Benodigdheden newborn

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 38 weken zwanger van mijn eerste kindje en de bevalling kan dus ieder moment gebeuren!</p><p>Nou vroeg ik mij een aantal dingen af:</p><p>- Wat jullie fijne producten vinden voor de eerste maanden</p><p>-Wat zijn spullen die jullie echt veel nodig hadden, of juist totaal niet</p><p>- Wat jullie favoriete merken zijn qua verzorgingsproducten</p><p>- Tips om mee te nemen naar het ziekenhuis voor een poliklinische bevalling?</p><p>Alvast bedankt, liefs L</p>

Ik vond overslag rompers erg fijn de eerste tijd! Hydrofiele doeken kun je niet genoeg hebben..
zelf vind ik bepanthen zelf prettiger dan sudo crème maar dat is persoonlijk.
 Verder lees je overal dikke sokken etc. Maar ik had het echt bloedheet, dus wat dunnere en luchtigere kleding is wellicht ook handig bij te hebben!

Overslagrompers inderdaad!!
Flink wat voorraad kraamverband indien je vaginaal bevalt.
Ik gebruik inoli olie in het badje, voor mij een musthave!
Die sokken zijn inderdaad overbodig.. kleren waarbij jij je gemakkelijk in voelt.
Badcape(s) en mutsjes voor de eerste paar dagen.
Veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!

Wat verzorgingsproducten betreft, kun je beter gaan voor ongeparfumeerde dingen en merken. Hun huidje is zo gevoelig in het begin, en dan zijn de naturelproducten zonder toegevoegde rommel echt het beste.
Verder inderdaad overslagrompers!
Wij zijn ook heel snel begonnen met de draagdoek, dus die vond ik ook fijn om al klaar te  hebben liggen.

Stapels hydrofiele luiers. Gewone en XL. Echt voor alles geschikt! Gebruikte het onder het hoofdje in de wieg, als spuuglap, als handdoek, als extra overslag op de verschoningskussen. Echt overal goed voor! Badcapes vond ik overbodig. 
Mee naar het ziekenhuis haarelastiekjes en lippenbalsem. Niks zo vervelend als klevend haar in je gezicht voor, tijdens een na de bevalling! En van het puffen en hijgen kreeg ik enorm droge lippen. Wat te eten is ook handig. Ik beviel om 22.15 en kon geen eten meer krijgen na een bevalling van 18uur. Ik had wel wat in de tas gedaan hoor. Maar min vriend had blijkbaar in die 18 uur ook best trek gehad ;$.
Ik ben dol op zwistal. Ruikt zo lekker naar baby. Haha. Slaat nergens op. Maar met een likje zwitsal snuffelde ik extra aan het hoofdje.
Veel succes de komende weken nog! Nog maar een paar weekjes en dan heb je de kleine in je armen! Zo mooi!  

Tepel crème als je borstvoeding wilt geven. 
Een krukje / trapje voor in bed te komen. Door de klossen is het bed best hoog en gewoon instappen lukte mij niet. En in bed springen was geen pretje na de bevalling.
En mischien jam of stroop om in te vriezen om na de bevalling te kunnen koelen. Jam en stroop vriezen niet, dus vormen mee. 

Terug
Bovenaan