. En ja overal kunnen ongelukken gebeuren mijn vader is op zijn fiets naar zijn werk gegaan en die is ook doodgereden zo kan je wel bezig blijven overal kan wat gebeuren. Met de bus veilig ook niet ook al hou je de wagen vast ik heb het gehad met milton dat hij klein was dat zijn kinderwagen bijna omkiepte die rijden ook niet veilig. Daarom ga ik ook niet met mijn twee kinderen alleen met de bus want ik vertrouw het niet met een kan nog wel maar met twee niet. Maar het gaat hier over het feit dat ze ondoordacht hun kleinkind hebben meegenomen in de auto zonder autostoel ze zullen er niet stil bij hebben gestaan dat monica zich zo erbij zou voelen. Ik wens monica succes voor vanavond   ik begrijp er wel.
groetjes lisette

hoi meiden,

Wat lief MJ dat je aan mij dacht!

Duurde even, maar op de een of andere manier kon ik gisteren niet inloggen

Het gesprek liep ronduit slecht.
We hadden net de koffie op en ik zei: "We wilden het toch nog even hebben over hetgeen jullie ons zondag hebben verteld."
"Wat dan?" vroeg mijn schoonmoeder, "we hebben toch geen slecht nieuws verteld?"
"Nee, maar ik wilde toch nog wel even benadrukken dat wij er erg van geschrokken zijn  dat jullie Isabelle zo achterin de auto mee hebben genomen op visite".
(Mijn schoonvader zijn gezicht ging meteen "op slot" en die heeft de rest van de avond alleen maar naar andere dingen dan mij gekeken....)
Mijn schoonmoeder zie alleen maar: "och, maar het was toch maar een klein stukje en we hebben heel voorzichtig gereden". (onnozel mens)
Dus ik heb uitgelegd dat zowel een klein stukje als een langzame snelheid niets uitmaakt wanneer je net even harder op de rem trapt dan anders  en dat de kinderen vroeger misschien zo vervoerd werden, maar dat er tegenwoordig toch echt verplichte autostoeltjes zijn, dat we de volgende keer als ze gaat logeren de autostoel overzetten of ze nu wel of niet weggaan, etc etc...
Ook bij het beeld wat ik schetste van de gordel die zich aanspant en een platgedrukte Isabelle bij een kat die ineens oversteekt zei mijn schoonmoeder heel lakoniek: "oh, maar dan rij ik door hoor!"
Oftewel: het is totaal niet doorgedrongen dat wij ons echt zorgen hebben gemaakt.

Ze reageerden zelfs zo dat ik aan mezelf begon te twijfelen. Stom toch?
Maar toen las ik alles weer door wat ik die avond hier had neergezet en toen werd ik weer zo kwaad en verdrietig dat ik zeker wist dat als ze zo ontzettend stom zijn om ons niet te snappen  Isabelle daar voorlopig absoluut niet meer heen gaat!
Ze mogen best hierheen komen en misschien gaan we over een flinke tijd wel eens een keertje op visite, maar er wordt zeker niet meer opgepast.

Goed, jullie zijn weer op de hoogte van de zaken die zich hier hebben afgespeeld in Alkmaar.

Bedankt voor alle lieve reacties en ondersteuning , als er ooit iets is wat ik voor jullie kan doen, laat het dan weten.

Liefs Monica

Hallo monica

Dat vind ik heel vervelend voor jou dat het zo is gelopen. Ik begrijp zeker wel als je er geen vertrouwen meer in heb dat je ze niet meer op je dochter laat passen. Ik ben er ook niet makkelijk in maar ja ik heb geen schoonfamilie hier alleen mijn eigen familie en die hebben bijna nooit tijd om op te passen.
Meid jij doe het op jou manier en dat moeten ze maar respecteren vind ik en zo niet jammer dan zijn de consequenties voor hun dat ze niet meer op hoeven te passen.
Rot situatie meid ik hoop voor jullie dat het wel bijtrekt veel sterkte

groetjes lisette

Hey

Wat jammer dat het gesprek zo is gelopen.. Ik vind het ook logisch dat je wat afstand neemt. Jij bent de moeder en ze hebben jouw regels en afspraken te accepteren en te respecteren. En doen ze dat niet, dan kan je er ook geen vertrouwen in hebben, vind ik.
Wat vond je vriend/man van het gesprek?
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan