Ben zwanger maar hoe vertel ik dat aan me ouders :(!

hi,
ik begrijp dat het heel moeilijk voor je ligt.
is trouwen met de vader van het kindje een optie?
dit kan in veel gemeente best wel goedkoop(gratis op bepaalde dagen).
zo kom je je ouders ook te gemoed,het is vaak een geloofsoverweging.

ik zou in ieder geval tegen je moeder zeggen dat je heel gelukkig bent dat je een kindje verwacht.

wel is het handig om eigen woonruimte te hebben.
je kan je ouders niet belasten om het kindje in hun huis op te laten groeien.


 
Ja... Hier nog iemand met dezelfde mening... Je mag hier zelf bepalen wat je met de baby wilt al begrijp ik dat de kans erin zit dat je familie je zal verstoten of iets dergelijks.. je geeft zelf aan doodongelukkig te zijn geworden van die abortus dus ik zou zeggen, ga ervoor! Misschien verstandig om het zolang mogelijk verborgen te houden voor je ouders? In ieder geval tot je de abortus grens voorbij bent?
 
Hoi Mirjam,

wat een verhaal schrijf je zo voor ons op. Ik begrijp een klein beetje hoe in tweestrijd je zult zitten. Ook ik ben opgevoed met de regel geen sex voor het huwelijk. Gelukkig is dat bij mij en mijn partner nooit fout gegaan zoals nu bij jou weer het geval is.
Ik zou ook zeggen houd het kindje, maar ik vind ook wel dat je er dan zelf voor moet kunnen zorgen, zowel geestelijk als financieel.
Zoals ja mama al schreef is trouwen een optie? En is deze man ook de verwekker van je vorige zwangerschap?
Tja je verhaal roept bij mij dus ook nog veel vragen op, wens je in ieder geval heel veel succes met het maken van een beslissing
groetjes Jacqueline
 
Als je voor je kind kiest, zal je het zonder je familie moeten doen. Je bent 20, dus kan dat best. Heb je een eigen woning, een opleiding, een baan?
Zoniet dan moet je hier snel aan gaan werken. Het opvoeden van een kind is best zwaar, daar heb je een stabiele basis voor nodig. Kinderen kosten geld, je kan zelf kiezen hoe gek je het wil maken, maar er is echt geld nodig.
Als je dit alles nog niet geregeld hebt vraag dan via je huisarts hulp, bijvoorbeeld van maatschappelijk werk.
Succes!
 
Beste lieve aanstaande moeders /moeders,
Ik ben blij dit allemaal positieve reacties zijn het geeft me meer motivatie om me kindje te houden.. Maar vind et alsnog moelijk om die beslissling te nemen ben echt een mama's kindje en die komt echt met bedreigingen van dat ze zich wat aangaat doen omdat het schande is en men ons gaat uitlachen wat ik zelg eigenlijk belachelijk vind

Maar wil me moeder en me kind echt niejj kwijt
Trouwen wou ik nooit tot dat ik me vriend heb ontmoet hij wilt et ook heel graag trouwen en de baby houden maar helaas zelfs als ie zou bekeren tot de islam zouden ze het niejj accepteren omdat hij een donkere jonge is van een ander afkomst (wat ik zelf als rasicme vind ondanks het me moeder is )
 
Jullie mogen gerust meer vragen stellen sta der helemaal voor open :D

En jah dit is de zelfder verwerker als bij me eerste kindje

Ik heb 21 dec. Me 2 gesprek voor me werk om te beginnen school begin ik februari huisje heb ik helaas niejj wat ik heel graag zou willen en wat ik altijd heb gewilt maar is moeilijk als jullie tips hebben waar ik ZSM een huisje of studio'tje kan regelen voor jonge moeders ofzow zou ik dat graag willen horen

Echt bedankt voor jullie reacties
 
Wat eerder al gezegd is, maak een afspraak met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een maatschappelijk werkster en hij/zij kan jou helpen aan een woning en je geestelijk ondersteunen bij al je vragen en problemen. Ook kan diegene met jou een plan van aanpak maken hoe je dingen tegemoet gaat (je moeder het nieuws vertellen etc). Ik denk dat dat een goeie eerste stap is. En voor de rest kan je veel zoeken op internet naar een huisje, op funda.nl kan je ook zoeken naa huurwoningen, op marktplaats, bij makelaars. Wil de vader samen gaan wonen ondanks dat je moeder tegen hem is? Dan hebben jullie waarschijnlijker ook meer inkomen en wordt het makkelijker om een huisje te huren. Zal je moeder niet uiteindelijk bij trekken als ze volgend jaar dat kleine hummeltje ziet en ziet hoe gelukkig jij en je vriend zijn samen als gezin?
 
Betty8157, Babiejj is van Marokkaanse afkomst, haar moeder heeft haar eerder zeer sterk geadviseerd een abortus te ondergaan, die draait echt niet bij hoor.
Ze moet er vanuit gaan dat als ze voor de baby kiest ze het zonder familie zal moeten doen. In het gunstigste geval laten ze haar zonder al te veel problemen gaan.
Babiejj ga zo snel mogelijk naar je huisarts en vraag hulpl van maatschappelijk werk.
Het FIOM kan je ook helpen, je kan kijken op www.fiom.nl, daar staan ook telefoonnummers op.
 
Terug
Bovenaan