Beroerd voelen 1e trimester.

<p>Ik ben nu bijna 7 weken zwanger van mijn 2e kindje en ik heb het zwanger zijn erg onderschat.  Mijn 1e zwangerschap was prima op wat kwaaltjes na, nu ben ik al 2 weken heel de dag misselijk als of ik constant zwaar wagenziek ben, ik weet dat dit normaal kan zijn maar het valt dus zwaar tegen omdag ik dit niet verwacht had. Werk en de zorg van mijn 17 maand oude zoontje vallen nu ook even erg zwaar, hoe doen andere vrouwen dit en ging het over na het 1e trimester? </p>

Hoi! 
Ik hoorde dat de truc is blijven eten. Maak ontbijt en lunch kleiner en probeer elk uur wat te eten. 
Ik heb er gelukkig niet al te veel last van.  Sochtensvroeg voor het ontbij wel, maar dat is te verhelpen door voor je opstaat wat droogs te eten. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk knap je snel op!

Ik heb dat ook gehad en bij mij was het rond 13 weken over. Daarna niet meer misselijk geweest.  Hopelijk duurt het bij jou ook niet lang meer. 
De truc om steeds kleine beetjes te eten is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.  Ik werd al misselijk bij het idee aan eten. Heb uiteindelijk kleinere porties gegeten,  maar niet veel vaker op een dag. 

Of het tussen mn oren zat weet ik niet maar sinds mn man de armbandjes had meegenomen voor mij van de etos tegen zwangerschapsmisselijkheid heb ik na weken misselijk en overgeven nergens meer last van gehad... blijkbaar bepaalde drukpunten in je pols

Het is inderdaad heel tegenstrijdig om te eten als je je zo beroerd voelt. Mijn vriend maak ik regelmatig wakker met de vraag of hij een ontbijtje voor me wil maken. Ik moet niet denken aan eten zo vroeg, maar weet dat ik me daar beter van voel. 
De armbandjes met drukpunten heb ik ook wel eens gehoord tegen wagenziekte. Het proberen waard denk ik! 

Heel herkenbaar. Nu ook 7 weken zwanger van de tweede en voel mij ook veel beroerder dan bij de eerste. Ipv bij de eerste alleen s’ morgens en dan even overgeven en was het klaar, ben ik nu bijna de hele dag misselijk en beroerd maar hoef niet over te geven. Overigens ook extreem moe deze keer. Heb wisselende verhalen gelezen over die bandjes, maar volgens mij wel het proberen waard. Cola drinken en s’ morgens beginnen met lichte crackertjes (van die toastjes) soms al in bed, werkt bij mij enigszins. 

Hoi,
Heel herkenbaar!
Eerste zwangerschap naast n paar kleine kwaaltjes nergens last van.
Nu 13 weken zwanger van ons 2e wondertje en vanaf het begin misselijk, duizelig, hoofdpijn, erg moe, en kan geen groente en vlees meer zien, ruiken of eten..vind het zo vies. Probeer het wel maar het lukt gewoon niet. Ben daarom ook aardig aan het afvallen, zit op de 5 kg afgevallen in 2 maanden. Gelukkig groeit de baby goed. Eet wel extra fruit of drink van die vers geperste sinaasappelsap, dan krijg ik toch wat vitaminen binnen. En slik foliumzuur compleet met visolie zodat ik hoop dat baby toch het nodige binnenkrijgt.
Gister prei op, dat ging goed. Smaakte naar mijn idee nergens maar, maar dan kan je er niet misselijk van worden ook dacht ik zo :)
Ik hoop dat het snel over is, hoorde pas dat het tot n week of 16 kan duren ofzo. Maarja, die paar weekies kunnen er ook nog wel bij. Alles voor het goede doel. Maar, prettig is anders ;)

Welkom bij de club zou ik bijna zeggen ;) Ik ben bijna 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Al snel na mijn eisprong voelde ik me beroerd. Ik wist direct dat ik zwanger was. In de afgelopen weken heb ik maar 3 'goede' dagen gehad. Probeer naar je lichaam te luisteren . Hoe negatiever je bent over je kwaaltjes, hoe beroerder je je zult voelen. Je bent zwanger en daar kunnen nu eenmaal kwaaltjes bij horen. Of het na het eerste trimester over is, kan niemand zeggen. De een heeft 9 maanden nergens last van en de ander is de gehele zwangerschap ziek. 

Terug
Bovenaan