Betrokkenheid papa

Maak je maar geen zorgen ! 
Bij mij was het moment dat onze dochter geboren was alles anders
hij heeft toen ze geboren was een uur lang zo hard gehuild dat ik me geen houding wist te geven heel aandoenlijk maar ik liet geen traan waardoor ik dacht dat er iets mis was met mij ? 
toen ze thuis het gehoortestje af kwamen nemen en alles was goed met onze dochter zat ik wederom met een huilende man want nu was zn dochter helemaal gezond en dus rede om te huilen 
soms kijkt hij naar der ze is in middels 2 en je raad het al zie ik weer water ogen en roep ik al is het weer zo ver ? 
Als ze valt gooit hij mij aan de kant want hij moet haar troosten als we samen vrij zijn en ze moet opgehaald worden uit schooltje rent die gauw de deur uit om er als eerste te zijn.
als hij vrij is neemt die der mee en gaan ze samen lunchen , uit eten, fietsen, naar de film, zwemmen, de dierentuin of even shoppen
als ik vraag of ik mee mag nou niet altijd 
geloof me er komt een moment dat je denk ogh man bemoei je is niet overal mee (hier 5x per dag) ? 
en tijdens Mn zwangerschap was hij er weinig mee bezig 
hij maakte toen wel iedere dag een fruit/groente shake voor mij maar een boek lezen over opvoeding of wat dan ook nou echt niet hoor maar toen ze er was las hij savond oei ik groei en bij elk huiltje wees hij me op de verschillende sprongetjes 

Grappig dat dit dus eigenlijk maneigen is. Echt zo nuchter, "eerst zien dan geloven" verhaal ?  Bedankt voor jullie berichten! Voel me eigenlijk meteen wat beter?. 

Hoi Allemaal,
Ik ben zelf papa en probeer zo betrokken mogelijk te blijven bij mijn kinderen. ZO heb ik uitgevonden dat ik mijn hobby met hun aandacht kan combineren. 
Ik probeer filmpjes te maken met een beetje 'mannelijk' humor. Krijg wel goede reacties uit mijn buurt. Dus misschien vinden jullie ze ook wel leuk?
Hieronder hoe je baby leert lopen
https://www.youtube.com/watch?v=Hb-DsUuqXtw&t=2s

Dit is hoe je luier moet verschonen
https://www.youtube.com/watch?v=7bqwOREwDJE&t=5s

Sorry voor de Reclame en Spam, maar ik kan op de een of andere manier nooit een papa bereiken. Altijd maar mama's op forums..

Heel herkenbaar!! Mijn man zegt telkens zit je weer op die forums haha. Ik ben ook iemand die nu net lopende Google is wat betreft de zwangerschap. Ben nu 11+1 weken zwanger. En mijn man zoekt ook niks op of leest niks, terwijl hij nu al wel praat over "ons 3en" en over de kleine spruit en hij voelt ook regelmatig aan mn buik en dan zegt ie papa is hier hihi zooo lief. Ik vind dat opzoeken en veel lezen ook niet echt iets dat mannen snel zullen doen, dus daar was ik ook niet vanuit gegaan, terwijl hij op andere manieren heel betrokken is. Vind het prima zo!?

Als ik 1 ding heb geleerd is het wel dat er voor opvoeden geen handleiding bestaat ?

Herkenbaar hoor. Ik merk dat mijn vriend er op zijn eigen manier mee om gaat. Hij laat op zijn manier blijken dat hij met de baby bezig is maar op een heel andere manier dan ik. En dat is prima, als ik hem te veel informatie geef merk ik dat hij dat wat irritant vind. Hij heeft daar niet zo'n behoefte aan. In het begin met keuzes maken zei hij van dat moet jij beslissen hoor. Als ik dan zei dat moeten we samen doen dan konden we er wel over praten, maar ik denk dat mannen er op een andere manier mee bezig zijn dan wij vrouwen.

Hier gaat het precies hetzelfde, ik herken veel dingen die jullie zeggen.
Ik buig me vooral over de uitzet en welke dingen we precies nodig hebben, probeer hem hierin wel te betrekken om te vragen of hij het leuk vind of liever wat anders heeft. Ook als hij thuis komt van het werk laat ik weer een nieuw pakje zien bijvoorbeeld, hij is dan altijd enthousiast.Wat ik wel merk is dat hij te veel of te vaak informatie niet interessant vindt, dus probeer het er niet continu over te hebben....
Hij heeft uit zichzelf de zwangerschap + app geinstalleerd, vond ik al heel wat! Hij houdt de ontwikkeling bij en kijk er af en toe op. Hij vind het ook leuk om na zijn wekker in de ochtend 10 min te blijven liggen om wat schopjes te voelen. 
De kast staat hier vol met boeken (allemaal gekregen), maar die raakt hij niet aan. Hij is sowiso geen lezer. Verder is hij ook niet echt geinteresseerd in de bevalling, ik keek laatst een webinair maar dan gaat hij z'n eigen dingen doen. Soms voel ik me dan wel teleurgesteld, maar dat heeft denk ik ook wel met m'n hormonen te maken

Ik probeer te zien wat er wel is om zo maar in de positieve flow te blijven. 

Hier hetzelfde. Mijn man las niets, waarom ook, want ik las alles. Hij is een super leuke papa, maar ik blijf meer van het lezen en plannen. 
Onze rol is ook anders. Als de kindjes willen stoeien gaan ze naar mijn man. Zijn ze gevallen dan gaan ze naar mij. Gelukkig zijn mijn man en ik niet hetzelfde, zo krijgen ze van alles wat mee. 
Mijn Advies... Verwacht niet van je man dat hij zich gaat inlezen. Dat scheelt een hoop frustratie. En zonder mijn man hadden de meubels voor de kamertjes nog steeds in de dozen gezeten. 

Terug
Bovenaan