Beroerd voelen 1e trimester.

Ik ben tot 16 weken erg misselijk geweest.. daarna stuk beter maar soms nog wel een dag ertussen zitten. Ik probeerde altijd kleine hapjes te eten en niet gelijk als ik wakker werd, liever uurtje/1,5 uur later. 

ik heb van de dokter pilletjes gekregen tegen misselijkheid, het enige nadeel kan zijn dat je er slaperig van wordt, je mag er eigenlijk niet mee autorijden, dat heb ik wel gedaan, want ja ik moet toch naar werk.. maar ik had wel last van slaperigheid. 
Wat ik daarna ben gaan proberen zijn gembercapsules. bij de gemiddelde drogist niet te vinden, maar online wel. ik vond ze ongelooflijk smerig, maar gewoon neus dicht, en wegspoelen met water. de eerste paar dagen hielpen ze niet, daarna wel. ik nam er elke ochtend en avond 2. 
ook gaf ik normaal ontbijten maar gewoon op.. ik zette elke avond 2 ontbijtjes klaar voor de volgende ochtend. eerst 1 of 2 crackers met pasta ofzo, die kwamen er dan weer uit, ik koos voor pasta omdat dat zoet is, en daarom niet zo vies is als je moet overgeven. 
daarna nam ik ontbijt nr 2, een gezondere versie, en dat bleef dan wel binnen. ook nam ik als ik een uurtje aan het werk was een eierkoek in kleine hapjes bijvoorbeeld. 

Na 14 weken was bij mij de misselijkheid wel over. nu ondertussen 33 weken en het komt zo af en toe weer even terug, maar dan vooral wanneer ik snachts moet plassen en lang niet gegeten heb. 

Zo herkenbaar jullie verhalen! Ben voor het eerst zwanger, ongeveer 7 weken, en voel me ook ontzettend moe en beroerd gedurende de dag. Kleine beetjes tussendoor eten, op tijd rust nemen en in de avond tegen 19.30 uur pas avondeten helpen enigszins. Hopelijk gaat deze fase snel over :)

Blij om te lezen dat ik niet alleen ben. 
Wij hebben er dik 1,5 jaar over gedaan om zwanger te worden en nu het dan eindelijk gelukt is valt het me zo vies tegen! Niks roze wolk. Ik ben werkelijk de hele dag misselijk en heel erg moe. Sinds week 6 voelt het alsof ik elke dag een marathon heb gelopen. Zit nu op 9+5 weken en hoop maar dat het snel beter gaat. Maandag na 3 weken vakantie weer aan het werk. Geen idee of dat wat gaat worden... 
Ik eet inderdaad ook kleine beetjes want een lege maag is het ergst. Ook gember gekocht, morgen maar eens thee van maken. En dan maar hopen en duimen voor ons allen dat dit maar tijdelijk is...

Heel herkenbaar... Vreselijk. Nog even volhouden. Vanaf een week of 15 ging het hier beter en nu met 18 weken gaat het weer goed. Er komt dus een eind aan! ? sterkte allemaal! 

Oeff ik wilde er ook een topic over maken, maar zag nergens waar dat kan.. voel me verschrikkelijk misselijk en ben 5 wkn zwanger nu. Vorige zwangerschap 3 jaar geleden tot 16 weken lopen kotsen. Dat nu nog niet gedaan maar man wat voel ik me beroerd. Weet van gekkigheid niet hoe me te gedragen. Wilde het zo lang mogelijk stil houden maar voel me depressief. Ondanks dat ik weet dat ik het moet koesteren hoor, het nieuwe begin in m’n buik maar de start en het eind waren bij nummer 1 zo heftig dat ik me afvraag waar ik aan begonnen ben. Roep in stilte wel tig keer op een dag “ik wil dit niet - ik trek dit niet” en voel me daardoor ook nog eens vreselijk ondankbaar en slecht. ??

Meiden wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, heel stom maar dat relativeert dus toch. Het is verschrikkelijk maar het houdt me op de been dat ik weet dat het over gaat, en ik hoop voor jullie allemaal ook heel snel zodat we daadwerkelijk kunnen gaan genieten van de zwangerschap,  en tussendoor gewoon lekker klagen hier af en toe, wij snappen elkaar gelukkig heel goed! 

Terug
Bovenaan