Benodigdheden newborn

Ik ben dol op Weleda voor de baby. Ruikt heerlijk en is heel zacht.
Voor na de bevalling zijn plastic zakjes met appelstroop ingevroren heel fijn voor tegen je vagina. 

Curanol pillen en zalf tegen aambeien, echt een life saver!
Kraamverband, heel veel. Die van Kotex zijn heel fijn en luchtig. Tip: gebruik grote boxershorts, dat zit fijner dan van die netbroekjes uit het kraampakket.
Hydrofiele doeken zijn heerlijk. Zowel de kleintjes als de xxl doeken!

Tips van m'n man:
Draagzak of draagdoek!!!
voedingskussen!
Inbakerdoek van Swaddle Me

- overslag rompertjes
- hydrofiele doeken (gebruik alleen die grote voor het afdrogen vanuit badje) dus vooral gewoon formaat - stuk of 20
- naïf producten vind ik erg fijn. Nooit sudocreme ofzo gebruikt, enkel olie.
- zodra ze naar de opvang gaan: neuspeertje en zo'n zuigertje
- puckababy inbakerslaapzak (of van pacco) ik merkte de derde dag dat daardoor ons zoontje wel snachts kon slapen (deed het eerst gewoon in een grote hydrofieldoek)
- wipstoeltje
- snuggleme organic babynestje; heeft ie veel overdag in gedut in de box - lekker knus
- flessen afdruiprek

Bij borstvoeding:
- purelan
- kolf medela freestyle
- melk bewaarzakjes
- verkoelende tepel-plakkers (weet naam niet meer)

bij flesvoeding:
- dr brown flessen brede hals
- poeder bewaarbakjes zodat je niet elke keer schepjes hoeft te tellen 

Echt niet nodig gehad:
- badcape (vind ze maar onhandig als ze zo klein zijn ... is ps voor als ze ouder zijn)
- magnetron sterilisator (gewoon afwassen is genoeg)

Als je borstvoeding wilt geven een paar pakjes noodvoeding voor als het niet helemaal gaat en je moet bijvoeden. 

spuugdoekjes. Spuugdoekjes. Spuugdoekjes. Serieus ik heb er heel veel en ze liggen overal door het huis verspreid ? Schoon bedoel ik. 

hydrofiele doeken. Ik heb ook hele dunne die ik erg fijn vind bij het afdrogen. Mijn mannetje heeft nogal nekplooien en een onderkin en zo’n hele dunne doek is net wat fijner om dan daar af te drogen. 

ik heb twee Aankleedkussenhoezen, 1 voor op z’n kamer en 1 beneden. Scheelt constant omhoog lopen. 

goede handcreme  je waar je handen zo vaak en dan drogen ze snel uit. 

veel is al genoemd. Geniet bankje laatste dagen en veel geluk met de kleine 

- maandverband kotex
- overslag rompertjes
- speen en eigen flesje mee naar het zkh (voor als je langer moet blijven, fles in het zkh is een hele makkelijke fles waar baby aan kan wennen en dat maakt bv daarna lastiger)
- een aantal netbroekjes van het zkh mee smokkelen of mannen boxers
- ik had luchtige kleding aan want ik had het erg warm
- eten voor jezelf en partner 
- omslagdoek waar je je kleintje lekker warm in weg kan leggen 
- wippertje 
- baby nestje 
- inbakerslaapzakje
- neutrale verzorgings producten, bijv olie of vaseline cetomacrogol
- lekker snel gaan douchen i.p.v. baby badje (veel gedoe)
- 2 aankleedkussens
en zo kan ik nog wel even doorgaan, je hebt het zo gekocht als je het nog niet in huis hebt. Succes!
Ohja, slabben van de zeeman die je met een elastisch halsje om kan doen. Maar dan als hij of zij iets ouder is, ideaal voor het drinken.

15-20 hydrofiel doeken
10 spuugdoekjes
2-3 XXL hydrofieldoeken
4 aankleedkussenhoezen ( 2 vaak niet genoeg ?)
Purelan voor op je tepels: gelijk beginnen met smeren, voorkomt een hoop leed
Het is persoonlijk maar... Koop gelijk een slaapzakje, lakentjes blijven ze met al het onwillekeurig gewapper niet onder liggen (al wordt die van jou in de zomer geboren, en is het misschien anders). Ik heb 3 complete sets lakens en dekens met verschillende tog waardes die ik bijna nooit gebruikt heb.
Draagdoek voor de eerste drie maanden: eindeloos gebruikt. Een zachte omslagdoek of badcape vond ik fijn om de baby in te wikkelen overdag als ze op mij sliep. 
Heel veel boekjes
Olie om je baby mee te masseren. De eerste maanden kun je niet veel anders doen dan lekker veel huid-huid contact
Producten die fijn zijn: de hele lijn van drs. Leenarts en de bodycreme van Jetske Ultee. 
Bibs spenen
Een wipstoel

Voor een poliklinische bevalling:
een rol koekjes. Of iets anders dat jij lekker vindt en makkelijk op te knabbelen is. Pakjes drinken met rietjes: dan kun je in alle posities een slokje nemen
Inderdaad lippenbalsem en haar elastiekjes.
Een paar lange shirts/nachthemden
Boxershorts (evt maatje groter) of grote onderbroeken voor je kraamverband. Check anders van tevoren waarin ze lekker zitten ;) die netbroekjes zijn echt verschrikkelijk
Een extra pak Kotex, kraamverband in je pakket is niet genoeg... 

Wat ik bij me had, was o.a. Dextro. Tijdens het opvangen van de weeën en daarna heb je helemaal geen trek. Dextro geeft je wel de energie die je nodig hebt bij de bevalling.
Overslagrompers en hydrofiele luiers zijn echt een must.
Als je van plan bent om borstvoeding te geven is het alsnog handig om zuigelingenmelk in huis te hebben. De biologische zuigelingenmelk van AH is een hele fijne (heeft met de samenstelling te maken). Ik heb hem een vriendin van me ook aangeraden om te nemen.
Wat ook heel fijn is, om kosten te besparen op luiers: de Luierapp. Handig, ideaal en overzichtelijk.
Geniet nog even van de laatste weken.
Succes met je bevalling.

Rite aid pads voor op je tepels als je borstvoeding gaat geven. 24 uur met 1 pad, standaard opplakken tussen voedingen door en geen kloven of andere vervelende dingen. 
Oversized hemdje tijdens bevalling vond ik fijn, en ik had een infuus dus toen ik gelijk bv wilde geven was het even stoeien met m'n bh. Dus voedingsbh vast aan of gewoon geen.
Isostar, van die tabletten op te lossen in water. Is voor tijdens sporten maar gaf ook wat kracht tijdens bevalling, want iets eten hoefde ik toen verder niet.
iPad met series en oplader voor je vriend, ik lag zo'n 12 uur in m'n eigen wereld met een ruggenprik haha.
Tiny Rituals voor badje en creme voor t huisje, heerlijk zacht en neutraal.
Wij hadden de lege maxi cosi in de hoek van de bevalkamer gezet, in het zicht, dat was mijn motivatie. Hielp om vol te houden!
Veel succes en dan lekker genieten van je kindje!

Terug
Bovenaan