Bericht voor Mama MD

Hoi mama MD,

Volgens mij had je vandaag je echo. Ik zocht al een berichtje van je maar helaas.
Hoe is het gegaan? Ik hoop zo voor je dat het goed is gegaan en dat je een stuk gerustgestelder bent!

Groetjes van Jet

Dank je wel! Wat lief dat je aan mij gedacht hebt!

Het was weer super. Het was eerst even zoeken, omdat de kleine echt in een hoekje ligt (blijkbaar doen veel kinderen dat).
Maar toen kwam hij/zij in beeld en zagen we het hartje al heel goed kloppen.

Ik vond de baby wel stil, maar de gyn zag dat het kindje heel veel bewoog, maar wij keken het op de rug.
Dus toen heeft ze hem aan de voorkan laten zien en ja hoor: beentjes heen en weer en vuistjes alle kanten op!

Echt zo mooi, dus het gaat nog steed supergoed!
Heb er nu steeds meer een goed gevoel over.

De placenta ligt achter dus zou ik in de komende weken de baby moeten gaan voelen, ben benieuwd, want dat vind ik toch zoiets wonderbaarlijks!

Ik mag nu 12 juli weer terug komen voor de volgende echo, dan 16 weken.

gr mama van MD

Ps moest Joke niet as donderdag weer?

Hoi Mama D

Fijn dat het er weer allemaal heel erg goed uitzag.
Ik heb a.s. donderdag mijn echo. Zou dan 8 weken en 5 dagen moeten zijn. We zijn er nog steeds erg onzeker over. Ben wel het afgelopen weekend erg beroerd geweest en heb zatermorgen zelfs overgegeven. We zien dit maar als een goed teken. Vanaf gisteren overigens weer nergens last van, dus die onzekerheid blijft. En dan dus vrijdag over een week trouwen. Volgens de buienradar gaat het die dag gieten! Maar ik moet wel zeggen dat dat iedere dag wijzigt, dus wie weet wat het nog wordt.

Gr. Alexandra

Dank je wel!!

Ik kan tegen jou alleen maar zeggen: volg je gevoel! Als het voor jou goed voelt, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

Ik heb iedere keer gehad dat mijn gevoel goed was, maar mijn verstand hiels mij tegen. Gewoon om niet weer zo teleurgesteld te worden, een soort zelfbescherming.

Het is gewoon vreselijk die eerte weken nadat je miskramen hebt gehad. De onzekerheid moet met de tijd slijten.

Ik merk nu dat ik na de 12 weken echo minder onzeker ben, ik heb ook afgelopen vrijdag mijn baarmoeder zelf voelen zitten en dus wordt het daardoor ook tastbaarder.
Endus groeit het vertrouwen.

Maar zelfs nu had ik bij de echo gisteren even zoiets van : het moet met de baby ook nog goed gaan.

Dus wsl gaat het misschien niet meer over tijdens deze zwangerschap en geef ik mij er pas aan over als het echt geboren is en goed gaat.

Maar dat neemt niet weg dat ik nu probeer te genieten en langzaam toch een toekomstbeeld op ga bouwen.
Anders is het straks voorbij en heb ik helemala niet genoten. En het is wel mijn laatste zwangerschap!

gr mama van MD

Hoi Mama van D,

Wat fijn dat alles goed gaat, weer een geruststelling dat alles er normaal uitziet. Blijven genieten!

Zelf moet ik volgende week dinsdag weer naar de verloskundige, ik zou dan zo'n 8 weken en 5 dagen moeten zijn.

Ik heb dagen dat ik me de hele dag wat lamlendig voel, beetje misselijk, erg moe en ik moet maar blijven eten om me wat beter te voelen en andere dagen voel ik me tot een uur of 3-4 wel prima, maar dan komt er brandend maagzuur opzetten. Ik heb we wel een goed gevoel bij. Volgens mij had ik de vorige keren toch op een gegeven moment wat minder klachten (achteraf gezien) dan nu, hopelijk een goed teken.

Ook merk ik dat mijn man en ik, nadat we de eerste positieve echo hebben gezien weer wat onbevangener zijn. We fantaseren voorzichtig over de toekomst, wel blijft dat onzekere gevoel op de achtergrond (en soms op de voorgrond) aanwezig. Maar als ik het vergelijk met mijn tweede zwangerschap waar ik van begin af aan een negatief gevoel bij had, voelt het nu positief. Hopelijk laat mijn gevoel me hierbij nu niet in de steek, want des te harder komt het aan als het toch weer mis blijkt te zijn. Voor nu proberen we er maar zoveel mogelijk van te genieten.

Liefs,
Karin

Hoi allemaal!

Leuk om weer wat van jullie te horen!

Mama van MD@ Wat fijn voor je dat het goed gaat. Wauw dat jullie de beentjes en armpjes gezien hebben. Wat moet je blij zijn! En nu op naar de 16e! En in spanning afwachten op de eerste keer dat je je baby voelt; dat lijkt me echt heel bijzonder. Hoe heb je zelf je baarmoeder voelen zitten?./ Of bedoel je steken in je buik?

Sandra@ Je misselijkheid is een goed teken. Ik zal donderdag voor je duimen. We horen het wel van je!

Karin@ Nou vooral dat positieve gevoel vasthouden! Die brandend maagzuur heb ik ook gehad maar is nu weer minder.

Ik voel me nog steeds misselijk en lamlendig. Moet wel zeggen dat het nu meer te verdragen is (of ik begin er aan te wennen!). Echt veel eten doen ik nog niet, krijg eten gewoon niet weg. Nou ja allemaal een goed teken, toch?  
Tijdens een verjaardag  heb ik gisteren het grote nieuws  aan mijn verdere familie verteld. Toen kreeg ik zo'n gevoel van "wauw, het is echt waar!" Donderdag heb ik een afspraak bij de verloskundige. Dan zal het echt tot me doordringen; hopelijk  zal daarna mijn onzekerheid afnemen!  
En... durf ik verdere toekomstplannen met mijn vriend te maken!

Overigens ik heb een brief van de verloskundige gekregen. Het is donderdag een intake gesprek en ik krijg alle info over testen etc. Er wordt geen echo gemaakt (balen, dat wil ik dus wel!).  Vorige week zou de laatste afspraak bij de gyn geweest zijn. Ik vind dit een beetje vreemd. Hoe verloopt het verders bij jullie en krijgen  jullie  ook een dergelijk gesprek?

Groetjes van Jet

Hoi Jet,

Ik bedoeld dat ik precies in mijn buik voel waar de baarmoeder nu ziet en dus zelf de groei kan volgen.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik bij al mijn zwangerschappen erg één ben met mijn lichaam.
Ik voelde bijv ook altijd hoe mijn eerste in mijn buik lag toen hij groter werd, dus waar zijn ruggetje was. En toen ik was bevallen en hem bij mijn man in een opgerolde houding zag, wist ik meteen dat hij zo in mijn buik zat!
Dat had ik precies gevoeld. Echt heel bijzonder.

Nu voel ik dus de bovenste rand van de baarmoeder en de ronding hoe die in mijn buik loopt. Vandaar dat ik nu soms op bed vermoed debaby te voelen, maar weet het nog niet zeker.....
Nog een paar weekjes en dan weet ik het vast wel zeker.

Wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent. Ik moet zeggen dat dat bij mij steeds beter gaat. Heel soms heb ik het nog wel,maar ik kan inmiddels weer minder eten zonder beroerd te worden.
Met 11 weken was het ergste al voorbij.

Ik wens je veel plezier bij de VK, ik kom daar uiteraard helemaal niet. Sowieso blijf ik tot 20 weken bij de gyn en ivm een keizersnedebij de eerste moet ik daar vanaf 36 weken weer komen, dus om in die tussentijd nog een VK te nemen, nee dat zie ik niet zitten.
Laat mij maar lekker in het ziekenhuis. Mijn wens om thuis te bevallen is toch al verkeken.

Ik wens je veel sterkte met de misselijkheid en probeer te genieten!

gr mama van MD

Weet je wat ik nu een gek idee vind.....of een beetje raar?

Ik weet precies hoe mijn kindje in mijn buik eruit ziet. Ik ben vorig jaar bevallen van een kindje precies de leeftijd die de baby in mijn buik nu ook heeft!
Dat is toch wel een vreemde gewaarwording.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan